Audioengine 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Audioengine 5

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audioengine 5

Hoppla!

Er i utgangspunktet ute etter et par aktive høyttalere som skal kobles mot pc`en. Slik "drikke øl og rocke litt" - løsning.

Jeg ser at disse nevnte høyttalerne runder av ganske kraftig når de går ned mot 60 Hz, så det jeg lurer på er om noen kan anbefale dem.

De fleste tester sier de er ganske transparente og har liten egenresonnans, men det var denne bassen da.

Må det en subwoofer til, eller låter det greit til dette bruket. Det er jo pc-lyd vi snakker om her, med masse vifter og reflekterende flater i rommet som grunnlag.

Ig.

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har ikke fått hørt A5 selv men har lillebroren A2 og de er jeg meget fornøyd med til nærfeldtslytting.I større rom trengs nok større høytalere dersom du skal spille høyt.

A5 er vel rimelig lik A2, bare at de spiller høyere og med mer bass. hvor mye bass vet jeg ikke, men det er nok ikke snakk om lik bass som i gulvstående cw høytalere. De har jo tross alt et 5" element.

Her er en link til amazon.com med reviews fra kunder som har kjøpt A5:

Amazon.com: Customer Reviews: Audioengine 5 - PC multimedia speakers for iPod - 45 Watt (total) - 2-way - black

Før jeg kjøpte mine A2 så tenkte jeg på å kjøpe A5. "Problemet", om man kan kalle det det, er at den versjonen av A5 som er i norske butikker er den første versjonen med enklere høytalerterminaler og ingen sub out, som den nye versjonen har. Vet ikke om dette har så mye å si, men det er allikevel greit med siste versjon . Jeg vet heller ikke om det er mulig å koble på en sub med disse. Adioengine lager jo også sub.

Men allikevel tror jeg ikke at jeg ville kjøpt dem. Ikke for 3000 som A5 ligger på. Du kan få studiomonitorer for den prisen:

Riff Musikk AS

Tror heller jeg ville gått for en slik en. Rimelig sikker at denne spiller dypere enn A5.

Her er en review av KRK RP5 G2:

KRK RP5 G2 Speakers - Dancetech Review

Ellers, dersom du har plass, kjøp Dynavoice F-6 EX

(Dynavoice F-6 EX Black PAR)

og en billig forsterker så får du nok bedre lyd enn A5. Men disse er jo gulvstående høytalere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Angus, du kan mer enn å spille gitar :wink:

Jeg er solgt etter å ha sett videoen, så jeg går for KRK RP5 G2.

Små, kompakte og tydeligvis bra nærfeltshøyttalere. De skal jo stå i lyttetrekanten ved PC-bordet, så det duger lenge for det bruket.

Det viktigste i demoen for meg, er at de leverer rimelig grei bass selv ved lavt volum. I tillegg oppfører de seg greit når man har lyst på litt luftgitar.

HIFI - hva nå det er, får stueanlegget ta seg av når tiden og lommeboka er klar.

Takk for god info! :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm Aktive bakhøyttalere i et lite surroundanlegg kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hmmm Aktive bakhøyttalere i et lite surroundanlegg kanskje?
    Hei

Jeg trenger kun to aktive høyttalere for et pc-oppsett. Hi-fi delen og surround kommer med tiden, men da ikke foran pc-en. Der har jeg ikke høye krav.

mvh

Finn Westlie
    Mediaingeniør i NRK siden 1988.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Hei

Jeg trenger kun to aktive høyttalere for et pc-oppsett. Hi-fi delen og surround kommer med tiden, men da ikke foran pc-en. Der har jeg ikke høye krav.

mvh

Finn Westlie
    Mediaingeniør i NRK siden 1988.
    Jeg skjønte det. Bare tenkte høyt. Har sett at Onkyo har en prosessor til halvveis fornuftig pris og et par rimelige aktive bakhøyttaler kunne ha vært aktuelt i en overgangsperiode.

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Jeg er solgt etter å ha sett videoen, så jeg går for KRK RP5 G2.

Det viktigste i demoen for meg, er at de leverer rimelig grei bass selv ved lavt volum. I tillegg oppfører de seg greit når man har lyst på litt luftgitar.
    Tror det er et godt valg ja.

At de leverer grei bass på lavt lydnivå er jo meget kjekt, da mange høyttalere ikke alltid får til det (ihvertfall pc høyttalere).

Her er en tråd fra hardware.no om noen som har kjøpt KRK ROKIT RP6 G2:

Kjøp av aktive monitorer - Forum - Diskusjon.no

Her er en side der det står en del om krk monitorer, litt leting må til:

Studio-Central Community • View forum - STUDIO MONITORS and Sound

Uansett, dersom du kjøper disse, må du skrive litt her om hvordan de høres ut og om du er fornøyd med dem.

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •