Jakten på brystkassebass! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 101
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det ikke lettere og leie en utlending til og slå deg i brystet i takt med bassen da... ?
    Du verden...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvis jeg skulle gått for et slikt oppsett som beskrevet over må jeg vel strengt tatt skaffe meg en matrise for å få fase og xover så optimalt som mulig mellom alle komponentene i systemet. Ser heller for meg en løsning som er mer brukervennlig om jeg skulle gjort noe med dette, det å begynne å bygge suber etc er ikke helt min greie. ops:

Er det ferdige aktive subwoofere som kan gjøre jobben?
    Jo, så absolutt. De fleste med elementene pekende fremmover faktisk. De med litt avrulling er best egnet da de ikke trenger så mye EQ. Det er ofte de subene som er omtalt som "musikalske".

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det ikke lettere og leie en utlending til og slå deg i brystet i takt med bassen da... ?
    Ja, eller en trønder?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte du på en Nordtrønder? Kanskje en fra Inderøy? Gjerne av et kjent merke også?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fare for at det blir bare at bassen slår bare 1 gang da ;-)

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Er det ferdige aktive subwoofere som kan gjøre jobben?
    Disse er ikke aktive, men ferdige og burde skape litt brystkassetrykk Elodis Subwoofer, speaker - systems for highest acoustic performance

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De så jo artig ut! Noen ide om hva de koster?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Disse er ikke aktive, men ferdige og burde skape litt brystkassetrykk Elodis Subwoofer, speaker - systems for highest acoustic performance
    Fadern, den så vill ut! Minnet om den monster Magnat subben som har gått litt rundt her på torget for en god stund siden! Skull no hatt 2 ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au da, de veier ikke mer enn 4-500kg hver på det verste... Tror vi kan glemme det der hehe

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er ofte de subene som er omtalt som "musikalske".
    Vil det si at det er mer brystkassebass i Velodyne DD serien enn SVS???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Vil det si at det er mer brystkassebass i Velodyne DD serien enn SVS???
    Uten tvil: JA! SVS er som kjent ikke valget dersom man vil ha kvalitetsbass over 60 Hz, så mellom 60 og 120 Hz vil Velodyne DD spille fletta av SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumle
    Uten tvil: JA! SVS er som kjent ikke valget dersom man vil ha kvalitetsbass over 60 Hz, så mellom 60 og 120 Hz vil Velodyne DD spille fletta av SVS.
    Bare for å være nyskjerrig og for at jeg kansje kunnne tenkt meg en Velodyn. Når du sier fletta så mener du feks 3 ganger så bra eller? Kvalitetsbass er det brystkassebass? Åssen har du kommet frem til at SVS er best fra 60hz og nedover, noen vil sikkert mene fra 35hz og nedover og andre fra 25?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Bare for å være nyskjerrig og for at jeg kansje kunnne tenkt meg en Velodyn. Når du sier fletta så mener du feks 3 ganger så bra eller? Kvalitetsbass er det brystkassebass? Åssen har du kommet frem til at SVS er best fra 60hz og nedover, noen vil sikkert mene fra 35hz og nedover og andre fra 25?
    Om den spiller 2, 3 eller 4 ganger bedre, vil egentlig være umulig å si. Men at den spiller mer artikulert er vel den beste måten å beskrive det på. Kvalitetsbass og brystkassebass er ikke det samme... Jeg har flere ganger hørt ulike modeller fra SVS (riktig kalibrert) satt opp mot Velodyne. Grunnen til at jeg skrev 60 Hz, er at over 60 Hz begynner SVS for alvor å slite. Der er det ingen som helst tvil. En konstruksjon som SVS, som er beregnet på å spille dypbass på ekstreme nivåer, spiller ikke bra oppover i frekvens (selv om enkelte på forumet her hardnakket påstår det motsatte, og tydeligvis trenger å høre litt flere konstruksjoner). Å spekulere i hvem som spiller best på en viss frekvens blir egentlig en akademisk sammenligning. Det jeg kan si er at Velodyne ikke spiller med like mye trykk heeelt i bunn (og da mener jeg under 25Hz), men Velodyne markerer pausene i musikken bedre. Den starter og stopper fortere, spiller "tørrere" og mer kontrollert i hele det frekvensområdet den er beregnet for å spille.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som egentlig er sant er vel at en sub i lukket kasse med stor nok forsterker trykker mer enn en portet en som er avstemt for rundt 20 hz, eller?

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale deg å prøve Jbl Array 1500, Var selv litt skeptisk til 15" sub men etter en lytterunde satt smilet fra øre til øre

Har hatt svs tidligere men arrayen stiller i en helt annen klasse, Spessielt på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    Kan anbefale deg å prøve Jbl Array 1500, Var selv litt skeptisk til 15" sub men etter en lytterunde satt smilet fra øre til øre

Har hatt svs tidligere men arrayen stiller i en helt annen klasse, Spessielt på musikk.
    Helt enig i at JBL Array 1500 er en fantastisk sub, og ja, spesielt på musikk :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den spiller 2, 3 eller 4 ganger bedre, vil egentlig være umulig å si.

(selv om enkelte på forumet her hardnakket påstår det motsatte, og tydeligvis trenger å høre litt flere konstruksjoner).
    Det var litt flåsete spurt av meg, men med mye sannhet. Selv så har jeg vanskelig for å la meg overbevise personer som skryter uhemmet av noe dem selv har og samtidlig rakker ned på andre merker. Personlig preferanser, subjetivitet og forhold variere veldig fra person til person. "Fletta" betyr mye for meg, så jeg ser for "meg" at det vil bli mye bedre med en Velodyn. Takker forresten for en fin utdyping av din erfaringer, det er kansje dette jeg er ute etter og jeg håper jeg får en like bra opplevelse av Velodyn :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Det var litt flåsete spurt av meg, men med mye sannhet. Selv så har jeg vanskelig for å la meg overbevise personer som skryter uhemmet av noe dem selv har og samtidlig rakker ned på andre merker. Personlig preferanser, subjetivitet og forhold variere veldig fra person til person. "Fletta" betyr mye for meg, så jeg ser for "meg" at det vil bli mye bedre med en Velodyn. Takker forresten for en fin utdyping av din erfaringer, det er kansje dette jeg er ute etter og jeg håper jeg får en like bra opplevelse av Velodyn :-D
    Bare hyggelig! Vil ikke si det var flåsete spurt av deg, du satte bare problemstillingen på spissen for å si det sånn Til tider er det morsomt å lese hva folk her på forumet anbefaler, og så se på signaturen etterpå. I 99 av 100 tilfeller anbefaler folk akkurat den suben de selv har ;P

Jeg har selv hatt både SVS og Velodyne tidligere, men har for øyeblikket Focal SW900 stående hjemme (minHjemmekino er ikke oppdatert for å si det slik). Men jeg tror nok at Velodyne DD vil være det du blir mest fornøyd med :-D

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lekt meg mye med sub med både romkorreksjon og digital EQ, og det er utrolig hvor mye man kan styre hvordan subben spiller bare ved å justere frekvensrespons...

Min erfaring med midbass er at det krever en relativt "temmet" bass og dypbass respons, og som snickers sier at det som skjer vidre oppover henger sammen med subben, slik at midbassen ikke stikker seg frem/tar av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tror nok at Velodyne DD vil være det du blir mest fornøyd med :-D
    Ja, det kan godt hende, men jeg tror det er prisen som jeg ikke blir fornøyd med men er det det eneste valget så er ikke prisen uoverkommelig. Jeg sliter litt med kalibering av mine subber, og i mai får jeg den nye romkorreksjonsboksen til SVS så får vi se hva den får til med frekvense mellom 50 og 80hz (og under). Tidligere hadde jeg aktive fronter(4X8") og dem hadde meget god punch og dynamikk i det øver bass området, og det er noe jeg savner.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •