Klipsch RP-3 VS B&W DM604 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RP-3 VS B&W DM604 S3

Jeg skal muligens gå over fra 604 S3 til Klipsch RP-3.

Noen som har noen formeninger om hvordan de spiller kontra 604? Er det no trøkk i bassen, hvordan oppfører de seg på snill elektronikk?

Nå er jo disse aktive, og ser ikke ut som de har noen form for delefilter innebygd, så jeg har muligheten til høynivå signaler. Men jeg har en delefilter boks fra en gammel Jamo sub jeg hadde. Går det evt ann å bruke denne?

Om noen lurer på musikk smak, så er det Pink Floyd, Dire Straits, Katie Melua.
    Hører på det meste, og da er techno og trance inkludert.

Pleas help me!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W = allround
    Klipsch = fest

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. At Klipsch er mer fest, er jeg fullt klar over. Men gjerne litt mer fordypet info hadde ikke skadet..

Kanskje noen her har noen formeninger om akkurat de høyttalerne. Hadde ikke skadet med litt ris og ros ifra noen som har/hatt RP-3. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    B&W = allround
    Klipsch = fest

Nåja. Vet ikke helt. Jeg ville heller sagt:

B&W = Tekos
    Klipsch = Allround

Dette at Klipsch er typisk festhøyttaler er bare sant dersom man ikke bryr seg om å matche elektronikken rett. Med en god rørforsterker fra f.eks Cayin/Spark blir det skikkelig bra.

-Tim

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har noen Klipsch med 2*8", før brukte han en Nad forsterker, det spillte grisehøyt men litt skarpt.
    Nå har han gått over til rør, mer behagelig lyd men spiller ikke så høyt.
    Jeg har hatt veeldig mange forskjellige høyttalere og må si at til allround bruk så er B&W utmerket.
    Med rett forsterker og i det rette rommet så skulle B&W 604 rocke som bare det, og med masse bass. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rp-3

hei,
    jeg har tidligere hatt ett par med disse, og var meget fornøyd, de har en enorm punch i bassen, dette er aktive høytt og leverer varene både i hifi og til film. Kan aldri tenke meg noe annet enn at du blir fornøyd.

Å si at klipsch er til fest og b&w er allround er noe av det merkligste utsagnet jeg har hørt men men alle er forskjellige....

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    hei,
    jeg har tidligere hatt ett par med disse, og var meget fornøyd, de har en enorm punch i bassen, dette er aktive høytt og leverer varene både i hifi og til film. Kan aldri tenke meg noe annet enn at du blir fornøyd.

Å si at klipsch er til fest og b&w er allround er noe av det merkligste utsagnet jeg har hørt men men alle er forskjellige....
    hmm, en ting er sikkert, og det er at Klipsch eigere er veldig hårsåre.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordfiesta: Jeg har testa opp til flere forsterkere på mine B&W, og jeg har ikke fått noen spesielt BANG opplevelse i bassen på mine. Enda rommet mitt er veldig bra egnet til lyd. :-) Jeg testa Patos Lyric 402 MkII, og disse basset mer enn 604.

Jeg har mer enn nok kraft til de nå. Hadde jo tidligere Midgard Oberon 4.1 på test her, men 0 suksess.. Lyden alt for lys, og bassen ble litt mer punchy, men det blir ikke noe ahaa opplevelse for det..

Men B&W er en god høyttaler, uten tvil, men en allarounder er den definitivt ikke.

oksågikkikkedet:

Okei.. Høres bra ut dette her. Men er det muligheter for høynivå oppkobling på basserne i sidene på høyttalerene? For jeg har nemmelig et delefilter liggendes fra en anna sub jeg hadde, som jeg kan bruke, så kjører jeg bare en split imellom så jeg får brukt begge forsterkerene i høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    hmm, en ting er sikkert, og det er at Klipsch eigere er veldig hårsåre.

Hæ? Hva kommer denne kommentaren fra. Jeg er overhodet ikke noen Klipsch fanatiker. Har ett sett RF-62, men bruker de bare til PC'en.

NAD på Klipsch er jo dømt til å mislykkes. Nesten like håpløst som en Vincent-233.

Merker som fungerer bra kan være: Marantz, Cayin (rørtinga), Parasound Halo, McIntosh, AN, ARC og lignende.

Hvor mange watt har han kompisen din som ikke kan spille så høyt? Må være forsvinnende få. RF-82 f.eks har jo 97dB følsomhet så man kan fint ødelegge hørselen med 10W.

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    fordfiesta: Jeg har testa opp til flere forsterkere på mine B&W, og jeg har ikke fått noen spesielt BANG opplevelse i bassen på mine. Enda rommet mitt er veldig bra egnet til lyd. :-) Jeg testa Patos Lyric 402 MkII, og disse basset mer enn 604.

604 har bare ikke no god bass. Har hørt en god del på de, og eksperimentert med et par virkelig heftige forsterker, men nei...ingenting.

Brukte en ML No.23. Neppe mange 604 som har fått prøvd seg med slik elektronikk.

Lyric 402 er nesten andre veien, og kan bli litt i fyldigste laget. Krever i alle fall en meget stram forsterker.

-Tim

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har også jeg funnet ut.. At 604 kan bli bassfattig til tider. De har en grei dyp bass faktisk, men mangler liksom litt av trøkket.

Fikk gleden av og høre EC på mine 604. Det spilte veldig bra faktisk. Ikke fullt så bassfattige da, men det mangla liksom en del for det.. Er derfor jeg vurderer Klipsch, for de har det lille ekstra når det gjelder trøkk, samtidig som det spiller pent :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Heresey III ? Da er du plutselig i High-End land med rett elektronikk.

-Tim

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt om engang. Men har testa Chapter faktisk. Det spilte himmelsk på B&W, men er alt for dyrt! Regner med Heresey er et nokså dyrt merke det også.

Men nå vil jeg prøve noe nytt.. Føler jeg har testa B&W nok. Men uansett.. Om det bli RP-3, og jeg ikke blir fornøyd, så er det ikke noe problem og få solgt de. For om jeg ikke blir fornøyd med Klipsch, så kjøper jeg meg igjen et par 604 S3 uten tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Har ikke hørt om engang. Men har testa Chapter faktisk. Det spilte himmelsk på B&W, men er alt for dyrt! Regner med Heresey er et nokså dyrt merke det også.

Men nå vil jeg prøve noe nytt.. Føler jeg har testa B&W nok. Men uansett.. Om det bli RP-3, og jeg ikke blir fornøyd, så er det ikke noe problem og få solgt de. For om jeg ikke blir fornøyd med Klipsch, så kjøper jeg meg igjen et par 604 S3 uten tvil.

Heresey III er en Klipschmodell fra Heritage serien. Koster 15k. Følsomhet på 99dB 1w/8ohm

-Tim

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oida.. Trodde det var snakk om elektronikk her, så ble litt forvirra, hehehe.

Jøss.. Aldri hørt om den serien gitt. Ha det i bakhuet da, at det kanskje kan være en høyttaler jeg burde teste ut ettervert ;-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annnen Klipsch modell med 15" aktive basser er jo Klipsch KSP-400, den burde vel trykke godt etter hva jeg har hørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøkker som pokker, men har ikke den kjappeste bassen. Heller ikke så oppløst. Dette er en typisk rockehøyttaler. Den ble laget til det formålet. Vær obs på at med sidemonterte basser, bør man ha lik avstand til begge sidevegger i fronten.

-Tim

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg et problem :-( Om det er tilfelle at det er et must med lik avstand fra vegg, så går jo ikke det her, for jeg har ene høyttaleren mot kjøkkenet, for det er åpen løsning i stua mi. Men det er her anlegget spiller best etter min mening. Iallefall nå. KSP-400 er uansett veldig dyre om man skulle være heldig å få tak i et par. :-(

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen alle sammen :-)

Føler meg litt missforstått lenger oppi tråden.
    Jeg er selv fan av Klipsch sine høyttalere,
    og min kompis sine 6-7 år gamle høyttalere er vannvittig bra til alt.
    Det jeg mente med rørforsterkeren var at det selvsagt er høyt, men ikke så brutalt som med nad forsterkeren.
    At det er gode festhøyttalere var positivt ment.
    De nye Bowers 684 og 683 har mye bass og spiller høyt med nok krefter og i det rette rommet. (har selv hatt 603s3 og med min forsterker og i min lille hybel vart det nok mange dipper osv. slik at det enten vart mye bass eller svært lite)
    Håper jeg har uttrykt meg litt bedre en lenger opp i tråden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat vite hva nypris på RP-3 var i 2002. 19000 lapper faktisk ;-) Jaja. Kan jo bli gøy det her :-D Satse på at det blir et bytte da ;-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •