Inntrykk: XTZ 99.22 vs 99.26 vs 93 WMT Ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Inntrykk: XTZ 99.22 vs 99.26 vs 93 WMT Ønskes

Heisann.
    Satt en stund og tittet på XTZ 93 WMT. Etter å ha hørt 99.26 så forelsket jeg meg litt i disse, men de er jo en del dyrere. Så fant jeg 99.22 som har SEAS element og bånddiskant og skal være mye av den samme høyttaleren som 99.26 - Bare at den koster halvparten.

Er det noen som har hørt lyden i de forskjellige og kan gi meg litt feedback? Jeg likte lyden i 99.26, og tenker at hvis det er mye av det samme som i 99.22 som kan jeg spare en del kroner på å gå for 99.22 istedet.

Vet at det er en egen XTZ tråd, men fant ikke noe svar på det jeg lurer på der..

Mvh
    Tor J.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sparer ekstra mye om du kjøper på Fyndbørsen.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Heisann.
    Satt en stund og tittet på XTZ 93 WMT. Etter å ha hørt 99.26 så forelsket jeg meg litt i disse, men de er jo en del dyrere. Så fant jeg 99.22 som har SEAS element og bånddiskant og skal være mye av den samme høyttaleren som 99.26 - Bare at den koster halvparten.

Er det noen som har hørt lyden i de forskjellige og kan gi meg litt feedback? Jeg likte lyden i 99.26, og tenker at hvis det er mye av det samme som i 99.22 som kan jeg spare en del kroner på å gå for 99.22 istedet.

Vet at det er en egen XTZ tråd, men fant ikke noe svar på det jeg lurer på der..

Mvh
    Tor J.
    Kjøp heller 99.26 på Fyndborsen eller Nordby Digital, du sparer uansett ca 20 % på krona!

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg er fullstendig klar over dette Men jeg vil gjerne ha lytteinntrykk for å finne ut hva jeg skal velge... Er det mega forskjell på 99.22 og 99.26?
    -t

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten digresjon:
    XTZ vs. Dynavoice DM-5?
    Har noen hørt på begge?

Jeg vil ha noe som er billig, spiller klart, høyt, høy følsomhet og litt "trykk" (dvs. helst litt bass også!).

Personlig tror jeg at DM-5 vil stå til mine forventninger, men jeg finner ingen tester av DM-5, dog., er det jo bokutgaven av DF-5 som sies å spille mye penere enn M65, som ble årets høyttaler 2006-2007.

Jeg har M65 nå, så jeg vil helst ikke gå ned i kvalitet på lyd.
    Ev. mangel på bass, kan jeg vel ordne med en subwoofer.

Men så ser jeg også at det er jo pakker med XTZ med to stk subber:
    XTZ 99 93-pakke 5.2

Det vil jo koste litt for 4 x dm5 + senter + sub

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 99.22 før jeg kjøpte meg 99.25.
    99.22 er en svært god høyttaler, med samme kasse og terminal som 99.25, men der stopper iallefall den mekaniske likheten. Helt annen diskant samt mellomtone/bass i 99.25, dvs mer påkostende elementer.
    Hva lyden angår, så er vel smaken som baken, osv..., men det er åpenbart at 99.25 spiller i en nokså annen klasse når det gjelder bass-mellomtone. Den går mye dypere og er mer presis, samt at mellomtonen er "mer til stede" i 99.25. Jeg personlig synes at det er minst forskjell i diskantområdet, selv om det visstnok skal være et mer påkostet diskant element i 99.25. Hvis jeg skal sette fingeren på noe, så er kanskje 99.25 noe mer tilbakelent/nøytral i diskant området enn hva 99.22 er, og dette anser jeg egentlig som positivt. Forøvrig er diskanten utrolig myk og "krisp". Skru på med litt gitarsolo ala Steve Ray=gåsehud!!!
    Konklusjonen for min del er at 99.22 er en prisverdig høyttaler, men at 99.25 spiller HiFi på et høyere nivå, for å si det litt enkelt. Det beste er naturligvis å lytte til dem begge to, men hvis det er vanskelig, så synes i allefall jeg at 99.25 var vel verdt de ekstra kronene. Jeg er sykt godt fornøyd, iallefall med lytteinntrykket, og spesiellt nå etter 100 timer +, som de ihvertfall trenger av innspillingstid.
    Håper dette ble til litt hjelp...

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.26 vs 93 WMT

Bumper denne.

For min del står det mellom 99.26 og 93WMT. Altså begge med den pyramideformen.
    Har lenge planlagt å gå til innkjøp av et par 99.26 som fronter. Men etter å sett litt på 93WMT er jeg litt mer i tvil. Sistnevnte er jo ekstremt mye billigere! Kan forskjellene forsvares? Ser byggemålene er nesten identiske også. Har en 10.16 sub. Trenger innspill her og de må være litt overbevisende i favør 99.26 hvis denne prisen skal kunne forsvares.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er i samme situasjon som meg Richardinho..
    Jeg endte opp med 99.26 etter å ha lest mye om begge, og hørt såvidt på begge to. Jeg synes diskant og mellomtone i 99.26 er i en helt annen klasse enn i 93WMT. Selvfølgelig er det en stor prisforskjell på disse, men jeg har ikke angret ett sekund på at jeg gikk for 99.26. De er dyrere, ga vel ca 5k for de fra Sverige, men det er også høyttalere som varer lenge. Min tanke var å investere litt i høyttalerene og slippe å bli tatt av oppgraderingsspøkelset etter 14 dager. Har ingen planer om å bytte ut 99.26ene på lenge, men kan være at de blir akkompagnert av w12 left og right etterhvert.. Så lenge høyttalerne gir meg gåsehudeffekt fortsatt så er jeg happy
    -t

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar totto!

Jeg tenker vel litt likt som deg, redd for å angre og plutselig et sterkt ønske om å oppgradere..
    Har jo hørt mye bra om 99.26, så de ligger nok fortsatt best an.
    Men i forhold til optimalisering av disse, jeg har ikke plass til å kjøpe medfølgende stativer, men heller sette de på en lang tv-benk. Taper lyden seg noe av å ikke stå på stativer? Og er det viktig at de står på spikes? 99.26 kan bi-ampes, sant?
    Gleder meg til å få disse i hus!!

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en grunn til at 99.26 koster en del mer en 93WMT. Elementer, delefilter osv...
    Men nå har ikke jeg ørt 93WMT så om 99.26 er verd differansen får andre som har hørt begge vurdere.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mine 99.26 på benk, og på stativ, fordelen med stativ er at jeg fikk de høyere opp og mer i høyde med ørene mine, det gjør mye. Har ikke spikes på stativene nå, og det gjør nada spør du meg..

Kan vel både bi-ampes og bi-wires..
    -t

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Har ikke spikes på stativene nå, og det gjør nada spør du meg..
    Tja, det kommer vel litt an på hvilke spikes du har prøvd tidligere. Min erfaring er at med skikkelige spikes/vibrasjonsdempere kan det ha noe å si på lydbildet, og spesielt bass. Nå har jeg et veldig mykt gulv og slet med mye uønsket bass og vibrasjon i gulvet. Nordost PulsarPoints gjorde susen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •