B&W skuffer på metall

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W skuffer på metall

Har brukt hjemmekinoen til 99,9% film og spilling(stuekino) Musikk har jeg hørt på 6X9" DLS + sub i bilen.
    Forleden dag kjøpte jeg Hammerfall masterpices på cd. Den var så tøff at den måtte taes med inn. Skuffelsen ble stor da vokalen var grøtete iforhold til i bilen (vanskelig å høre tekst+ mellomtonen høres ut som i en bøtte) Har tidligere vert fornøyd med mine 603 s3, men har nå tydeligvis vent meg til med mer høytspillende og direkte ht. Alle element er ok, og alt er i fase(bare så det er sagt)men har en dip mellom 150-200hz

Om skattefuten er nådig , hvilke ht er bra på power metal ?Hammerfall/Manowar/Helloween/Dragonforce/Enisferum etc.. Dvs. kunne gi meg that DLS feeling med klar vokal på litt volum?

Må jo kunne ta musikken med inn. Har tenkt på Cerwin, ev Clipsch, Svs eller XTZ.

Anlegget kommer nok fortsatt til å bli brukt minst 99% til gaming/film, men har ikke lyst å bli skuffet igjen om jeg vil høre "Når vindarna viskar mitt namn"
    med litt volum.

Noen som har noen formening?

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er nokk veien og gå her. RF-82 bør passe ypperlig til ditt bruk! Forsterkeren du har funker også kjempe til dem Kansje RF-63/83 også kunne vert noe om du ønsker det lille ekstra. Men får mye av det som bor i dem i bare 82 modellen. Den gir desidert mest for pengene.

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører mye metal og slikt og syntes ikke Klipsch dugde etter mitt ønske... jeg gikk for XTZ... men det er vel smak og behag egentlig

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; Klipsch er for skarp, og har for tilbaketrukket mellomtone for å kunne rocke.

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe med den skarpheten i dem... funker ikke for rock`n`roll... B&W burde jo egentlig gi et bra resultat... Har familie med B&W og de trykker veldig bra...

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var noen dristige uttalelser her på dette forumet :-) Mange klipsch fanatikere her inne.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo:)

mine B&W 804s sytes jeg fungere kjempe bra på rock

det det går mesti er:
    old skool rock
    metallica en gang i blant og litt annet forskjelig..

men synes alt låter konge bortsett fra at je mangler de lille ekstra i phunchen, men det blir nok fikset med et par subber i frem tiden

som mange andre sier er klipch så vanvitig harde i toppe, så je orker ikke sitt å høre mye på med dem.
    cv funger bare til det di er bygget for (fest) eller høyt høyt høyt.

mvh håken

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt en del metallica og den stilen på mine 684 og det fungerer helt ypperlig.merker ingenting til grøtete vokaler og slikt.
    Som nevnt over her så syns jeg også at klipsch blir litt for harde på metall.Bra med trøkk og dynamikk men altfor skarpe for meg hvertfall.smak og behag.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jbl8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W med Parasound eller Rotel skuffer hvertfall ikke meg på forskjellige heavy/prog som Dream Theater, Metallica, Iron Maiden, Black Sabbath o.l...

Men som nevnt tidligere.. Dette vil jo være mye opp til hver enkelt! :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; Klipsch er for skarp, og har for tilbaketrukket mellomtone for å kunne rocke.

Hm, og da har du hørt de med rørforsterker også?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om du kunne likt JBL veldig godt..

Ta en titt på

Soundgarden

De fører JBL, og de høytalerne liker spesiellt den type musikk....verdt å høre på ihvertfall...håper skattefuten er snill mot meg å....tviler men..

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eit tips.

Ta og ta med cd`n du spillte med til en hifiklubben butikk og lytt til Dali.. Eg trur at Dali ville passe. Har hatt Dali sjølv og dei har vedig god og framtredande mellomtone på rock, kan bli skarpe i diskant området, men eg syn likevel dei er ypperlige til rock på høgt nivå. 115- 118 db pleide eg å høyre på rock med mine Dali AXS-10K og dei rocker..Men dei er ikkje fullt so gode på trance og sånnt i forhold til mine Patos 510 pga dei går ikkje so dypt. Ruller omtrent heilt av på ca.30hz, mens Patosane spiller bra nærmare 20hz.. Men Dali har komt med mykje nytt, det er dyrt på HFK men Dali rocker..

Eit tegn på at forsterkeren ikkje klarar meir er at det kan bli grøtete, og slitsomt å høyre på utenat det skurrer.. Då er forsterkaren i grenseland.. Kan godt hende det er forsterkaren som ikkje er kraftig nok fordi om den er kraftig.. Ser du kjører en bra Power amp, men kan hende du tyner den.. Men om det er grøtete på lavt nivå og då blir eg litt i tvil.. Mine Dali AXS 10k spillte rævdårlig på en rotel Rb-991 sjølv om den var på 200w i 8ohm.. Trudde det var dårlige høgtalara so eg satte dei vekk.. Kjøpte meg midgard oberon 6.1 og då vart det liv, det var først då eg kunne skru opp til 115-118db på rock..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Ta og ta med cd`n du spillte med til en hifiklubben butikk og lytt til Dali.. Eg trur at Dali ville passe. Har hatt Dali sjølv og dei har vedig god og framtredande mellomtone på rock, kan bli skarpe i diskant området, men eg syn likevel dei er ypperlige til rock på høgt nivå. 115- 118 db pleide eg å høyre på rock med mine Dali AXS-10K og dei rocker..Men dei er ikkje fullt so gode på trance og sånnt i forhold til mine Patos 510 pga dei går ikkje so dypt. Ruller omtrent heilt av på ca.30hz, mens Patosane spiller bra nærmare 20hz.. Men Dali har komt med mykje nytt, det er dyrt på HFK men Dali rocker..

Eit tegn på at forsterkeren ikkje klarar meir er at det kan bli grøtete, og slitsomt å høyre på utenat det skurrer.. Då er forsterkaren i grenseland.. Kan godt hende det er forsterkaren som ikkje er kraftig nok fordi om den er kraftig.. Ser du kjører en bra Power amp, men kan hende du tyner den.. Men om det er grøtete på lavt nivå og då blir eg litt i tvil.. Mine Dali AXS 10k spillte rævdårlig på en rotel Rb-991 sjølv om den var på 200w i 8ohm.. Trudde det var dårlige høgtalara so eg satte dei vekk.. Kjøpte meg midgard oberon 6.1 og då vart det liv, det var først då eg kunne skru opp til 115-118db på rock..

Valget sto mellom Dali og B&W når jeg kjøpte de.
    Byttet til analog fra Denon 1930 i dag og har fått bedre resultat. Men ønsker likevel å gjøre noe når jeg får råd.

Min gamle 2105 er vel kansje det som bør byttes først, eller bør det bli nye ht?

Ampen er nok ikke for svak med 1000va trafo, og ladelyttene byttet for to år siden. Men kansje ikke noen god match med 603 s3.

Edit: bare grøtete på høyere nivå. -15 på Denonen og høyere.

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper

Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Dette var noen dristige uttalelser her på dette forumet :-) Mange klipsch fanatikere her inne.
    vi ikke får noen på døra men det er jo smak og behag, klipsch er jo heftig det også... funka bare ikke for min del

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL TL 260 + ACDC = Elsk

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig aldri hatt spesielt god lyd i dette rommet, uansett hvilke ht jeg har hatt innom. Det beste har vert DC15, men da med en annen plasering enn jeg har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Har egentlig aldri hatt spesielt god lyd i dette rommet, uansett hvilke ht jeg har hatt innom. Det beste har vert DC15, men da med en annen plasering enn jeg har nå.
    Da er det naturlig å vurdere kilden.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt 603s3 med NAD 372 i eit lite og dårleg rom.
    Vart derfor svært overraska når eg fikk høyre B&W 684 (nye versjonen av 603) med 2*400 NAD watt i eit godt rom, det spillte noe inni ...... så rom, plassering og forsterkeri er svært viktig :-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: bare grøtete på høyere nivå. -15 på Denonen og høyere.[/QUOTE]

Viss det berre er grøtete på høgt nivå tviler eg på at det er høgtalarane sin feil, enten for lite strøm eller dårlig match etter mi meining.. Du må nesten berre teste litt forskjellig.. Høgtalarane skal spille reint på høgt nivå om du har nok kraft og god match i elektronikken..

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •