B&W skuffer på metall - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Har også opplevd Klipsch svært masete de gangene jeg har hørt det.
    Mitt tips: KEF. Banker Klipsch når som helst.
    En smule bastant uttalelse dette her, eller ?
    Eller har du hørt alle klipsch og kef høytalere? På alle forsterkere og kilder ?!

EDIT: Er ikke for og være kranglete, men syns klipsch får altfor lite "skryt". Er sikker på at veldig mange har hørt klipsch under helt feile forutsetninger....

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    EDIT: Er ikke for og være kranglete, men syns klipsch får altfor lite "skryt".
    Jah, det er virkelig det som er problemet med AVForum

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jah, det er virkelig det som er problemet med AVForum
    Vet ikke helt om jeg tok den der men....
    Klipsch får vel mye skryt til "kinobruk", men er liksom helt tabu til rein stereo. F.eks..

Edit: Er nå vel aldri noen problemer ved avforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gode høyttalere og de går i kompresjon ved høyt volum så trenger du mer kraft som sagt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Hva er dine tips? (nysgjerrig )
    Som bransjemann er dere beskyttet av regelverket fra å bli belemret med mine kommersielt styrte meninger 8)

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

parasound er sjef på klipsch,rør er a made in heaven rommet har sykt mye å si å.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Som bransjemann er dere beskyttet av regelverket fra å bli belemret med mine kommersielt styrte meninger 8)
    Fa.. det var dumt, tenkte ikke på det nei. Dumme regelverk...

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde Klipsch Rundt, og det manglet noe form min del på musikken, så prøvelyttet et til Triangle og det ble magisk. Desse er kankje ikke like egnet til film som Klipsch, men kombinasjoenen av Klipsch og triangle passer perfekt for meg, de har mange likhetstrekk.
    Men det var jo min smak da.
    Har lest noen tester som sier at SVS høytalerne er forbaska bra til prisen, og de overasker alle.

Tannoy er en HT som kan overaske, hadde et par gamle stativ HT, MK2 tru eg de het, solgte de til en kompis som trengte anlegg etter at dama stakk(ja hu eide alt anlegget,var jo søstera mi )
    Og han har selvsagt en subb også, og etter 1 år med en del fester, så er det ufatteligt at de HT ene spiller enda, de spiller sykt høyt, tåler sykt mye,spiller behageligt, og de spiller mye i forhold til pris. Så skal du ha nye ht, kan anbefale deg og få hørt på Tannoy, og får du lånt med deg heim, tipper du blir overasket..Har ikke hørt nye Tannoy hjemme hos meg selv, men de låter bra det jeg har hørt hos andre, og i butikk. tenker mest på nye Revolution serien...

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at man snakker om forsterkere osv., når det utifra bildet vel ikke akkurat burde komme som noe kjempesjokk hvor lyden blir av?

Trådstarter, har du prøvd å flytte unna subwooferen (bare for å teste) og kun la frontene spille mot deg i sweetspot? Send kona på tur med Mastercarden og prøve et par timer med litt ymse plasseringer?

På meg virker i alle fall snakk om utstyr meningsløst når fronten din spiller inn i en sofa og en subwoofer.

(Sliter forsåvidt med en lignende problemstilling selv (en subwoofer som er umulig å plassere), så ta dette i beste mening!)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Merkelig at man snakker om forsterkere osv., når det utifra bildet vel ikke akkurat burde komme som noe kjempesjokk hvor lyden blir av?

Trådstarter, har du prøvd å flytte unna subwooferen (bare for å teste) og kun la frontene spille mot deg i sweetspot? Send kona på tur med Mastercarden og prøve et par timer med litt ymse plasseringer?

På meg virker i alle fall snakk om utstyr meningsløst når fronten din spiller inn i en sofa og en subwoofer.

(Sliter forsåvidt med en lignende problemstilling selv (en subwoofer som er umulig å plassere), så ta dette i beste mening!)
    Frekvensrespons fra sub er ganske så linær i sweetspot. har en dip lenger oppe. 160-200hz faller 10-12 db

Prøvde med og uten sub i går. Koblet ut frontene, satte på 5 kanals stereo, og lyttet kun på bakhøytalerne. Med sub var det ganske inponerende lyd fra de små tassene. Men også her var det tamt på musikk i forhold til hva jeg har vent meg til.

Min egen konklusjon er at det er for mye refleksjoner i toppen, for går jeg ut av stuen(åpen løsning med bue) blir lyden meget behagelig.

Når jeg spilte COD5 i går var alt som det skulle. Meget fornøyd. Det er altså bare på musikk det blir tamt,anstrengt i toppen og tilbaketrukket vokal.

Kan følelsen av at det er tamt komme av dipen jeg har mellom 160 og 200hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, og da har du hørt de med rørforsterker også?

handle rørforsterker til 30 000 kroner og klipsch til 10 000 blir kanskje litt drøyt for og finne ut om det funker kurrant på en metal cd...

men må si att jeg er overasket over at B&W 600s3 ikke klarer og spille metal.
    har jo hørt mye B&W og ikke merket dette før.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tjukken
    handle rørforsterker til 30 000 kroner og klipsch til 10 000 blir kanskje litt drøyt for og finne ut om det funker kurrant på en metal cd...

men må si att jeg er overasket over at B&W 600s3 ikke klarer og spille metal.
    har jo hørt mye B&W og ikke merket dette før.
    I et annet rom, og med annen match kan det hende det ville blitt helt knall.

Tror det har mye med hva en er vant til. Og nå har jeg hørt lenge på ht med en annen lydsignatur. Det ble et lite sjokk med Hammerfall for å si det sånn, i og med at jeg er så fornøyd på spill og film.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    I et annet rom, og med annen match kan det hende det ville blitt helt knall.

Tror det har mye med hva en er vant til. Og nå har jeg hørt lenge på ht med en annen lydsignatur. Det ble et lite sjokk med Hammerfall for å si det sånn, i og med at jeg er så fornøyd på spill og film.
    ja rom har utrolig betydning. personlig ønsker jeg meg sånn sett tilbake til gutte rommet.

det kan jeg skjønne men jeg kan ikke forstå att det er forsterkeren heller. for mener da og huske att den burde ha nok til og drive disse b&w. kan det ha skjedd en feil med noe her?

sef. kan jo hende dem rett og slett ikke funker med hammerfall. (litt skeptisk da)

Jeg har jo en liten 1802 men bruker ikke den til og drive så mye da.
    Nesten så jeg ville ha sjekka kabler og terminaler altså..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, det var det. Nå må jeg ha meg nye ht. Tok nemlig med meg den omtalte Hammerfall cden bort til en kompis. Der fikk jeg høre andre boller ja. Han har AL752 drevet av en stor NAD.

Vokalen sto fjellstøtt og klar. Min kompis bemerket at det var en veldig bra innspilling, og jeg endte opp med gåsehud på ryggen.

Men å dra Cerwin Vega inn i stuen er uaktuellt(WAF), Så jeg får titte på bruktmarkedet etter RB81 tenker jeg.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør iallefall høre klipsch før du kjøper. Jeg byttelånte mine b&w mot et par for ikke så lenge siden, og da var det plutselig ikke mellomtone her..
    Neidu, b&w er høytalerne sine det..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Du bør iallefall høre klipsch før du kjøper. Jeg byttelånte mine b&w mot et par for ikke så lenge siden, og da var det plutselig ikke mellomtone her..
    Neidu, b&w er høytalerne sine det..
    Har ikke lyst å kjøpe uhørt nei, men er ikke verdens undergang om det er brukte ht jeg kjøper.

ER det noen i Bergen vest som vil gi en demo?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med hånda på hjertet si at B&W rocker metall så det holder i riktig omgivelser, og rett elektronikk.

Jeg kjører B&W og Denon, og det er en knall kombo.

B&W rocker fra på metallica for eksempel, men er mye annet B&W desverre ikke takler like bra.

I denne sammenhengen her, så ville jeg ha titta på den ultimate rock høyttaler tråden her på forumet.

Jeg for min del hiver ut B&W nå for å få mer sprut i systemet, for B&W blir til tider alt for nøytral og kjedelig..

Jeg har temmelig bra rom med tanke på lyd. Holografien sitter bra her, og bassen er bra, men B&W mangler mye trøkk desverre. Det er langt ifra noen bass høyttaler, men jeg mangler den lille snerten i bassen, så etter min mening kan B&W bli litt for tilbakelente.

Men mellomtonen er jo himmelsk i B&W. Uten tvil.. Men jeg hadde testet annen elektronikk hadde jeg vært deg føre du tenker på nye høyttalere..

Alt handler om matching :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hvordan har det seg at absolutt alle merker nevnes som "outstanding" på en sjanger som helt unntaksvis presenteres som noe annet enn graut?

Høres ut som om folk konsekvent ramser opp det de har hjeme uansett hva det spørres om, vil tippe trådstarter har blitt mye klokere nå

Helt enig. Dette er en utbredt sykdom på de fleste forum.

både Klipsch og B&W kan funke som pokker på aller typer musik, MEN, begge merker krever uforholdsvis mye av forsterker. B&W trenger mye krefter, og Klipsch krever veldig høy kvalitet, men få watt. Begge deler blir dyr. Hverken NAD, Denon, HK o.l duger til noen av delene i mine ører. Parasound HALO er i grenseland (har en A23 selv), Er OK, men ikke mer.

RF-63 er en av de få høyttalere i den prisklassen som kunne fått meg til å investere i f.eks en MC 275 som koster 30k. Da spiller det derimot fryktelig bra.

Har også hørt mye på B&W 804S. Disse begynnte først å synge med en MC402 eller en MF KW500. Begge forsterkere koster omtrent dobbelt så mye som høyttalerne. Saken er at dette kan virke rart, men med slike kombinasjoner så glemmer man prisen på enkeltdelene, fordi totalpakken spiller så uforskammet bra.

Generelt så synes jeg folk undervurderer kravet til elektronikk. Det kjøpes flotte dyre høyttalere, men elektronikken må være billig. Mitt råd er: Gjør motsatt så blir totalen bra. Dette er min konklusjon etter å ha prøvd ganske så mye hjemme. Både billig og dyrt.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Har ikke lyst å kjøpe uhørt nei, men er ikke verdens undergang om det er brukte ht jeg kjøper.

ER det noen i Bergen vest som vil gi en demo?
    Bergen.. synd bruttern er på ferie.
    ellers kunne du kanskje ha fått lov til og høre B&W ht dine på en høyere denon klasse. Bare for og få litt perspektiv.

men han er på andre siden av kloden nå...

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio med noen litt større midbasser er svaret her. Eneste ulempen er at du kan ikke spille noe særlig høyt.. Jeg sprengte mine ved 100 db :P Nå bruker jeg horn med høyeffektive basser, noe som passer utmerket til metal. Ulempen her er at det blir fort stort..

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •