B&W skuffer på metall - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; Klipsch er for skarp, og har for tilbaketrukket mellomtone for å kunne rocke.
    tja da lurer jeg på hva du har brukt av effekt?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, og da har du hørt de med rørforsterker også?
    ha ha det tviler jeg på ettersom han mener det,helt rått på klipsch:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke komme med forslag til nye ht eller ny elektronikk, men heller som andre her foreslå at du prøver å gjøre noe med akustikken. I leiligheten jeg bor i nå har jeg den dårligste lyden jeg har fått ut av mitt oppsett hittil. Jeg tror det har med skråtak, samt ingen gardiner å gjøre her. Når det er kompleks musikk med mange lyder skrudd opp på høyt nivå blir det passe rotete lydbilde her. Det problemet har jeg ikke hatt i firkantete rom med gode gardiner og godt med møbler. Skal heldigvis flytte snart så då får jeg se hvordan det blir der.

Er i hvert fall billigere å forsøke med litt lydabsorberende materialer enn å drive å bytte ht i hytt og gevær.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som kompresjon på høyt nivå. På lavt nivå er det "greit", men veldig tamt. Det er nok ikke noe feil annet en rom og kansje matching. Det ble litt bedre når jeg justerte bass for musikk og ikke for film. Problemet er at jeg har hørt så mye på DLS i bilen.

Spørsmålet blir da hvilke ht har samme sound som DLS. Etter det jeg har lest må Clipsch være det rette for meg. Men den eneste demoen jeg har hatt på Klipsch var veldig dårlig. RF82 ,sansynligvis uinspillt, på mp3 og med feil plasering .

Edit: ble noe galt med sitatet

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngve83
    Jeg skal ikke komme med forslag til nye ht eller ny elektronikk, men heller som andre her foreslå at du prøver å gjøre noe med akustikken. I leiligheten jeg bor i nå har jeg den dårligste lyden jeg har fått ut av mitt oppsett hittil. Jeg tror det har med skråtak, samt ingen gardiner å gjøre her. Når det er kompleks musikk med mange lyder skrudd opp på høyt nivå blir det passe rotete lydbilde her. Det problemet har jeg ikke hatt i firkantete rom med gode gardiner og godt med møbler. Skal heldigvis flytte snart så då får jeg se hvordan det blir der.

Er i hvert fall billigere å forsøke med litt lydabsorberende materialer enn å drive å bytte ht i hytt og gevær.
    Har du hørt om WAF??? Lydabsorberende plater kan jeg ha når jeg får dedikert rom. Ikke før.

Ht har jeg hatt i 8-9 år, ampen siden 1993, så jeg er ikke den som bytter i tide og utide. Men føler at det kan være på tide nå.

Det er 99,9% gaming og film det går i, men når jeg først fyrer i en cd bør det jo høres bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W vs JBL vs Klipsch

Da jeg skulle sette sammen hjemmekinoen min tok jeg en lengre lyttetur i Trondheim for å finne ut hvilket høytaler merke jeg skulle gå for.

Etter å ha hørt på Dali, B&W, JBL, Klipsch, KEF, Tannoy og noen andre jeg ikke husker, sikkert en grunn til at de har gått i glemmeboken, fant jeg ut at B&W og JBL var best i forhold til mine ører.
    Mitt problem med både Dali og Klipsch ble en for skjærende diskant.

Siden jeg allerede visste at mine forsterkere funket bra med B&W, valgte jeg disse foran JBL.

Understreker at smaken er som baken: den er delt.
    Det finnes ikke fasitsvar for alle sammen, kun i følge din egen smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    Føler du deg truffet? Jeg har hørt en del Klipch og har ALDRI likt lyden i de.. Ihvertfall ikke til rock/metall.-. Eneste Klipch jeg har likt lyden i var på en DOXA amp.. På rør ble de tamme og kjedelige i mellomtonen.. Men det er min mening, slik som han andre ytret sin mening...

OT:
    Det kan høres ut som om du har litt lite effekt til høyttalerne dine som noen nevner ovenfor.. Om du ønsker en klarere lyd uten at du mister all fylde kan JBL være ett pra alternativ. Kanskje ta en lytt til Dali Lektor serien også.. =)

MVH
    Lars B

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du bruker anlegget mye til film og gaming, jo klipsch passe som hånd i hanske! Er også en meget festlig høytaler på metall hvis du klarer og temme diskanten. Skjærende diskant og denslags har med matching og gjøre, slik som alt annet.
    B&W er gode høytalere, men du verden så kjedelig det kan bli etter min mening. De har bedre mellomtone en klipsch, men er vel ikke akkurat det du hører etter på metall/film/gaming.
    Lån med deg ett par hjem, men du risikerer at de blir stående...8)

EDIT: ser at folk har forskjellig smak ja, og godt er det.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har det seg at absolutt alle merker nevnes som "outstanding" på en sjanger som helt unntaksvis presenteres som noe annet enn graut?

Høres ut som om folk konsekvent ramser opp det de har hjeme uansett hva det spørres om, vil tippe trådstarter har blitt mye klokere nå

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, og da har du hørt de med rørforsterker også?
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200

Nei, har ikke hørt Klipsch på rør.
    Er det sånn å forstå at man MÅ ha rør for at Klipsch skal låte bra?

Jeg har hørt RF-82 på Rotel, Xindak og Yamaha, og det var like slitsomt og skrikende på alt.

Ett unntak: En 30 år gammel Quincy Jones-plate.

Men det er vel kanskje sånn? MÅ ha rørforsterker, kan KUN spille en plate?

Jeg er enig i at Klipsch er stor moro på film, men for min del har jeg ikke en ren kino riktig enda.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hvordan har det seg at absolutt alle merker nevnes som "outstanding" på en sjanger som helt unntaksvis presenteres som noe annet enn graut?

Høres ut som om folk konsekvent ramser opp det de har hjeme uansett hva det spørres om, vil tippe trådstarter har blitt mye klokere nå
    Hva er dine tips? (nysgjerrig )

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, mer er alltid det forslaget som dukker opp.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Det jeg har blitt klokere på er min egen testing her hjemme. Etter en times lytting er det ikke så ille, bare mye tammere enn i bilen. Har da lyttet til flere sjangere enn kun metall.

Det var kontrasten mellom bilen og anlegget hjemme(som ikke har spilt en cd det siste halve året) som slo meg ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel slenge meg med på laget til de som anbefaler ny forsterker eller akustiske tiltak. Har selv 603S3, og selv der jeg bodde før (25-30kvm stue), drevet av en gammel technics 2*50 watt (DIN watt.....) låt ikke disse høyttalerne grøtete på metal, og da selv på forholdsvis høye nivå. Kan og nevne at dette ikke er et problem for meg, selv på et rom på "bare" 12KVM.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Må vel slenge meg med på laget til de som anbefaler ny forsterker eller akustiske tiltak. Har selv 603S3, og selv der jeg bodde før (25-30kvm stue), drevet av en gammel technics 2*50 watt (DIN watt.....) låt ikke disse høyttalerne grøtete på metal, og da selv på forholdsvis høye nivå. Kan og nevne at dette ikke er et problem for meg, selv på et rom på "bare" 12KVM.
    Joda akustikken er dårlig, vet det, men kan ikke gjøre noe med det får jeg får pusset opp i kjelleren og flyttet anlegget ned der.

Kan ikke flytte ht heller:cry:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; Klipsch er for skarp, og har for tilbaketrukket mellomtone for å kunne rocke.
    Hvis rommet er dårlig dempa og anlegget dårlig matcha så kan fort Klipsch virke skarpe... Amerikanske forsterkere og forsterkere med en litt varm klangkarakter passer isåfall godt.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 47949

Vinkelstue ht plasert akkurat i vinkelen for WAF

Men ingen som har hørt DLS da og kan sammenligne med noe.

I verste fall kan jeg bygge kasser å ha 6x9"ene inne:twisted: (spøk)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hørt RF-82 på Rotel, Xindak og Yamaha, og det var like slitsomt og skrikende på alt.

Ett unntak: En 30 år gammel Quincy Jones-plate.

Men det er vel kanskje sånn? MÅ ha rørforsterker, kan KUN spille en plate?

Jeg er enig i at Klipsch er stor moro på film, men for min del har jeg ikke en ren kino riktig enda.
    Slenger meg på denne. Har også opplevd Klipsch svært masete de gangene jeg har hørt det.
    Mitt tips: KEF. Banker Klipsch når som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Slenger meg på denne. Har også opplevd Klipsch svært masete de gangene jeg har hørt det.
    Mitt tips: KEF. Banker Klipsch når som helst.

etter å ha lånt hjem utallige høyttalere og lyttet i mange butikker så må jeg nesten si meg enig med denne karen! KEF er iallefall den beste allroundhøyttaleren utav de jeg har testa. Klipsch, Dynaudio, KEF, SA, Electrocompaniet, PSB og JBL var vel de jeg lytta mest til i denne perioden...
    Jeg hører på mye hardcore o.l. og opplevde klipsch sammen med Hegelen min som "ikke helt i vater".

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    Jeg hører på mye hardcore o.l. og opplevde klipsch sammen med Hegelen min som "ikke helt i vater".
    Vel, nå er jo Hegel en altfor nøytral forsterker til klipsch! Er ikke rart at du opplevde det slik da...
    Du må nok kjøre på noe med mye varmere klang skal du få en god opplevelse.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •