Lav tale i center - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 70 av 70
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wharf1980
    Det står noe om dynamic range control i bruksanvisningen, men finner ikke noe på reciveren eller i bruksanvisningen om hvordan man skal justere det. Har lest at det er løsningen, men er jo ikke mulig å justere eller finne!
    Det skal tydeligvis være under listening modes eller noe slikt. Det er godt mulig at valget bare er synlig i menyen mens du spiller av lyd fra en dolby digital kilde.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får nok bare å fortsette å lete etter den innstilningsmuligheten ja. Slitsomt å aldri bli fornøyd når en ikke har et godt overskudd av penger så en kan kjøpe seg det dyreste og beste som er.
    Er det verdt å oppgradere med 20watt per kanal, eller er det for lite??

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs vel heller om du burde hatt en bedre senter. Men det er ofte vanskelig dette med senter. Prøv å flytte den kanskje? forover/bakover opp/ned (og kjør romkorreksjon på nytt, hvis forsterkeren din har det).

senteren bør stå på small hvertfall, og det er lov å justere opp nivået på den manuelt. (vet du har prøvd dette tidligere).
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par kontrollspørsmål til:

Regner med at du har prøvd med et antall filmer, og ikke hele tiden tester med en spesiell du mener er ekstra dårlig? Enkelte filmer har dårlig sentergjengivelse uansett utstyr grunnet en kombinasjon av dårlig miks og mumlende skuespillere.

Og sist men ikke minst - du er sikker på at ting er koblet opp og konfigurert riktig så forsterkeren din faktisk står i dolby digital modus, og ikke bare spiller dolby surround / pro logic?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciveren har ikke rom korreksjon. Har prøvd med forskjellige filmer ja, tester også når en står på satelitt og vanlig tv. Forskjellige modus. Den står på ekte Dolby Digital ja, er jo forskjellige moduser så det er jeg klar over.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket opp koplingene alt for mange ganger nå, så ja det er riktig tilkoplet.

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dyn.Range

Det stemmer som Hybris sa. Sett på en film og gå inn i menyen som beskrevet. Da får du muligheten til å endre dyn.range.

Har samme NAD'en som deg og følte også at talen var fryktelig lav. Centeren jeg brukte da var en Argon. Kjøpte Patos Basic center til 199,- som fungerte bedre.

Har du målt opp avstanden til høytalerne og lagt dette inn i NAD'en?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wharf1980
    Jeg får nok bare å fortsette å lete etter den innstilningsmuligheten ja. Slitsomt å aldri bli fornøyd når en ikke har et godt overskudd av penger så en kan kjøpe seg det dyreste og beste som er.
    Er det verdt å oppgradere med 20watt per kanal, eller er det for lite??

hei.føler med deg.men vi er heldig som har et så veldi bra forum og folk som hjelper så godt de kanhåper du har fått det til.eg har fått mye hjelp fra folka her.tusen takk til dere alle.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selge min forrige sony 6x100W og lurer på om noen har noen formening om hva jeg kan ta for denne? Skal også selge mine to senter høytalere 1stk Proson og 1stk Celestion og 1par Wharfdale gulv høytalere. Alle råd tas imot med takk!
    Skal skaffe noen bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Jeg blir snart gal..................! Er snart ikke flere muligheter for å finne innstilningen på DRC. Skal sette inn bilder av menyene som er og dukker opp. Fant på dvd opptakeren, men ingen justerings muligheter, dette er en LG.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •