Hjælp!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hjælp!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjælp!!!

Nå er det sånn at jeg har planer om å lage et lite surround-oppsett i ettromsen min. Jeg har aldri hatt dette før, men besitter et godt utgangspunkt i stereo allered. Det er med andre ord en utbygging jeg pønsker på nå...
    -Jeg er jo helt grønn og har lenge foretrukket stram stereo (Musikkfrik vettu). Derfor vil jeg helst ikke kjøpe masse nytt og dyrt utstyr før jeg har prøvd meg litt ut. Kan jeg bare låne meg diverse middelmådige standard speakers og på den måten få et intrykk av surr.oppsett, eller blir det helt -unskyld uttrykket- dødfødt?

Uansett, så har jeg som sagt ikke noe peil på dette, men det har sikkert dere andre her inne. Håper ikke dere har noe imot en rekke spørsmål?)

Dette har jeg:

NAD T754 (6x70w kontinuerlig + subblinjer)
    B&W DM603 S3
    Sony Bravia 42" Full-HD (Husker ikke modellen)
    PHILIPS Dvp-5960 Hjemmehacket sonefri DVD/CD-spiller hvor kun DVD kan leses. Må ha noe nytt snarest (Helst BD/Multi spiller med sonefri DVD og OK CD-kvalitet til maks kr.4.000,-)

I første rekke tenker jeg et 5.1 anlegg med små bakhøytalere som helst kan stå/henge intill vegg og veldig tett bak publikum-sittegruppe. Selv om jeg helst vil ha 4stk 603 og 2stk av de nye di-polare BW-høyttalerne DS3 med en BW subb til ca 10.000,- så ser jeg at det hverken er gjennomførbart iht bosituasjonen eller økonomien. Derfor leter jeg etter gode brukte alternativer slik at jeg kommer greit i mål med spiller og alt til 8-12.000,-.

Det jeg lurer på er følgende:

1) Bør jeg bruke BW elementer innen 600-klassen til alt, eller er det greit med andre BW-serier i et surroundanlegg.

2) Kan jeg kombinere forskjellige merker i høyttaleroppsettet så lenge det er likt i hver kanal, eller er det kun subben man evt kan bruke fra andre leverandører?

Dette er noe jeg tenkte å prøve ut og dersom noen vet hvor jeg kan skaffe det brukt så skrik ut, men alle innspill er velkomne altså.

Front L+R BW603s3
    Center: BW LCR 600 (Eller tilsvarende) -Så en HTM7 om den kan brukes,
    Rear: BW DM686 (Evt. 685 eller 602s2) men helst DS3

PS! Forslag til OK Multispiller med DivX mulighet og sonefri DVD mttas gjerne. Har tittet på og lest noe om følgende spillere:

Sony BDP-S550, BDP-S500, BDP-S350
    Samsung BDV1500 og 2500
    Panasonic BD30, BD55, BD60, BD80
    LG BDH-200
    Pioneer BD til ca 5.000,-
    PS3 (Spiller lite, men liker harddisken og USB avspilling)

Likte prisen og noen specs fra Samsung 2500 og Sony S500/550. Multifunksjon på LG er jo flott og Puioneeren skulle være fin på CD-lyd (dog muligens kun sammen med Pioneer amp).

Forslag er her også ånsket, men jeg trenger en som kan spille alle DVD, og som har minst 5.1 analog utgang.(NAD t754 har ikke HDMI)

Takk på forhånd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Som senter høyttaler er vel det beste og bruke samme merke som du har før for og få noe alla samme lydsignatur som i front.

Som bakhøyttalere er det mer fritt vil jeg mene om du bruker samme merke der eller noe annet billig noe til og begynne med så du får prøvd som du skriver.

Frontene dine er jo bra så du burde jo satse på en senter i samme serie, som vil tåle det samme lydtrykket som frontht.Senteren er jo den viktigste HT i surround oppsett siden nesten all stemme og informasjon komemr derifra.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jeg enig i å lykke til

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke veldig viktig om det er blandede høyttalermerker...

PS3 som bd spiller! Den fungerer fantastisk til film, men også til musikk. Siden det er USB på den kan man laste over musikk fra minnepenn eller til minnepenn. Er også greit å se bilder på storskjerm (fra PS3`en) og ikke på en liten PC skjerm...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •