Hvilken sub vil dere anbefale til mitt oppsett\budsjett? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Tusen takk for ett informativt vedlegg!

Visst du tidligere brukte SWA 15 sammens med Concept 8, så tror jeg nok denne sammens med Concept 6 blir en bra match!

Iom at jeg faktisk var ganske fornøyd med en Eltax Atomic 12, så tror nok at dette blir en oppgradering jeg blir fornøyd med Dvs i mine ører er den sikkert mer en god nok. At det er en Dali er også en bonus siden resten av systemet er Dali.

Selger virket seriøs og voksen, og garanterte at subben var som ny både teknisk og kosmetisk. Kvalitets signalkabel og kvittering fra Hifiklubben fulgte med. Skulle ringe meg opp imorgen når han hadde sendt den!

tipper det er mye godlyd i denne til prisen som også passet meg helt perfekt nå om dagen
    Da håper jeg du blir fornøyd med valget. Bruk litt tid på plassering og integrering av subben.
    Er veldig mye info og tråder som omhandler temaet her på forumet... Lykke til

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske frekvent annonsert B&W subber til halv pris på Finn.no. Hvis du legger inn en alder på noen år og halverer nyprisen så har du en sykt bra subb til 3500,-

En bass som klarer både kino og musikk er vrient å finne tiil en hyggelig pris, men det absolutt noe og hente hos Xtz både 10 og 12" (uten dspl) er fornuftig priset. Dalis rimeligste har jeg også lyttet på og de er i greie.

Selv ente jeg opp med en B&W 610, en liten og spennstig sak som er fin på kino og musikk. Den har mye kvalitetsbass å by på til prisen (ny er den priset til 6000,-). Den bør ma finne til 3-3500,- på nett.
    For meg var lyden viktigst så det var bare hyggelig att den var knøtt liten (31x31x37,5 cm).

What Hifi testen denne nå på nyåret

B&W ASW610 review - whathifi.com

Lykke til med søket.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sånn kan det gå når man ikke leser alle innlegg før man svarer

Lykke lit med Dali sw15, en killer sub til den prisen

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du blir fornøyd med den swa12'ern! Hadde en slik selv og den funket utmerket til både film og musikk sålenge rommet tillot det...

Hjørneplassering fungerte best i alle rommene jeg hadde min i, men i det minste rommet jeg hadde den i måtte jeg snu subben med elementet inn mot hjørnet for å få bra respons.

Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger! :-)

Jeg fikk "troen" på SWA 12'en etter å ha lest erfaringer o.l. både utseendet og prisnivået passet meg også helt ypperlig.

Jeg mener og tror at jeg faktisk har hørt denne subben hos Hifi Klubben for noen år siden

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben er montert opp og stillt inn via Audussey

Kan ikke si annet en at jeg er veldig fornøyd sålangt! Lyden under film ble mye mer "sammenhengende" og komplett!

Men hvordan burde jeg stille det inn? Nå står frontene mine på Large, og subben på 80hz og ned. Leser noen steder at de anbefaler å dele frontene på 80hz også?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Subben er montert opp og stillt inn via Audussey

Kan ikke si annet en at jeg er veldig fornøyd sålangt! Lyden under film ble mye mer "sammenhengende" og komplett!

Men hvordan burde jeg stille det inn? Nå står frontene mine på Large, og subben på 80hz og ned. Leser noen steder at de anbefaler å dele frontene på 80hz også?
    det som annbefales av de fleste er å sette delefrekvens til 80hz og sette alle ht til small. da tar subben seg av det under 80hz og forsterkeren får litt bedre arbeidsvilkår......

Godt å høre at du er fornøyd så langt

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde dette inatt. Men syntes ikke lyden ble noe bedre? Dvs synest nesten den ble litt mindre "presis". Plassering o.l kan kansje ha innvirkning her.

Det jeg har funnet ut sålangt er at Frontene på large, Subben fra 80hz og ned, med phase 180 grader på. Dette gir best resultat sålangt, men er mulig jeg gjør noe feil kansje

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Tull!
    Ikke helt kanskje? Kommer veldig ann på kvaliteten på både element og forsterker.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •