dali concept 10 gulvhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dali concept 10 gulvhøyttalere

Hei, vurdere å kjøpe disse høyttalerne og lurer på hvordan de vil bli med forsterkeren min?

har en Pioneer sc-lx81
    SC-LX81 - Funksjoner - Pioneer Forsterkere og AV receivere - Audio & video

noen som vet hvordan det vil spille?

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at Pioneer ikke er blant de beste på effekt, mens de er svært gode på prosessering. SC-LX81 bør imidlertid kunne bistå med nok suppe til å gi begge deler så vidt jeg forstår. Hadde jeg vært deg hadde jeg pakket den med meg, dratt til nærmeste HiFi Klubben og prøvd den på et par C10 om de har utstilt. Har god erfaring med å høre selv, og på papiret så er C10 en lettdreven HT med følsomhet på 91dB og impedans på 6 Ohm som Pioneeren bør kunne ha kontroll på.

Lydkombinasjonen Pioneer / Dali kjenner jeg desverre lite til.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Concept 10, og vil ikke si at de er lettdrevne. Ingen av reciverene jeg testet kunne gi C10 den kraften de trenger.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har concept8 og de trenger iallefall litt krefter for å gi det de er gode for.
    Noen mener diskanten kan bli litt lys (skrikete i toppen) med pioneer/dali concept, men jeg har også hørt noen si de liker komboen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde disse selv og trenger store mengder kraft. Drev mine med en Nad T 763 og hørtes rett og slett latterlig ut. Concept 8 vil spille både bedre og høyere(rent) med forsterkeren du har.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 8 og 10 krever definivt sitt.

Min 3900 f eks er ikke nok til Concept 8 på musikk egentlig.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke RX-V3900 sterk nok til å dra C8? Da har jeg isåfall bommet grovt, det så jo så bra ut på det berømte "papiret". Mange watt er anbefalt på C8/C10 i 6 Ohm?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis kjøpte concept 8 med Nad C372 (2x150w)og det er en god match, spiller langt bedre og høyere en jeg noen gang klarte med mine concept 10

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Er ikke RX-V3900 sterk nok til å dra C8? Da har jeg isåfall bommet grovt, det så jo så bra ut på det berømte "papiret". Mange watt er anbefalt på C8 i 6 Ohm?
    Jo, den er sterk nok til å drive den, men ikke optimalt nedover i bassen. blir anbefalt effektforsterker av alle selv jeg.

Dali selv anbefaler forsterkere fra 40 - 160 watt på C8 står det hos Hi-Fi klubben. Ville dog ikke satt noe 40!!!! watts forsterker på den. Det er ingen tvil om at den krever litt power.

Yamahaen har jo 7 X 140 watt og drar jo C8 uten problemer, men trengs nok kanskje en effekt ja for å få det aller beste ut av de. De fire 8" krever sitt.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe eget ved bruk av effektforsterker. Ingen tvil om det, men hos de fleste så spiller 3900 / LX81 helt greit på consept 10 hvis du spiller moderat høyt.
    Vil kanskje tippe at de fleste klarer seg med den kombinasjonen, og er godt fornøyd med det.
    Når folk skriver at det ikke er nok effekt i nevnte forsterkere, så er det en sannhet med modifiksajoner. Folk blir litt rådville, og det er sikkert ikke alle som stiller like høye krav som deg.
    Noen mener også av en eller annen grunn at en projektor som ikke er 100% fargekalibrert er håpløst å se på, og at man helst må ha noen fete Norostkabler på anlegget sitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mangen som er fornøyd med en slik forsterker på concept 10, men kan garantere at resultatet blir bedre med concept 8. At det blir en god del billigere er jo også en bonus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •