Støy fra Samson Resolv 65a!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra Samson Resolv 65a!

Hei!

Har noen Samson Resolv 65a aktive høytalere jeg tenkte å bruke som bakhøytalere i mitt hjemmekinooppsett! Da jeg koblet de til i dag så kom det en svak støy. "Bzzzzz", hehe. Denne var der uansett om forsterkeren var på eller av. Hørte og svakt radiosignal (!) da forsterkeren var av. Hva i alle dager er dette for noe?

Prøvde med et par til av samme modell og det var samme med dette paret.

Har en denon avr-3801 og koblet de til med rca på pre-out på forsterkeren. Det er også vanlig rca på høytaleren.

Ser at høytaleren har flere innganger. En sånn type stor mikrofoninngang og en annen type "balanced" inngang. Har ikke greie på dette med balanserte innganger men kan det være det som gjør det? At jeg heller må bruke balansert inngang?

Samson Audio - Resolv 65a

Alt av tips mottas med STOR takk da jeg er meget grønn på dette med hjemmekino etc. Pleier å koble det opp og så funker det =) !

Kan også legge til at de "vanlige- ikke aktive" høytalerene har ingen støy whatsoever.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva det radiosingnalet kommer av, men buzzinga kan nok komme av jordsløyfe hos deg. Siden disse er aktive og bruker egen strøm, tror jeg det kan være tilfelle. Tror du kan fortsette å bruke den RCA-inngangen du bruker.

Er en del info på forumet her om akkurat slike problem med støy og jordsløyfer, mener jeg, og det er en del medlemmer som kan mye om det.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke få manualen opp på de, men, balansert kan du ikke bruke, da må du ha balansert ut fra forsterker, og det har du ikke. Da må du bruke en adapter i forsterker enden, men jeg tror ikke der blir noen forskjell.
    Bruker du skjermede rca kabler?
    Er høyttalerne i jordet støpsel kan du prøve uten jord, men jeg holder en mynt på at de lange rca kabler fanger opp støy på veien....har du mulighet for å flytte en høyttaler og da prøve med en kort rca? Se om der er noen forskjell.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar så langt!

Ja de er koblet på en jordet forgrenings"boks"! Skal eg bare få tak i en slik "gammel" versjon av de som ikke er jordet?

Rca kablene er ca 3m lange. Har prøvd lange som korte, uskjerma og skjerma. Kan ta å prøve med enda kortere.

skal prøve å finne noe om støy og jording her inne. så får vi se hva vi kommer frem til!

Hvis noen har noen tips så er de hjertelig velkomne!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser diskusjonene om jordstøy veldig ofte havner på en galvanisk skiller? Er det bare å kline til på noe sånt?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde dine kabler var lengere, derfor skrev jeg det, men nå ser jeg de ikke er så lange likevel....
    Galvanisk skille er noen ganger nødvendigt om du har tv lyden koblet til anlegget, det koster ca. 150,- og er ikke den store investering å prøve.
    Men, det der bekymrer meg er at du har radiostøy, som om kablene virker som antenner....hvor ellers kan dette komme fra?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eg begynte å lure eg og!

Har ingen tv eller tv-tuner/kabeltv i dette rommet. Nærmeste er i etasjen over.
    Bruker prosjektor på dette anlegget. Er heller ingen radio koblet til i nærmeste omkrets. Annet enn den innebygde i forsterkeren. Men den var jo slått av så :neutral:

Merkelige greier dette.. Får prøve å kjøre ujordet i første omgang nå når jeg kommer hjem så får eg ta det derfra.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suksess!!

Det fungerte med ujordet grenuttak!

Takker for alle svar! Made my day!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var støyen tilbake.. men kun i ene høytaleren. :P hm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •