Hvordan høytalere til Yamaha RX-V663?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan høytalere til Yamaha RX-V663?

Hei!
    Skal kjøpe meg høytalere til film og musikk til Yamaha RX-V663.

Hvordan høytalere annbefales?

Pris rundt 6000/7000 kr.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha et 5.1 oppsett eller bare stereo i første omgang?

Og det skrives "hvilke høyttalere" 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylish
    Hei!

Pris rundt 6000/7000 kr.

Det er viktig att du velger deg noen høgtalere som er en god match til receiveren Og det er like viktig att du velger høgtalere som spiller slik du ønsker når det gjelder lyd Du må også tenke på att receiveren skall klare å drive høgtalerne på en grei måte uten å bli "tungpustet". Altså att receiveren har nokk krefter og strøm til å drive høgtalerne skikkelig Det er nokk veldig mange høgtalere som er en god match til RX-V663 som RX-V663 driver lett, men det er viktig att du finner de høgtalerne du liker best sammen med receiveren din etter din smak Så det er en fordel att du skriver litt om hva du hører på av musikk og hvordan du ønsker att høgtalerne skall spille. Når du har forklart litt bedre hva du er ute etter når det gjelder lyd er det lettere for folk å anbefale høgtalere til deg:-) Det er mange her på forumet som har RX-V663 og kann forklare deg hvordan den spiller sammen med deres høgtalere med deres oppsett i sitt rom Så når du får en del tips er det bare du selv som kann avgjøre hvilke høgtalere som du tror passer din smak best ved å høre på de forskjellige høgtalerne selv. Siden vi ikke alle har lik smak Cd spiller, blu-ray/dvd spiller o.s.v har også mye å si på hvordan lyden blir til slutt selvfølgelig. Utforming og størrelse på rom, møblering, demping, kabler o.s.v har også mye å si så det beste er selvfølgelig å få låne med seg hjem fra butikk eller venner som har slike høgtalere som du finner ut att du ønsker å prøve siden det som regel aldri blir det samme i butikk eller andre rom som i ditt rom Som sagt er det lurt å skrive litt om din musikksmak og hvilken lyd du er ute etter Og som antiloop skriver om du skall ha 5.1 oppsett eller bare fronthøgtalere i første omgang

Dette er bare ett tips til deg slik att det er lettere for de med samme receiver og ca. samme smak når det gjelder musikk og lyd kansje lettere kann anbefale deg hvilke høgtalere du kansje bør vurdere å høre på:-D

Lykke til med valget:-D

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Pris rundt 6000/7000 kr.
    Hvor stort er rommet? i små rom kan det være lurt med små høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører mest på Trance og Techno og ser mye film.
    Størelsen på rommet er 25kvadrat.

Hvilken høytalere annbefales?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig kjøpt denne receiveren på jobb, heldige meg

Sammen med den ble det kjøpt følgende høyttalere:

Patos Basic 310 MK2
    2 par Patos Basic 110 MKII
    Patos Basic 210C MKII
    JBL ES 250P Subwoofer

Dette kom på rundt 8k om jeg ikke husker feil, da koster suben ca 5k. Synes dette spiller rimelig greit, men siden det ikke er innspilt enda så kan jeg ikke være helt bombastisk. Men de på nabokontoret kom inn og lurte på hva f*** det var som foregikk i dag
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har nylig kjøpt denne receiveren på jobb, heldige meg
    Hva jobber du med egentlig? Synes jeg stadig leser at du har kjøpt noe på jobben, hehe.

Hva med Klipsch RF-62 som bare koster 5995 på Komplett nå: Komplett.no - Klipsch RF62 Gulvhøyttaler

Ellers kan Monitor Audio RS6 anbefales: HI-FI Huset AS - RS6

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lærer på VG2 elektronikk. Ikke bare fælt å være lærer heller

Men så voldsomt mye handling er det vel ikke, men det er jo mange som er ute etter denne receiveren, og da er det jobben som er referansen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører mest på Trance og Techno og ser mye film.
    Størelsen på rommet er 25kvadrat.

Hvilken høytalere annbefales?

Det er mange som kjører yamaha på Klipsch høgtalere og synes det er en god match inkludert meg. De er lettdrevne og kann spille meget bra med "mindre" forsterkere selv om de elsker strømsterke forsterkere for å spille på sitt beste Viss du ikke har planer om effektforsterker på fronthøgtalerne tror eg RX-V663 passer best til RF62 som nevnt tidligere her siden RF82 tror eller vet eg trenger kraftigere og mer strømsterke forsterkere for å utnytte det de er gode for. RF 62 sier heller ikke nei takk til mer effekt og strømsterke forsterkere, men du har vel pre out til fronthøgtalerne på RX-V663 slik att du kann oppgradere med effektforsterker senere?;-) Har ikke hørt RX-V663 sammen med RF62, men tror det bør gå meget bra og som sagt er de veldig lettdrevne RF52 er også ett alternativ og det er mulig det er ett bedre valg til RX-V663. Men dette må du høre å teste ut selv for å finne ut Monitor Audio RS6 har eg ikke hørt så de kann eg ikke uttale meg om, men det er ofte smart å høre på litt forskjellige merker på samme receiver som du har selv for å gjøre deg opp en mening om hva du liker best siden vi ikke alle har lik smak Da er det greit å ha flere alternativ å høre på. Tror ikke du kommer til å angre på att du tester ut Klipsch iallefall med tanke på ditt bruk til film og din musikksmak. Mulig det er akkurat den type lyd du er ute etter, men som sagt har vi jo ikke alle lik smak så en lytterunde er jo selvfølgelig veldig smart slik att du velger de høgtalerne som passer din smak best

Dette er bare ett tips og ønsker deg lykke til med en liten lytterunde Som eg har nevnt tidligere her i denne tråden så er det beste selvfølgelig å få låne med seg hjem for å prøve, men det er jo ikke alltid like lett å få til

Lykke til:-D

Edit: Yamaha er en veldig god match til veldig mange høgtalere bare så det er sagt:-) Så her handler det mye om smak og behag:-) Du bør som sagt høre på de forskjellige høgtalerne slik att du finner den lyden du er ute etter:-) Det er ørene dine som bestemmer til slutt, men det er alltid greit å få noen tips om hva noen mener er en god match til receiveren din. Greit å ha flere høgtalere å velge mellom slik att du til slutt finner den høgtaleren som du liker best:-)

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med yamaha ns-777?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du nysjerrig på Klipsch så kann du gå til "Klipsch klubben" tråden og spørre hva som kansje er den beste høgtaleren av RF52 og RF62 til din receiver Sikkert mange i denne tråden som har RX-V663 som kann forklare deg hva de synes er det beste valget selv om du selvfølgelig må prøve det selv også og helst i ditt rom med ditt oppsett av komponenter

Her er iallefall linken:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...lubben-44.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch høytalerene koster for mye for min lommebok.
    Har derre noen og annbefale til en pris klasse rundt 3000 kr?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch høytalerene koster for mye for min lommebok.
    Har derre noen og annbefale til en pris klasse rundt 3000 kr?
    Hva skjedde med 6-7000? Du kan jo innom HFK og sjekke ut disse:

Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: ARGON 7000 Høyttalersystem

Og så har surround.no mye rimelig som er rikelig omtalt her inne.

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med slike, har ikke hørt de selv men har hørt mye skryt om de;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •