Hvilke fronthøyttalere skal jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er det med lyden i RF-35 på "normale" lydnivåer?
    Har de noen Cerwin Vega tendenser??
    (Nå har ikke jeg hørt CW siden AT-100, men da var det iallefall slik at CW ikke låt bra på normale volum).

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med klipsch kontra andre kjente kvalitetsmerker er at de yter meget bra til dynamisk musikk, spesielt gitar og hornblåsere.

Men det kan ikke puttes under en stol at klipsch er noe spissere i lyden enn mye annet, på både godt og vondt...

De spiller også veldig bra i hjemmekino, med kraft og dynamikk som er moro!

Er behovet ditt film, rock og techno, og ikke noe klassisk eller annen myk og detaljert melodisk musikk ville jeg gått for RF-35...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    KEF er ikke et "kjent" merke for meg.
    Hvilke modeller de har i 10-12000kr klassen??
    KEF er en velrennomert og tradisjonsrik britisk produsent av kvalitetshøyttalere. De har fått MYE skryt for spesielt sine komplette høyttalersett for hjemmekino (KHT2005-settet tok blant annet en gjev EISA-award i 2003).

For ditt bruk er det vel toppmodellen KEF Q7 i Q-serien som er aktuell. Link til produsent: http://www.kef.com/products/qseries/qseries7.html

Det som er spesielt med KEFs Q-serie er de koaksiale Uni-Q elementene for mellomtone/diskant som gir en svært god og uniform spredning av lyden i diskant/mellomtone-området sammenlignet med delte løsninger. Den punktformige lydkilden det representerer skal gi en god detaljering i lydbildet, spesielt rundt den kritiske delefrekvensen mellom mellomtone og diskant.

For senterens del er det Q9c som er aktuell.
    Link til produsent: http://www.kef.com/products/qseries/qseries9c.html
    Det er spesielt i senterhøyttaleren Uni-Q elementet briljerer i forhold til konvensjonelle, liggende MTM-løsninger (der diskanten sitter mellom to bassmellomtoner). Dette gir en mye jevnere horisontal spredning av lyden, noe som er svært viktig for nettopp senterhøyttalere.

I teorien er dette svært attraktive egenskaper ved en hifi-høyttaler, men man vet jo ikke før man har hørt dem. De har fått gode tester, men er nok ikke utpregede rocke-høyttalere (men jeg synes generelt det som oppgis som "utpregede rockehøyttalere" ofte spiller rock like dårlig som annen musikk).

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Hvordan er det med lyden i RF-35 på "normale" lydnivåer?
    Har de noen Cerwin Vega tendenser??
    NEI!

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men bor du i nærhenten av meg, send meg en PM og du skal får høre dem på alle lydnivåer.
    Uansett råder jeg deg til å lytte og bestemme deg ut i fra hva du synes er bra. Det er du som skal leve med det og bli fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien er dette svært attraktive egenskaper ved en hifi-høyttaler, men man vet jo ikke før man har hørt dem. De har fått gode tester, men er nok ikke utpregede rocke-høyttalere (men jeg synes generelt det som oppgis som "utpregede rockehøyttalere" ofte spiller rock like dårlig som annen musikk).
    Her er du inne på noe vesentlig mener jeg.En god høyttaler spiller alt bra.Selvfølgelig har de fleste noen område der de kanskje står litt ekstra fram(som f.eks dynamikken på RF35),men en god høyttaler er en god høyttaler uansett mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta en tur på Serviceavdelingen i morgen og se om jeg "impulshandler" Klipsch RF-35 og RC-35.

Jeg bare håper at de ikke lyder dårlig med mitt utstyr fordi jeg har ikke råd til og handle nye forsterkere, samt ny dvdspiller (pioneer 525).

Så til kabelspørsmålet, hva slags kabler passer til RF-35?
    Finnes det noen kabler som passer bedre til NAD216 og RF-35 enn andre?

Noen som har noen gode "kabeltips"?

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn generelt liker jeg lyden til KEF spesielt Q-serien. (har bare hørt den)
    Spesielt liker jeg mellomtonen og diskanten. Deter ikke det at det er noe galt med bassen, men jeg merket meg de to først nevnte spesielt. Har vurdert å gå til innkjøp av to Q-1 siden jeg har en KEF PSW2000 woofer stående. Tanken er å pare dette med en Marantz PM7000 (Stereo 145/90W) int. forsterker. Trenger også noen stativer som passer visuelt og teknisk. KEF Q-1 var også anbefalt i div engelske magasiner "What´s Hifi" f. eks som anbefalt i sin prisgruppe. Problemet er at i andre pris grupper der de større modellene til KEF Q-serie havner er det også mange andre meget gode produkter. Da har ikke KEF det store "fortrinnet" lenger.

At det ikke er noe store kjeder som promoterer dette merket gjør også utbredelsen noe mindre. Hadde f. eks El-Kjøp markedsført KEF som sitt merke hadde utbredelsen vært en helt annen.

Største minus er nok dynamikken, men til prisen (2990,-) på Q-1 er det ikke så mye dynamikk i noe høyttaler.

Designet gjør også disse (Q-1) aktuelle for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg endelig har bestemt meg.

Det blir nok et par Klipsch RF-35 samt en RC-35 center.

Nå er det bare og krysse fingrene og håpe at Klipschene spiller bra med mine NAD'er.

216 til og drive RF-35 og 916 til og drive RC-35 samt de gamle DALI 104 som nå blir surroundhøyttalere.

Gleder meg!!!

Newcomer Kleine sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef er meget gode høyttalere!
    Jeg har selv Q-serien, men dog den forrige. Unntaket er senteren, som er fra den nye serien.
    Frontene er Q65.2, som da er tilsvarende Q7.
    Disse spiller meget bra etter mine ører. Til å drive dem har jeg en Onkyo receiver som yter 2x140 Watt(8Ohm) i stereo, 7x110 i surr.
    Jeg har også drevet dem med en mindre Onkyo(2x85Watt, 5x75W), og det låt bra det og.
    Jeg har hørt en del på Q1 også, og må si at disse imponerer! De spiller selvsagt ikke like godt som de mye dyrere Q65.2/Q7, men bra er de!

Kef selges hos Expert Bonus, samt en del mindre HIFI-butikker.
    Tror at også Hifi center kjeden har ført/fører disse, men her er jeg ikke sikker.

Dra og lytt på Kef Q-serien!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere til vimes!

JEG er mest overasket at merker som KEF og Klipsh fremdeles er atraktive her i landet. etter at system audio lanserte den nye serien 1550 1750, er det fp høtalere i den klassen som holder må på det meste av musikk. Jeg var selv skeptisk i begynnelsen. 4 5,5 tommere skal trøkke som tore på f. eks. Ramstein el. MEN! det gjorde de! å fytti. det er som å gå å høre på sub`er. store elementer er treige små er kjeppe. Kjepphet er nøyaktighet og det er pønsj!! Kanskje jeg bare er bli alt for glad i de nye høtalerne mine. MEN! råd! gå å hør Systemaudio 1750 spille ramstein!! da glemmer du horndiskanter og metallmembraner men en gang. Beleve me!
    http://www.system-audio.com/
    http://www.hi-fi-center.no/shop_item...,70&id=642

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på sa1750 forrige uke, og de imponerte STORT! Bedre bass enn mine gamle CV!!! Helt utrolig. Uansett hvilken type musikk mestret sa1750 det med glans. Kan anbefales på det sterkeste. Man finner vel knapt en gulvstående høgtaler med høyere WA-Factor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg som endelig hadde klart og bestemme meg for Klipsch RF-35.

Ja ja jeg får ta en tur på hifisenteret og høre på SA1750.

Hvilken centerhøyttaler er i "samme" serie??
    (og hva er prisen).

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for sa720av som koster 3.995,- som er den største i serien. Dimensjoner (B x H x D) cm: 15 x 42,5 x 26,4

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SA 1750.

Vimes: jeg har selv 1550 og 510 senter og 1530 bak. Noe du må vite er at til hjemmekino BØr (MÅ) du ha sub. MEN! med dette på plass vil du få ett vanvittig bra hjemmkino og musikk annlegg som virkelig får deg til å fryse på ryggen. Trøkket i SA høytalerne er vanvittig bra og går du F. eks. for sub elektro 200. så har du det. det er ganske stor forskjell mellom 1500 serien og 1700 serien. (så... angrer litt... men.)

Du har to muligheter til senter. sa 710 av eller 720 av. 720 har større elementer. (6,5 tommer tror jeg. mens 710 har 5,5 tommer.)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forrige innlegg

Forrige innlegg: jeg sa: Noe du må vite er at til hjemmekino BØr (MÅ) du ha sub. dette er selfølgelig noe du vet.... jeg tror ikke at du er dum. jeg skreiv feil.

noe slik skulle det stå: Noe du må vite er at til ett SA hjemmekinooppsett BØr (MÅ) du ha sub.

sorry :wink: tror ikke du er dum noe som teksten tilsa at du burde være.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har erfaringer med SA1750?

Hørte litt på dem i dag, og ble som dere andre ganske imponert over lyden.
    Det jeg er redd for er at i en stor stue kan det bli vel tynt i bassen...
    Syntes det manglet en del dypbass, men FOR EN TRØKK.

Noen som har fått testet dem skikkelig, uten butikkens Hegel forsterkere osv?

Newcomer MrBeach sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler JM Lab. Har hatt Cobalt 816S/CC800S sammen med Yamaha RXV1300 receiver i snart ett år. Meget bra i stereo og surround. Må høres! Prisen matcher nok med litt pruting. Lykke til!

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zomb

Det er jo ikke noe galt med Hegel forsterkere vel?

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Sitat Opprinnelig postet av Zomb

Det er jo ikke noe galt med Hegel forsterkere vel?
    Nei...
    Ikke det jeg vet. Jeg syntes det spilte utrolig bra jeg.
    MEN jeg vil jo tro at i forhold til min Yamaha Receiver så spiller Hegel 10 ganger bedre.
    Derfor lurte jeg på om noen hadde hørt dem på en receiver.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •