Nye bakhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye bakhøytalere

Er på jakt etter nye bakhøytalere til mitt system og har lyst å høre hva dere anbefaler.

de skal som dere ser under erstatte patos B310mk2 som byttes ut pga. de ikke holder mål og er alt for store og klumpete å ha som bakhøytalere..

har lest litt om Mirage Omnisat V2, men er ikke sikker hvordan de passer inn i systemet ellers..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisklasse?

--

Siden du allerede har Monitor Audio fronter og center;
    HI-FI Huset AS - GS10
    HI-FI Huset AS - R90
    HI-FI Huset AS - R45 Greie hvis sofa står intil vegg?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke helt bestemt meg for prisklasse, men har sett på høytalere fra 3-8 tusen, så regner med det er der i området det blir.. kan si +/- 5k

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumper denne med å stille et spørsmål..

har litt dårlig plass bak sofaen (litt over en meter til veggen).
    Hva fungerer best som bakhøytalere da?
    vanlige stativhøytalere/dipol eller bipol/ eller noe sprøtt som f.eks omnipolare høytalere?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv prøvd meg på Focal Dôme: Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-nye-bakh-yttalere-jpg

Er godt fornøyd med den løsningen. Bare man for justert dem i rett rettning av deg som lytter, så låter det ganske bra. Kjøpte dem bruk. De koster kr 5 000 pr par veiledende, men har forstått at det er mulig å prute på dem.

Hvis du søker på Focal Dôme og Mirage omd-5 i tråden til Devilej, finner du noen tanker om hva han gjorde seg - han testet disse opp i mot hverandre. Mirage Omnisat V2 er jo i sammen rettning som OMD-5, bare noe mindre.

Ellers lagde jeg en tråd for en tid tilbake om "bakhøyttalere for oss med dårlig plass". Der kom det mange gode ideer. Finnes masse nyttig å lese om dette rundt på forumet.

Lykke til i jakten!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så litt på SVS sine SBS-01 med tilhørende veggfester/takfester og er rimelig sikker på at det er slike jeg blir å kjøpe..

noen som har brukt disse som bakhøytalere og kan si noe om de?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt Klipsch sine RS-52 , venter i spening

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med Dali Ikon W2 som bakhøyttalere.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mirage skille seg litt ut med at de sprer lyden 360 grader rundt, noe som kan gi et meget stort og 3D-aktig lydbilde.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvis du søker på Focal Dôme og Mirage omd-5 i tråden til Devilej, finner du noen tanker om hva han gjorde seg - han testet disse opp i mot hverandre. Mirage Omnisat V2 er jo i sammen rettning som OMD-5, bare noe mindre.
    Er OMD-5 mindre enn Dome? Jeg trodde OMD-5 skulle være den største i den serien? Omnisat er da større enn Dome. Kanskje ikke i diameter, men i totalvolum.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Er OMD-5 mindre enn Dome? Jeg trodde OMD-5 skulle være den største i den serien? Omnisat er da større enn Dome. Kanskje ikke i diameter, men i totalvolum.
    Nå tror jeg vi prater litt forbi hverandre. Det jeg prøver å frem er at Mirage OMD-5 er en noe større (og mer påkostet?) enn Omnisat V2. Kommer dårlig frem, men da tenker jeg både fysisk størelse og element størelse.

Størrelsen på OMD-5 vs Dôme er jeg ikke sikker på, annet enn hva jeg har sett på bilder ved siden av hverandre - da ser OMD-5 størst ut.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    :
    Nå tror jeg vi prater litt forbi hverandre. Det jeg prøver å frem er at Mirage OMD-5 er en noe større (og mer påkostet?) enn Omnisat V2. Kommer dårlig frem, men da tenker jeg både fysisk størelse og element størelse.

Størrelsen på OMD-5 vs Dôme er jeg ikke sikker på, annet enn hva jeg har sett på bilder ved siden av hverandre - da ser OMD-5 størst ut.
    Utrolig, ser det nå. Det var ikke dårlig formulert av deg, det var heller jeg som ikke leste bra nok.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •