Dali evidence versus Klipsch RF83/82/F3 ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Dali evidence versus Klipsch RF83/82/F3 ??

Jeg har nettopp kjøpt meg Pioneer LX-81 som jeg bruker mine Dali evidence 470SE på. Spiller veldig bra forsåvidt. Men jeg ønsker meg mere punch og trøkk spesielt på film og ikke minst i senter hvor jeg nå har Dali Evidence C70.

Jeg vurderer sterkt klipsch og trenger derfor råd fra noen som vet litt om disse.

Hvilken front fra klipsch vil være best match for LX-81? jeg tenker å biampe. gidder ikke bruke masse penger på RF 83 hvis RF 82 gjør jobben, og hva med F3 ? er den noe og vurdere?

Jeg har lyst på en skikkelig senter og tenkte kansje på RC 62 eller RC 64 ? hva er best match?

Selvfølgelig har noen veldig gode alternativer så er det bare å sette opp disse med en liten begrunnelse. Har B&W subb og Dali Evidence 370 bak. Vil vurdere å flytte 470 bak hvis det matcher bra.

Setter stor pris på alle svar.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch duger flott på film, men ikke til musikk. Alt for mye bass, alt for kvass diskant, alt for tilbaketrukket mellomtone.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg ikke anbefale Klipsh på Pioneer, da den er meget lys i seg selv...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv pioneer receiver på klipsch og det er ingen skarpe tendenser overhodet. Hadde en eldre rf serie før og det var SSssSSSSlitsomt, den nyeste serien derimot virker betraktelig snillere mot de av oss som er allergiske mot sssss´er. Dog vil jeg påpeke at lytterommet er antagelig betraktelig undervurdert i hvordan dette fenomenet oppleves!

Selv bruker jeg en rør sak for å få fram det beste som bor i klipsch, men til film er det ikke nødvendig.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt F3 selv, og RF-82 har vert innom. Begge er kjempe høytalere som garanter vil gi mye morro, men trenger riktig matching med forsterker og rom. Hvordan dem fungerer på pioneer har eg aldri prøvd så det kan eg ikkje uttale meg om. RF-83 har eg også hørt mangen ganger (kompis har et par) der er det mer av alt i forhold til F-3 og RF-82 men spiller enda mer "HI-FI" Dem trenger også sitt fra forsterkeren for og spille bra. pioneeren tror eg blir noe liten på dem.

Det og si at Klipsch ikkje spiller musikk og bare duger til film eg en smak sak og noe eg mener bare er tull! finner ikkje noe som engasjerer mer til prisen!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg ikke helt igjen i mirage's beskrivelse av klipsch, synes slettes ikke at det mangler noe mellomtone! Ikke er det overdreven bass og diskant heller...

Synes mine RF-63 spiller ganske nøytralt over hele fjøla. Verken bass, mellomtone eller diskant stikker seg noe spesielt ut i forhold til hverandre! :roll:

Som sagt, liker du det rått men fremdeles vil ha gode Hi-Fi egenskaper er det ikke noe som matcher Klipsch i en fornuftig prisklasse alle har råd til! 8)

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk meg ett par Klipsch RF-7 idag og jeg er uffatterlig fornøyd og har ikke noe negativt å si. Jeg kan bare si at jeg elsker dem Å spille rock på Klipsch er en fryd å høre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemeldinger!

Tror kansje jeg vil prøve med Klipsch da ja. Bruker anlegget 70% til film så det teller jo litt i Klipsch sin favør da.

Men spørsmålet er om jeg vil merke betydelig forskjell fra mine Dali Evidence 470 SE som i sin tid kostet meg 13-14 lapper og til foreksempel Klipsch RF 82 som koster 7500kr? Vil jo ikke gå særlig ned på lydkvaliteten selv om jeg ønsker meg mer trøkk til spesielt film.

Tror jeg tar sjansen, kansje noen vil bytte?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har du tatt sjansen? Spent å hørte hvordan det gikk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det har jeg gjort:)

Jeg har fått meg et par RF 83 og bruker disse som fronter nå. Er veldig fornøyd med kino lyden, men må nok innrømme at Daliene spilte hakket penere på musikk. Var liksom mere varme i lyden om du skjønner.
    Nå er jeg jo ikke helt ferdig med fininnstillingen enda da.
    Men alt i alt til mitt bruk er jeg veldig fornøyd med RF83

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tank
    Jeg har fått meg et par RF 83 og bruker disse som fronter nå. Er veldig fornøyd med kino lyden, men må nok innrømme at Daliene spilte hakket penere på musikk. Var liksom mere varme i lyden om du skjønner.
    Nå er jeg jo ikke helt ferdig med fininnstillingen enda da.
    Men alt i alt til mitt bruk er jeg veldig fornøyd med RF83
    Gi Rf'ene den forsterkerpakka den fortjener! Så skal du se at ting skjer .

btw. Forbedred deg på en dyr oppgradering .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •