Infinity Ref 31i

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Ref 31i

Noen med erfaring på av Infinity Ref 31i? De er vel Infinity fra en gang på 90-tallet tror jeg. Låter disse noe bra? Dynamiske, oppløste? Presis bass? Jeg skal ha disse drevet av en H/K 3380, som er en stereo reciever på 80 watt. Og da senere slenge på en sub av et eller annet slag (tenkte på XTZ W12). Men det er litt off-topic akkurat det. Det siste paret høyttalere jeg hadde, var et par Cerwin Vega CLS-10'er drevet av en surrond reciever fra Sony til 1500kr med 100 juksewatt. Blir dette en all around oppgradering av lydkvaliteten generelt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infinity 3.1

Har selv samme høytaler i stua. De står noe inneklemt i et reolsystem, men antar at dette bare medvirker til en noe mer bassgjenngivelse. Plassering er kone-bestemt. Nå må også innskytes at hun er så fornøyd med lyden at de ikke blir flyttet.
    De drives av en gammel integrert forsterker fra Technics,ca 80W. Det lyder pent og har ingen planer om utskifting i dette oppsett. Har koblet tv-lyd via denne, samt koblet på en DVD som mest brukes til cd-avspilling. Har du ikke de helt ekstreme high-end krav er det godt mulig at du blir fornøyd med disse. I en stue på 55m2 er det sjelden volum kommer over kl 9.(starter på kl 7 slutter på kl 5).
    Kort og greit en grei allround høytaler. Bassport bak ,greie terminaler. Finner lite om denne på nett. Har inntrykk av at dette er en høytaler som er solgt på det norske ,eventuelt skandinaviske merked via Hifi-kjeden( nå Soundgarden)på 1990-tallet. Kjøpte mine på salg ca 1996-97 og betalte ca 4000,-. Bruktpris idag vil jeg anta ligger på 1000,- til 2000,- alt avhengig av tilstand.

TorB

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget. Nei, altså, det siste jeg har hatt var Cerwin Vega, og selv om jeg likte basstrykket i de, så ble jeg mer overbevist av 2x 6" ifra Dali, enn av 1x 10" fra cerwin vega, ellers så vet jeg at Infinity er kvalitetsmerke, en kamerat av meg har et par... Inifnity Kappa høyttalere, og en annen har et par Infinity SM høyttalere, og jeg liker den varme lyden i de. De funker bra på klassisk rock, som feks Led Zeppelin og slikt, men også til mye annen musikk. Jeg lurte generelt sett bare på om de holdt standarden som Infinity ellers har, eller om dette er en av deres dårligere serier, men det lille jeg har funnet ut om dem, tilsier det motsatte. Takk igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •