Når SVS blir litt smått

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når SVS blir litt smått

Måtte bare legge ut ett bilde av den nye suben min der den står ved siden av en SVS PB12Plus/2 Plutselig var ikke SVSen så veldig stor og ruvende... til tross for at elementet kanskje ikke ser så stort ut i kassen så er det altså en 18"!

Kassen er faktisk fabrikkbygd til tross for at den ser ut til å være lagd hjemme i en mørk kjeller. Det er en gammel kinosub fra midten av 80 tallet fra den lokale kinoen, Altec 8182 mens elementet er Altec 3182 element, var ganske så gromt når den kom! Kassen er ikke mindre enn 750 liter og skal kunne spille oppimot 115 db ved 20hz!

Har ikke prøvd den enda pga mangel av forsterker så jeg er spent på hvordan det vil fungere. Om jeg kommer til å bruke den fremover vil tiden vise, det var mest for gøy og nostalgi jeg fikk tak i den

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pen var den hvertfall ikke... 8)
    Men om størrelsen på lyden blir like voldsom som utseende så har du nok mye morro i vente

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig det her

Litt pussig kanskje men en kan kanskje se en liten dreiing mot 18" kontra SVS og en del andre merker nå, jeg tenker på Striky, meg selv og ett par ihuga kompiser som ikke er på forumet...

Me får sjå.... :-D

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, Baldrick: Nå ser jeg hvorfor man har utviklet lydtransparente lerret

Det ER størrelsen det kommer an på..
    -t

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVSen er allerede solgt... Går det etter planen så blir det 2 stk JBL 2245 på meg så jeg følger etter deg Loffen, riktignok i bittelitt annet spor siden jeg velger 2245 framfor 2242, men er jo samme greia. Skulle selvsagt klint til med den grommeste 18" JBLen, 2269 (etterfølger etter 2245), men prisen gjør den desverre rimelig uaktuell (15000 + mva for kun element).

Så det blir 2 18" eller 2 15" på meg, alternativt så er der jo og en TIk som jeg fortsatt ikke har glemt finnes

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått spillt litt (ikke så mye) med suben i helga og inntrykk så langt er at den spiller mye mer musikalsk enn jeg hadde trodd. Selv om min SVS var modifisert med langt bedre element enn org så spiller dette monsteret i mine ører mer musikalsk, også en helt annen tyngde enn med SVSen. Skal jeg dra frem noe "negativt" (itillegg til utseende) må det være at den ikke er så morsom som SVS, men det går nok vell så mye på at den virker mer naturtro enn SVS.

Har så langt ikke fått testet den på det den egentlig skal brukes til... film! Så det skal bli artig å teste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •