Nye høyttalere til ca 10.000kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bladet hjemmekino hadde i siste nummer en test av gulvstående høyttalere i prisen opp til 13000. flere av disse ligger rundt ditt prisleie. kan være verdt å sjekke ut.
    Testvinneren ble noen høyttalere fra Monitor Audi, men PSB Imagine kom også godt ut. kan være vell verdt å sjekke ut

I bladet Fidelity ble nevnte PSB imidlertid skamrost i forrige utgave.

(Endret feil info)

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du først skal innom soundgarden så bør du høre på JBL TL260 som de har på tilbud nå til 14,995, kjempehøytalere til den prisen.
    Du kommer garantert til å få lyst på bedre forsterker etter hvert men HK'n din vil nok klare dem ganske greit også da.
    JBL TL260 Høyttalere | Soundgarden

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duckand
    Bladet hjemmekino hadde i siste nummer en test av gulvstående høyttalere i prisen opp til 13000. flere av disse ligger rundt ditt prisleie. kan være verdt å sjekke ut.
    Testvinneren ble noen høyttalere fra PSB. kan være vell verdt å sjekke ut

-mulig jeg husker feil, men mener å sett dem bli rost i skyene i siste nummer av fidelity også
    Her tar du nok feil. Det var, som sagt over, Monitor Audio som gikk ut som testvinner.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Monitor Audio GS20, og har hørt de opp imot B&W 683, på samme utstyr og i samme rom. 683 var slett ikke dårlige, men GS20 var bare så mye, mye bedre (IMHO) Nå koster de riktignok noe mer enn 683, men på brukten får du de til prisen din. Skal ærlig fortelle at de kan virke noe lyse og spisse med feil matching av forsterker og cdspiller, men med litt varmtlydende utstyr så kan ikke dette bli feil 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    hvis du først skal innom soundgarden så bør du høre på JBL TL260 som de har på tilbud nå til 14,995, kjempehøytalere til den prisen.
    Du kommer garantert til å få lyst på bedre forsterker etter hvert men HK'n din vil nok klare dem ganske greit også da.
    JBL TL260 Høyttalere | Soundgarden

Disse er gigantiske og en smule dyre.
    Jeg skulle i utgangspunktet bare begynne på 5-6000kr for høyttalere, men etterhvert som jeg hørte på forskjellige saker ble jeg mer og mer villig til å gå opp i pris. Hehe, er vel gjerne noen som kjenner seg igjen i akkurat det.

Men jeg er fortsatt litt nysgjerrig på disse XTZ høyttalerne, toppmodellen deres. Har hørt mye bra om XTZ fra varierte kilder. Skulle gjerne ha lyttet på de, men tror det kan bli vanskelig. Men er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan de er?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl L880

Kom over disse på soundgarden blandt annet.
    JBL Studio L880 | Soundgarden

Og bare slik at det er sagt, er ikke glad i de folka på soundgarden men hvis det er en god høyttaler til en rimelig penge skal jeg heller bite i det sure eplet.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus
    Disse er gigantiske og en smule dyre.
    Jeg skulle i utgangspunktet bare begynne på 5-6000kr for høyttalere, men etterhvert som jeg hørte på forskjellige saker ble jeg mer og mer villig til å gå opp i pris. Hehe, er vel gjerne noen som kjenner seg igjen i akkurat det.

Men jeg er fortsatt litt nysgjerrig på disse XTZ høyttalerne, toppmodellen deres. Har hørt mye bra om XTZ fra varierte kilder. Skulle gjerne ha lyttet på de, men tror det kan bli vanskelig. Men er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan de er?
    Med XTZ får du utrolig bra lyd for pengene, noen vil påstå at til prisen er det ikke mulig å oppdrive bedre lyd, men dette er selvølgelig en smakssak.

Nå har jeg 99.26 og jeg er utrolig fornøyd med disse høytalerene. De erstattet faktisk de over dobbelt så dyre Audiovector Mi3 jeg hadde før. Men med en betraktelig forbedring i lydkvalitet.
    Toppmodellene til XTZ har bånddiskant, og mulighet til å justere denne i delefilteret +/- 4dB i tillegg til å ha bass/mellomtone fra norske Seas. Byggekvaliteten er det ingnting å si på, da denne er utmerket.

Til prisen skal du lete lenge etter noe bedre:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Med XTZ får du utrolig bra lyd for pengene, noen vil påstå at til prisen er det ikke mulig å oppdrive bedre lyd, men dette er selvølgelig en smakssak.

Nå har jeg 99.26 og jeg er utrolig fornøyd med disse høytalerene. De erstattet faktisk de over dobbelt så dyre Audiovector Mi3 jeg hadde før. Men med en betraktelig forbedring i lydkvalitet.
    Toppmodellene til XTZ har bånddiskant, og mulighet til å justere denne i delefilteret +/- 4dB i tillegg til å ha bass/mellomtone fra norske Seas. Byggekvaliteten er det ingnting å si på, da denne er utmerket.

Til prisen skal du lete lenge etter noe bedre:-D

Interessant. Jeg hadde jo virkelig håpt på å holde meg under 10 lapper. Spm er om jeg faktisk vil høre så ekstremt stor forskjell på disse og dyrere.

Men jeg er litt overrasket over at du likte disse bedre enn audiovector, for de er ekstremt gode. Kjenner et par som har disse og jeg har vært mektig imponert over klarheten i disse.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Jeg hadde jo virkelig håpt på å holde meg under 10 lapper. Spm er om jeg faktisk vil høre så ekstremt stor forskjell på disse og dyrere.

Men jeg er litt overrasket over at du likte disse bedre enn audiovector, for de er ekstremt gode. Kjenner et par som har disse og jeg har vært mektig imponert over klarheten i disse.

XTZ 99.26 har en mye åpnere diskant på mitt oppsett. Disse får du fin inkl stativ til under 10 lapper, men hvis det er gulvståendu du er ute etter blir det jo litt mer. Audiovector Mi3 er gulvstående og med 2x6.5" mellomtone og bass, allikevel opplevde jeg også en utrolig forbedring i bassområdet, mer kontroll og DYPERE bass med stativhøytalere. Slå den!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    XTZ 99.26 har en mye åpnere diskant på mitt oppsett. Disse får du fin inkl stativ til under 10 lapper, men hvis det er gulvståendu du er ute etter blir det jo litt mer. Audiovector Mi3 er gulvstående og med 2x6.5" mellomtone og bass, allikevel opplevde jeg også en utrolig forbedring i bassområdet, mer kontroll og DYPERE bass med stativhøytalere. Slå den!
    Åja, jeg misforstod. Trodde du mente XTZ 99.36, de som er gulvstående. Derfor liker jeg ikke tallene til xtz sine serier.
    Men hvordan er 99.36? XTZ 99.36 Piano
    Var en som anbefalte disse tidligere i tråden, men de falt litt i glemmeboken.

Er kanskje ikke alltid det beste valget men jeg vil ha gulvstående høyttalere. Kan godt tenkes at man får bedre lyd av bokhylle høyttalere men er ikke det jeg er ute etter.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen er helt lik den du finner på 99.26. Fordelen til 99.36 er at den har et ekstra 6,5" element til bassen og går dermed dypere i bassen enn sine stativ brødre. 8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, jeg misforstod. Trodde du mente XTZ 99.36, de som er gulvstående. Derfor liker jeg ikke tallene til xtz sine serier.
    Men hvordan er 99.36? XTZ 99.36 Piano
    Var en som anbefalte disse tidligere i tråden, men de falt litt i glemmeboken.

Er kanskje ikke alltid det beste valget men jeg vil ha gulvstående høyttalere. Kan godt tenkes at man får bedre lyd av bokhylle høyttalere men er ikke det jeg er ute etter.

Kan fort gå litt i kluss med de forskjellige tallene ja. Skal innrømme at det er navn og nr. som trekker ned på disse høytalerene, ikke lydkvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99.36

Hvis dette er mye det samme som 99.26, er dette noe å satse på?

Hva er folks mening rundt dette paret?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er mye det samme som 99.26, er dette noe å satse på?

Hva er folks mening rundt dette paret?
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-traden.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt pinlig, så denne tråden etter jeg hadde skrevet det. Så du linket til den tidligere her i tråden. Takk takk, leser masse der inne nå.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som jeg lurer på.

Hvordan er XTZ 99.36 i forhold til Dali Ikon 6?
    De vil komme på ca det samme når man regner med porto nemlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Tannoy?

DC6T Revolution Signature! En knallgod høyttaler, men ligger vel litt over i pris..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ vs. Dali

Jeg prøver igjen.
    Er det noen som har testet både Dali Ikon 6 og XTZ 99.36?
    Er egentlig disse to det står om nå nemlig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver igjen.
    Er det noen som har testet både Dali Ikon 6 og XTZ 99.36?
    Er egentlig disse to det står om nå nemlig.

Har ikke testet de opp mot hverandre, men har hørt begge...:???:

For å begynne med DALI Ikon 6 så er dette i mine ører en litt vanskelig høytaler. Den er litt kresen på hva slags elektronikk du kjører på den. Den har lang innspillingstid og er vanskelig å plassere (vinkel, avstand til bakvegg og lytteposisjon). Den skal faktisk vinkles litt utover i stedet for innover mot lytteren. Ikon 6 er ikke en høytaler som trives med alt for rocka musikk, klassisk, jazz og vokal derimot er den fremragende på.

XTZ 99.36 er nok en mye bedre allrounder en Ikon 6. Den krever også sitt av forsterkeren, men vil nok oppleves som både åpnere i toppen selv on Ikon 6 har både bånddiskant og dome, og fyldigere i bassområdet. Dette er en høytaler som trives med de flest musikkstiler.

Håper dette var noe til hjelp...:???:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •