Vincent på B&W ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vincent på B&W ??

hallo

jeg er på utskikk etter nye elektronikk som skal brukes på mine B&W 804S

jeg drømmer jo egentlig om elektrokompaniet eller classè men det tilater ikke lommeboken min
    men jeg kan få en del prosenter på produkter fra neby hifi consept der har de jo vincent som jeg har hørt skal være meget bra greier

det jeg har sett meg ut er:

effekt: sp 993 (Vincent SP 993 - Audiophile)
    cd spiller: CD S3 _(Vincent CD S3 - Audiophile)
    eller så har jeg jo også sett på cd S5 som koster 2000kr mere, men er den vært de ekstra kronene?

mener også å husk at de cd spillerene jeg har nevnt her har volum justering så jeg kan vente med å kjøpe forforsterker til jeg føler jeg har råd:wink:

men det stor spørsmålet er jo om Vincent og B&W er en god kombo?
    skal nå hør om jeg kan få lånt det for å teste litt selv men vis det er veldig dårlig kombo gidder je ikke å prøve...

takker for alle svar på forhånd

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

ja var ikke mangen som kunne utale seg om det her

men je har begynnt men electrocompaniet pre amp ec4.7 og abrahamsen v6.0 dac (sqeezebox som signal/en eller annen cd spiller med dig ut) bruker nå en rotel rb1080 som effekt og det bgynner å låte virkelig bra
    skal gå over å kjøre det full balasert etter vert.

men det blir nok test mellom vincent sin sp 993 og abrahamsen sine nye monoblokker som kommer etter vært som heter v5.0 som virker svært spendene vis je ikke kommer over noe brukte electrocompaniet til en hygelig brukt pris.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har vel testet B&W og Spp331?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg ikke testa på b&w , men jeg har testa abrahamsen og vincent opp mot hverandre, og jeg hadde ikke noe problem med å velge vincent (sp-993) foran abrahamsen. (riktignok v4.0 )

Newcomer rolfperiks sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for tiden en Vincent 236 (ikke MK) med Golden Dragon rør på B&W CM7 og må si meg kanonfornøyd! Er lett å kunne si lyden er nøytral, men litt farget er den. Dynamikken generelt og autoriteten i bassen er mildt sagt imponerende.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner meg igjen i det du skriver.
    kontra abrahamsen er det vertfall mye mer kontroll på bassen (den flyter litt mer ut med abrahamsen). jeg hadde høytalere som skrek noe i diskanten, dette ble også tydelig dempet og roet ned. min vincent tok god kontroll på høytalerne

men igjen, trådstarter spurte om b&w, her kan jeg desverre ikke uttale meg om samspillet, men ser ikke noen grunn til at det skal bli ulyd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    kjenner meg igjen i det du skriver.
    kontra abrahamsen er det vertfall mye mer kontroll på bassen (den flyter litt mer ut med abrahamsen). jeg hadde høytalere som skrek noe i diskanten, dette ble også tydelig dempet og roet ned. min vincent tok god kontroll på høytalerne

men igjen, trådstarter spurte om b&w, her kan jeg desverre ikke uttale meg om samspillet, men ser ikke noen grunn til at det skal bli ulyd
    Kanskje jeg skal teste Vincent.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke testet disse to merkene sammen, men Vincent er jo rør eller hybrid som regel og da litt varme i lyden?
    B&W er jo heller ikke like frempå og krispe som enkelte andre merker. I sum vil du kanskje få litt laidback voksen lyd uten nok av ungdomens sjel? Var jeg ikke poetisk nå?
    Synser og spekulerer litt her nå altså... Lyd er jo personlig tross alt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Ikke testet disse to merkene sammen, men Vincent er jo rør eller hybrid som regel og da litt varme i lyden?
    B&W er jo heller ikke like frempå og krispe som enkelte andre merker. I sum vil du kanskje få litt laidback voksen lyd uten nok av ungdomens sjel? Var jeg ikke poetisk nå?
    Synser og spekulerer litt her nå altså... Lyd er jo personlig tross alt.
    Klarer ikke å bli klok på Vincent jeg nå. Noen sier at den er varm, og andre mener den er kald og skrikende i diskanten. Er det ingen som har testet den? Eller er dette bare et billigt kina "dritt" merke?

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent er ikke akkurat noe billig Kina dritt... Selv om noe helt sikkert blir produsert der.

Vincent-Tac - High-End tube, phono & power amplifiers

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Klarer ikke å bli klok på Vincent jeg nå. Noen sier at den er varm, og andre mener den er kald og skrikende i diskanten. Er det ingen som har testet den? Eller er dette bare et billigt kina "dritt" merke?
    Tysk merke. og det er meget god byggekvalitet. effektforsterkerne er transistorbaserte, men mange av forforsterkerne og cdspillerne inneholder rør og hybridteknologi.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde Vincent = Shengya = Kina

har hørt effekt amp. spille på Elac høytalere, synes det låt meget godt
    synes ikke det låt kjølig tvert imot.. men her er det jo mange faktorer som spiller inn...

+ jeg har hatt en (pre.amp.) SA-T1 hybrid selv som var noe modifisert og den spilte også meget bra.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må finne deg en forhandler og lytte på produktet selv. Det noen sier om deres oppfattning av lyd kan være totalt annerledes enn det du liker og oppfatter.
    Selv produkter som koster hundretusenvis av kroner og får maks karakter hos alle hifimagasiner trenger ikke være godt i dine ører.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Tror du må finne deg en forhandler og lytte på produktet selv. Det noen sier om deres oppfattning av lyd kan være totalt annerledes enn det du liker og oppfatter.
    Selv produkter som koster hundretusenvis av kroner og får maks karakter hos alle hifimagasiner trenger ikke være godt i dine ører.
    Det vet jeg. Men problemet er at det er ingen plasser som har en slik forsterker inne. Er litt morsomt å ta sjansen også Kjøpe meg en god forforsterker utenom gjør sikkert susen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det vet jeg. Men problemet er at det er ingen plasser som har en slik forsterker inne. Er litt morsomt å ta sjansen også Kjøpe meg en god forforsterker utenom gjør sikkert susen.
    Spennende å prøve litt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •