Mellomtonene virker ikke - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det stemmer at de koster 800-1000kr stk, er dette ganske dyrt fordi at jeg kjøpte høytalerne brukt for 2500,-. De er forresten 4 år gamle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyK
    Sånne ting skjer av og til. Svidde begge bassene mine samtidig en gang.
    Been there, done that! Et par gamle DC15 som måtte bøte med livet under en fest med en svær Dynamic Precision på hver høyttaler. Morro så lenge det varer...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På høytalerne stod det et par billige nokså tynne kabler. De skulle stå på dem midlertidig helt fram til jeg fikk kjøpt et par tjukke noen.

Kan dette ha noe å si med kortsluttelsen?

Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Been there, done that! Et par gamle DC15 som måtte bøte med livet under en fest med en svær Dynamic Precision på hver høyttaler. Morro så lenge det varer...
    Stemmer.. Men heldigvis i mitt tilfelle, så tok jeg bare å reconet de, og så vips et par dager etterpå stod det nye i...

Ingen venting.8-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marks
    På høytalerne stod det et par billige nokså tynne kabler. De skulle stå på dem midlertidig helt fram til jeg fikk kjøpt et par tjukke noen.

Kan dette ha noe å si med kortsluttelsen?
    Det kan jeg aldri tenke meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok helt sikkert sprengte. Men jeg prøver bare å komme med andre forslag på hva det kan være... Jeg har fortsatt ikke fått snakket med Hifi-klubben enda. Kan det ha vært en sikring som har røket eller? Eller har det seg slik at hvis en sikring ryker så slutter hele høytaleren å spille? Har aldri vært borti at en sikring har røket før.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok helt sikkert ikke en sikring kun på mellomtonen.

Viss det er sikringer. (Og det tror jeg det er på dine) Så er det en før delefilteret og en til diskanten.

Viss de ikke virker når du kobler de rett på ledningen fra forsterkeren så er det nok ikke håp for de..

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snakke med han i morra. Mellomtonene var ikke døde når jeg kjøpte dem, dette lyttet jeg til.

Men jeg må vel innom Hifi-klubben en tur i morra da for få snakket litt med dem.
    Jeg vil tippe at prisen ligger på ca 500kr... Mener vertfall at VE serien sine mellomtoner ligger rundt dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, vil takke alle sammen for å ha hjulpet meg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da virker det som om jeg har fått litt klarhet i problemet. Jeg undersøkte dette mere grundig og, som sagt så var det en av mellomtonene som ikke spilte i det hele tatt, også var det den andre som jeg faktisk mener spiller. Det er litt vanskelig å høre om den spiller ikke for den virker plutselig mye lavere også jeg føler den har litt dårligere lyd.

Jeg skrudde opp elementene igjen, for å dobbeltsjekke om det var noen ledninger inne i kassen som var løse, men det var det ikke. Sjekket fra elementet til delefilteret.

Men så prøvde jeg å koble det elementet som ikke spilte i det hele tatt rett til pre ampen. Og elementet viste seg å ikke være sprengt eller noe, det funket helt fint!

Så da må altså det være delefilteret som det er noe galt med. Jeg tok det ut sjekket om det var noen synlige feil, noen brudd eller ledninger som var løsnet fra loddingen eller lignende. Men jeg finner faktisk ingen synlige feil med filteret.

Så jeg lurte på hva som kunne være feilen med selve filteret når jeg ikke finner noen synlige feil? Er det noen som har noen tips, eller bør jeg kjøpe et nytt delefilter og isåfall hvor mye koster et?

Jeg tar en høytaler av gangen, så jeg tar den andre høytaleren etter jeg har funnet feilen på den første.

Vet det har vært mye spørring av meg angående disse mellomtonene, men hadde vært supert om dere orket å svare fordi om

Mvh
    Markus

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder delefilter er det ikke altid lett å se etter synlige feil, men ofte så pleier missfarga komponenter og missfarga punkter på kretskortet et tegn på at det har godt veldig varm eller blitt svidd. Kan du poste et bilde av begge delefilterene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kunne du funnet ut for tre dager siden hvis du bare hadde lest svarene du får her litt nøyere...
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Det første du må gjøre er å koble mellomtonen utenom delefilteret for finne ut om det er elementet eller filteret som har tatt kvelden.
    Ring Hifi-klubben så får du pris på nytt delefilter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Når det gjelder delefilter er det ikke altid lett å se etter synlige feil, men ofte så pleier missfarga komponenter og missfarga punkter på kretskortet et tegn på at det har godt veldig varm eller blitt svidd. Kan du poste et bilde av begge delefilterene?
    Okey. Ja, jeg prøve å finne kameraet i løpet av morgendagen.

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da virker det som om jeg har fått litt klarhet i problemet. Jeg undersøkte dette mere grundig og, som sagt så var det en av mellomtonene som ikke spilte i det hele tatt, også var det den andre som jeg faktisk mener spiller. Det er litt vanskelig å høre om den spiller ikke for den virker plutselig mye lavere også jeg føler den har litt dårligere lyd.

Jeg skrudde opp elementene igjen, for å dobbeltsjekke om det var noen ledninger inne i kassen som var løse, men det var det ikke. Sjekket fra elementet til delefilteret.

Men så prøvde jeg å koble det elementet som ikke spilte i det hele tatt rett til pre ampen. Og elementet viste seg å ikke være sprengt eller noe, det funket helt fint!

Så da må altså det være delefilteret som det er noe galt med. Jeg tok det ut sjekket om det var noen synlige feil, noen brudd eller ledninger som var løsnet fra loddingen eller lignende. Men jeg finner faktisk ingen synlige feil med filteret.

Så jeg lurte på hva som kunne være feilen med selve filteret når jeg ikke finner noen synlige feil? Er det noen som har noen tips, eller bør jeg kjøpe et nytt delefilter og isåfall hvor mye koster et?

Jeg tar en høytaler av gangen, så jeg tar den andre høytaleren etter jeg har funnet feilen på den første.

Vet det har vært mye spørring av meg angående disse mellomtonene, men hadde vært supert om dere orket å svare fordi om

Mvh
    Markus

Grunnet til at vi har dette forumet er at du skal kunne få hjelp så og spørre masse gjør ingenting. Du skal få hjelp til det du vil skal funke igjen. Men håper du får fikset det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •