B&W 703 mot Dali Helicon 400MK2 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 703 mot Dali Helicon 400MK2 ?

hei!
    har nå ett par B&W 703. er godt fornøyd med disse. men som dere alle vet så finnes det altid noe nytt som frister. Har da vurdert Dali Helicon 40MK2. noen som støtter denne overgangen eller er jeg helt på "bærtur"? hiv inn litt argument for eller imot. Har ikke fått sjangs til og hørt på daliene ennå, noe jeg snart skal få gjort. men i mellomtida takker jeg for alle innspill.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Wilkins

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er gode alternativer! Men i likhet med meg vil du ikke kunne utnytte potensialet i noen av dem. Så legg heller pengene i effekt, men det skal du kanskje uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Begge er gode alternativer! Men i likhet med meg vil du ikke kunne utnytte potensialet i noen av dem. Så legg heller pengene i effekt, men det skal du kanskje uansett
    hei!
    er liksom det som er problemet. jeg er 17 år og student, så har ikke all verden med penger å legge i det. selger jeg b&w høytalerne og kjøper dali så går jeg på en måte ett hakk tilbake siden då sitter jeg uten bakhøytalere også siden disse også må sellest for å finasiere denne "galskapen" :P. blir det ikke salg av 703 ene så blir det parasound a23. er veeeldig i tvil hva jeg skal gjøre. sitter med et par helicon 400mk2 brukte på hånd ser du. trenger alt den veiledninga jeg kan få .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg handla 703 syns jeg den var bedre enn H400mk1. Men etter at Mk2 dukka opp, så syns jeg den er klart bedre.. men så koster den jo 2x 703 nå og da .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Kan vel uansett ikke bli ett bomkjøp om jeg går for helicon 400 mk2? som du sier med den pris forskjellen. hva er bedre med helicon lyden synes du?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bytte over til rent stereooppsett? Eller bruke dali på reciveren(+effekt(?)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Skal du bytte over til rent stereooppsett? Eller bruke dali på reciveren(+effekt(?)
    Planen var å bare kjøre daliene på 3808`en og med tida effektforsterker. har du tru på dette her?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilkins
    Planen var å bare kjøre daliene på 3808`en og med tida effektforsterker. har du tru på dette her?
    Njaaa....dali har jo enda lavere følsmohet enn 703. Så vil kanskje kreve enda mer kraft. Er det snakk om bruktkjøp/demo/kanon-tilbud eller nykjøp? Jeg ville selv ikke lagt så mye i mellom! Må huske på at du nok ikke får 100% tilbake ved salg, så der har du også et tap og du vil nok ikke være i nærheten av å få utnyttet daliene til sitt fulle. Så min konklusjon er: Nei! Har ikke trua på det, finnes mer økonomiske løsninger til go-lyden enn det byttet der:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Hegel H200 på mine 704 og synes det er en veldig god kombinasjon. Jeg ville gått for en brukt Hegel H2A i stedet for å kjøpe enda større høyttalere når du kun har en liten receiver til å drive dem... jeg tror at du vil få mer glede av effektforsterker og samtidig ha fullt surroundsett, enn å kjøpe høyttalere som du ikke har krefter nok til å drive skikkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon er veldig lettdreven i forhold til mye annet på markedet med sin lave motsand og høye følsomhet..

Helicon er mer frempå i lyden, mer oppløst i toppen og en tanke strammere i bassen.. Dalien er relativt lett å plassere i forhold til B&W synes jeg iallefall.. Men den krever god plass fra bakvegg og sidevegger... =)

Jeg synes alltid det er artigere med nye høyttalere enn forsterkere.. Føler jeg får mer med nye ht enn amps.. men alt må jo stå i stil

Lykke til..

MVH
    Lars B

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følsomhet: 88 dB Er det høyt? 703 er jo 89 db.
    Men nå kan jeg ikke så mye om dette, måles følsomhet opp mot impedansen?

Men 46-lapper på nye ht. er jo sinnsykt mye å bruke for en 17årig student, eller har tidene forandret seg såpass siden jeg var 17?:-D I så tilfelle ble jeg født for tidlig....

Edit: så nå at du hadde brukte for hånd! Sorry blingset på det tidligere....men må uansett påregne tap på salg av ditt nåværende utstyr...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vurdert Mentor 6 da ? og kjøre på med et kjempegodt effekttrinn? Eventuelt bytte ut denon'en med en f.eks Yamaha Z7 .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

ble veldig i tvil nå. Er alltid kjekt med nye høytalere, men samtidig så er jeg veldig glad i di høytalerne jeg har nå. Helicon paret er et par som er lite brukt. strøkne. Men så har jeg heller ikke lyst til å falle så langt "tilbake" ijenn nå som jeg bare mangler effektforsterker å senteren. føler jeg har veldig bra anlegg til 17 år å være. Så hva syns dere? beholde det jeg har å få kjøpt mg resten eller å skaffe meg enda sværere fronthøytalere og begynne på "nytt" i oppbygginga. Tar litt tid å tjene opp ijenn for en student med ekstrajobb på kveldstid :-?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra! Tatt i betraktning at du ikke engang er myndig enda
    Ville nok heller spart til effekt og senter om jeg var deg...rimeligere blir det sikkert også...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følsomhet: 88 dB Er det høyt? 703 er jo 89 db.
    Men nå kan jeg ikke så mye om dette, måles følsomhet opp mot impedansen?
    Du har helt rett i å stille spørsmålstegn ved dette! Dali'ene har 88dB følsomhet samt 4 ohm motstand -> dette krever en forsterker som leverer MYE strøm for å få ut potensiale i høyttalerne. Dette gjør ikke en liten receiver som 3808 :???: Ergo vil trådstarter få mye mer valuta for pengene i en effektforsterker på 703'ene i første omgang. Bytte av høyttalere bør da komme på et senere tidspunkt når "kraftverket" er på plass...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følsomhet=hvor høyt lydtrykk den kan gi fra seg(1w innput målt fra 1m eller noe slikt -er ikke noe i den duren regelen går?

Ohm=hvor mye strøm Ht. trekker. Lav impendans=mye strøm?

Men rent hypoteteisk: Hvordan ville helicon ha endret seg dersom det var 88db i 8 ohm? Ville det kun vært at den ikke trengte en så strømsterk forsterker?

Sorry for å kapre litt av tråden Wilkins! Men nå er jeg i lære-modus:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei!

det går bra lærer av dette jeg òg 8) . kan også opplyse om jeg har bestemt meg for å beholde 703 `ene og anskaffe meg enten parasound a23 eller lyngdorf sdai2175. skal til helgå låne md sdai2175 med meg hjem. er utrulig spent. har lest mange plasser at effektforsterker nesten er et must på 703 for å få fram golyden. og jeg synes di spiller bra nå, så dette gleder jeg meg til

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åi alt nå til helga? Blir spennende å høre hvordan du opplever den. Bør kanskje prøvelytte noen andre combo'er også før du kjøper, slik som rotel/parasound. Men har også hørt at lyngdorf skal være kanon til 703 så...
    Håper fortsatt noen kan besvare spørsmålene to hakk opp? :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet... veldig spent. Bruker selv SDA2175 på DALI Helicon300 nå, spiller fantastisk. Men helt ærlig skulle jeg ønska meg en A21 hehe.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sweet... veldig spent. Bruker selv SDA2175 på DALI Helicon300 nå, spiller fantastisk. Men helt ærlig skulle jeg ønska meg en A21 hehe.
    Da synes jeg du skal kjøpe en A21 f.eks til høsten!?!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •