billig høytalerpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

billig høytalerpakke

Har noen spørsmål om høytalere , ser folk sier mye bra om Patos og har derfor sett på Basic MK-2 serien som et greit alternativ. Tenkte jeg skulle gå for

1x Komplett.no - Patos Basic 210C MKII Senterhøyttaler
    2x Komplett.no - Patos Basic 110 MKII Stativhøyttaler

og som fronter få noen 410 mk2 fra netthandelen.
    Har sub fra før og dette vil gi et 7kanals annlegg for ca 3500,-

Så til spørsmålet. Hvor mye må jeg opp i pris før jeg får noe bedre, og med bedre mener jeg noe som er verdt de ekstra pengene. Skjønner dette blir en skikkelig budsjetspakke men det er jo forferdelig å skulle lese tester i lyd og bilde. Alle høytalerene som testes er gode og høres ut som høytalere til det dobbelte får jeg intrykk av når jeg leser:P

uansett. noen som har ide om noe som blir bedre men som ikke koster så mye mer? Sett på YH631 og YH240 men vet ikke hvordan de blir i forhold, Ser ca 90% film og 10% musikk

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke de patosen'e du ser på er helt vekke jeg, har kun hørt lyric-serien da men har godt intrykk av patos generelt.
    Et alternativ kan ev. være denne pakken:Dynavoice M-65 C-6, 5.0-pakke Black Oak dynavoce M-65 er ett kupp til prisen!!! dette er jo en noe dyrere pakke men her får du også utroligt mye for pengene.
    lykke til med kjøpet uanset hva det blir til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, sett på den også, slenge på et ekstra par med bakhøytalere så ender det på 6500,- pluss frakt. ikke galt det! Høytalerene jeg har nå stammer fra en tid da jeg bare hadde sommerjobb og kostet nok ikke mer enn 2000 for en 6 kanals pakke. Senteren har plaget livet av meg de siste 6mnd så nå får jeg vel ta å bytte. Forsterkeren blir nok en VSX-LX51 eller VSX-1019 når den kommer, i mellomtiden får Panasonic forsterkeren jeg har nå ta støyten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt et nokså likt anlegg på jobb.

Basic 310MK2
    Basic 110MK2 (to par)
    Basic C210MK2

Skal drives av Yamaha 663 og suppleres med en JBL sub. Regner med at det er opp og går på onsdag/torsdag.

Har fra før 110MK2 som bakhøyttalere i et anlegg selv, og de er slett ikke verst, særlig prisen tatt i betraktning.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøss, da får du si ifra her hvordan det låter! Det som er det store spørsmålet er jo om jeg tjener masse på å betale nesten dobbelt så mye og gå for en dynavoice pakke mot Patos pakken, eller om det koster mer enn det smaker. Håper å høre noen erfaringer fra deg hvertfall!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har basic 410mk2 fra netthandelen,som jeg har oppgradert med nye diskantelementer fra Eltek (kr800 pr.par) Disse får mat av en pio lx 51, og jeg syns det låter virkelig bra jeg! Har snakket med en "gammel" patos forhandler,og han sa at du skal lete lenge for å finne bedre høytalere til den prisen som disse mk2 går for nå om dagen! Så som budsjetthøytaler,tviler jeg på du finner noe bedre! Må i så fall bli på " brukten"!
    Lykke til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit greit, skjønner dette er trygt å gå for, føler det er mye mer opp i pris før jeg får noe annet.

jakv: fikk du testet det? hvordan ble det?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet enda, suben hadde ikke kommet da jeg ringte butikken der jeg handlet i dag. Regner med at det blir hentet i morgen, men sikkert ikke prøvd før fredag, og i verste tilfelle mandag eller tirsdag.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ikke opp før i går dette, og ble såvidt prøvd da.
    I går prøvde vi litt med BD, så litt på The Dark Knight, og foreløpig virker det lovende.

Prøvde såvidt i dag med litt musikk og med Yamaha 663 i pure direct ble jeg litt positivt overrasket. De står nå i et lite "avlukke" med harde vegger på alle kanter, men lyden var slett ikke verst. Litt begrenset volum siden dette er på en skole, men jeg tenkte å ta en tur en keld og se hva vi får ut av det De på naborommet brukte litt tid på å berge saker og ting i hyllene iallefall, JBL suben virker godt

Konklusjonen foreløpig er at dette iallefall ikke er noe dårlig kjøp.

Vi har også noen Dynavoice F-6 på skolen samt XTZ suber, en 10" og en 12", så det må vel bli en shootout etterhvert... Foreløpig vil jeg holde en knapp på Patos og XTZ, men hvem vet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •