Hvilken Sub? - SVS SB12 vs. B&W PV1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Sub? - SVS SB12 vs. B&W PV1

Hei

Er i markedet for en ny subwoofer.
    Den skal jobbe sammen med B&W 805s for å fylle ut de. Hovedsaklig er det på film jeg ønsker å få mer trykk, men vil også ha en som fungerer godt på musikk også.
    Syns PV1 virker litt lovende, men den er dyr, og en del sier at den ikke kan spille veldig høyt. Siden den skal brukes på film også, så vil jeg helst at den henger med noen db opp på skalaen...
    SVS' Sb12 har jo også fått mye skryt, men har den like god kvalitet på bassen som PV1? Tenker kanskje at den kan spille noen db høyere, men er ikke sikker.

Noen som har hørt begge? Evt. andre alternativ som er pene og kompakte?

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Når du først har 805'ere så syns jeg egentlig de fortjener noe som er minst like dyrt og minst like bra. B&W ASW825 hadde jo vært ekstremt å fyrt opp sammens med høytalerene du har. Har også hørt at du kan spille så høyt at du gir deg lenge før høytalerne med denne komboen. En kul musikk/film-switch har den også så den spiller like godt på begge deler.

Blir den dog for dyr, ville jeg kanskje valgt 2 stykk SB12. Det hadde nok sparka hardt det også. =)
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt begge hjemme hos meg selv. Begge ble plassert i venstre hjørne i kjeller-kinoen min, og spilte sammen med mine B&W 803D fronthøyttalere.

PV1 spilte bra til musikk, men slet når volumet ble skrudd opp litt på film, samt at den ikke gikk noe særlig dypt i bassen. På enkelte scener med mye lyddtrykk og bass så bunnet den selv om volumet ikke nødvendigvis var øredøvende. Følte vel at denne suben ikke helt matchet høyttalerne.

SB12 spilte minst like bra på musikk, var kjapp og kontant i bassgjengivelsen, og tålte stort sett alt av lyddtrykk og film som den ble servert uten pusteproblemer. Den gikk overraskende dypt i bassen til å være så liten, samt at den trykket bra. Følte at denne matchet mine høyttalere mye bedre enn PV1.

Så min anbefaling går helt klart i favør av SB12, dersom det er best bassgjengivelse for pengene som er avgjørende i valget av de to

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for supre tilbakemeldinger!
    Da tror jeg at jeg går for en Sb12 nå, og utvider med en til når sjansen byr seg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •