Liten hybel og høyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten hybel og høyttalere.

Hei!

Sitter på hybelen min i Trondheim og savner stereoanlegget mitt i som står i Kristiansand.

I går var jeg nede på HifiKlubben og hørte på B&W DM686. Jeg har begrenset med plass og skal "kvitte" meg med mine Dali Suite 2.5 (donerer de mest sannsynlig bort til min far)

Det jeg har er NAD C320 int. forsterker og NAD C520 CD-spiller. Tenkte å handle inn DM686 og ASW608 subwoofer. Ble imponert over hvor mye lyd det var i de små tassene av noen høyttalere.

Folk prater varmt om XTZ, men er skeptisk til å brenne 6500,- på XTZ 99.25 uten å få hørt dem først.

Mitt spørsmål er om det er mulig å dele frekvensen slik at de små høyttalerene kun får servert de frekvensene de klarer og kjøre resten til sub. Har heller ikke hørt ASW608. Er den "bang for the buck"?

Jeg har IKKE mulighet til å legge mer penger til kjøp av høyttaler og sub, så hvis det er noen her som har noen forslag til andre stativhøyttaler/subwoofer kombinasjoner, så fortell gjerne. Er ganske låst med tanke på størrelse på høyttalere da de skal inn i en bokhylle. DM685 er for stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har ikke hørt de xtz`ene du prater om,men har hørt 686 og de spiller jo utrolig til og være så små!har heller ikke hørt den subben men har hørt 610 og den spiller bra hvertfall.Hvis ikke har vel xtz en 8" sub og hvis den er like bra som sine storesøsken burde vel den duge.
    Sikekrt noen her som har den subben og kan uttale seg om den.Men jeg støtter deg på 686,de er noen skikkelige tøffinger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne vel brukt en FMOD mellom pre out og in på forsterkeren for å dele på ønsket frekvens, og selvsagt en y kabel til sub.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s13
    Du kunne vel brukt en FMOD mellom pre out og in på forsterkeren for å dele på ønsket frekvens, og selvsagt en y kabel til sub.
    Spennende...

Jeg vet ikke hva dette er (fikk opp mye rart hos google). Har pre out og main in på min forsterker med bro imellom. Vil det fungere?

Grunnen til at jeg spør er at på en demo hos HifiKlubben i Kristiansand for en stund siden, hadde en av lydteknikerne fra HifiKlubben sentralt stilt inn en hjemmekinoforsterker til å sende alle frekvenser under 80Hz direkte til subwoofer og alt over til høyttalerne som ikke spilte spesielt dypt. Var en relativt merkbar forskjell til det bedre. Hvis noe slikt er mulig på en eldre NAD stereoforsterker med FMOD, så hadde det vært meget artig å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike mener jeg: Hlabs colors

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da har jeg vært å lyttet litt mer, og mens jeg lyttet så gikk NAD ut døren og inn kom Primare (brukt her på avtorget).

Sitter nå med Primare A20 forsterker (2x70w i 8ohm) og Primare D20 cd-spiller.

Etter en tur på HifiKlubben for å lytte litt mer på DM686/685, lyttet jeg også til Dali Ikon 2. Selvfølgelig 1500,- ekstra, men i mine ører likte jeg lydsignaturen MYE bedre enn DM685.

Så da gikk jeg hjem og funderte litt til. Kjøpte siste lydogbilde og leste nysgjerrig i kompakthøyttalertesten. Monitor Audio RS1 fikk mye skryt og så er den billig (4000,-).

Er dette noe? Har bare sett HiFiHuset i Bærum som selger dem og det er ingen butikker i Trondheim som jeg vet om som har Monitor Audio inne.

Så nå, etter ny lytterunde, står vel egentlig valget mellom Dali Ikon 2 (som jeg har hørt, men som er litt dyre for meg) og Monitor Audio RS1 (som jeg ikke har hørt, men som har fått toppkarakter i bøtter og spann og som er billig.)

Jeg er ute etter høyttalere som gir høyoppløst og detaljert lyd. Jeg vil få med meg detaljene. Bass er ganske viktig, men ikke så viktig som klar og tydelig mellomtone.

Tør jeg hive meg rundt og kjøpe Monitor Audio uhørt? Er det noen her som kan gi meg førstehåndserfaring med de?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •