Trenger effektforsterker til B&W-oppsett (604, LCR600, 685). Hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger effektforsterker til B&W-oppsett (604, LCR600, 685). Hvilken?

Vet ikke om jeg skulle legge denne tråden i høyttaler eller forsterker-forumet, men siden jeg er på utkikk etter effektforsterker regner jeg med at jeg er på rett plass.

Jeg har altså et oppsett bestående av B&W DM604S3 (fronter), LCR600 S3 (senter) og DM685 (bak) (vurderer å bytte dem ut med DS3ere) og Denon 3808A som receiver. 604ene trenger definitivt mer effekt (har prøvd bi-amping allerede) og er derfor på utkikk etter en effektforsterker (evt 2, men som fattig student har jeg visse begrensninger i budsjettet).

Noen tips til hva som passer best (effekt, matchende lydbilde etc)? Kan jo si så mye at jeg vurderer/har vurdert disse forsterkerne:

NAD C272 (evt 2)
    NAD C275BEE
    Vincent SP-331
    Rotel RB-1080
    Lyngdorf SDA2175
    Cambridge 840W
    Parasound 2250

Alle tips (både fra synsere, eksperter, folk som har samme oppsett etc) mottas med takk! Og hvis det tilfeldigvis er noen av dere som har en av disse til salgs kan det hende jeg er interessert (kan si så mye at jeg er ekspert på å gjennomskue salgstrikset der man gir gode kritikker for å selge eget produkt;-))

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for en, eller helst et par, brukte NAD C272 eller eventuelt 216. Har 2*216 bi-ampet med B&W selv og er storfornøyd.

Bestefar kjører også bi-amping med NAD i front i sitt hjemmekinooppsett, men han har DM683 foran og DM686 bak. Husker ikke om han har HTM61 eller 62 som senter...

Synes det er rart at 604s3 trenger mer effekt enn en bi-ampet 3808A kan gi, men de er kanskje mer tungdrevne enn 683.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Rotel
    2. Lyngdorf
    3. Parasound

Edit: Vincent kan kanskje gå med disse, ble for skarp med mine 703, men hadde trolig passet bedre med mine tidligere 603

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •