SA1750 surroundpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SA1750 surroundpakke

Hei,

jeg har hørt på mange høyttalermerker den siste mnden og kommet frem til at System Audio rett og slett er de jeg tror passer best hjemme hos meg og som har den lydsignaturen jeg har likt best. (har fått veldig mange negative og positive kommentarer om disse høyttalerne)

Det jeg lurer på er hvilke erfaringer folk her har med å bruke samme høyttalertype på front og bak i et surroundoppsett.
    Jeg sitter og leker med tanken på dette oppsettet Front: sa1750, Bak: sa1750 og center: SA720AV eller System Audio Exact center. Sub: SVS PB10

Til å drive disse har jeg en Primare Spa21 og en Hegel H200 til rådighet for øyeblikket. Tanken er at Spa21 skal drive disse alene da jeg skal ha et lite rom dedikert for hjemmekino. Og hegel H200 skal stå i stuen og drive System Audio Explorer (når man endelig blir ferdig med oppussingen hjemme).

Alle meningsytringer om dette mottas med takk!

Mvh
    Rune

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som iallefall er sikkert er at System Audio er noe av det peneste jeg vet av. Lyden er stor og fin, men den mangler absolutt tyngde. Noe mer får du jo med en skikkelig effektforsterker. PB10'en er jo også på plass så tipper det kommer til å bli knall Lykke til. Ser fram til bilder!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt...
    Den kinoen kommer til og bli sinnsykt kul...Har hørt på dette på soundgarden for en stund siden...SPA21 og H200 til frontene er bare helt sinnsykt kult..
    Det er bare et lite men...Når det komme til musikk, så er Primare og Hegel, to vidt forskjellige ting...Og det er ikke negativt ment... De er har bare 2 forskjellige lydkarrakterer... Men 1750 rundt baut kommer jo til o bli helt sinnsykt...Og det blir drit lekkert å se på....Kanskje noen bilder etterhvert hadde gjort deg noe her inne på forumet...

Primare bruker System Audio som referanse på fabrikken sin...Så primare og SA er en perfekt match...Selv har jeg hatt 1750 med Hegel H1 for noen år tilbake...og det er en fantastisk match det også...Hånd i hanske rett og slett...

GRATTIS.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppsett med SA1750 som fronter og SA720 som senter og SE200 subwoofer. Når det gjelder bakhøytalerne har jeg ikke kommet i mål og bruker mine gamle fronter så lenge.

Det jeg lurer på er om jeg skal ha stativhøytalere fra SA eller den minste gulvhøytaleren SA1530. Ved stativhøytalere blir det vel noe rimeligere mens 1530 kan settes som large med mer bass. Tror ikke det er så viktig at bakhøytalerne har samme elementer som frontene, det skjer gjerne ikke så mye i bakhøytalerne lydmessig i filmer.

Men SA1530 er nesten like dyre som den nedsatte 1750 prisen, men 1750 blir for høye og dominerende i rommet å ha som bakhøytalere. Tenke,tenke...

Bruker forresten en Sony receiver DA5300 til å drive hele oppsettet, har biampet 1750 i front og det funker veldig bra. Sikker råere å ha dedikert forsterker til frontene, men det litt utenfor mitt budsjett.

Enig i at det er kjempeflott lyd i SA1750, synes også at SA720 i senter gir fin lyd. Denne har litt større elementer enn 1750 har. Lykke til med valget ditt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tilbakemeldingene her inne!!

ja, designmessig synes jeg SA1750 er flotte å se på, og det hjelper mye siden samboeren min har 1,07% å si om HT-designet.

Til musikk blir det nok Hegelen som kommer til å gjøre jobben når jeg har fått spart opp til nye stereo høyttalere.

Har også vurdert å kjøpe en 3- eller 5-kanals effetkforsterker hvis det trengs litt ekstra krefter til surroundoppsettet. Men det vil tiden vise.

Når ting er på plass så skal jeg få opp noen bilder siden dere har lyst å se på resultatet. Må bare se om jeg skal ha hvite eller sorte høyttalere.... valgets kvaler

Men er det noen som har noe å si angående det å bruke samme høyttalere som front og bak-hter? Kan det bli for mye av det gode, eller for dominerende bak? eller blir det bare velstand og tralalala?

Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Sinnsykt...
    Den kinoen kommer til og bli sinnsykt kul...Har hørt på dette på soundgarden for en stund siden...SPA21 og H200 til frontene er bare helt sinnsykt kult..
    Det er bare et lite men...Når det komme til musikk, så er Primare og Hegel, to vidt forskjellige ting...Og det er ikke negativt ment... De er har bare 2 forskjellige lydkarrakterer... Men 1750 rundt baut kommer jo til o bli helt sinnsykt...Og det blir drit lekkert å se på....Kanskje noen bilder etterhvert hadde gjort deg noe her inne på forumet...

Primare bruker System Audio som referanse på fabrikken sin...Så primare og SA er en perfekt match...Selv har jeg hatt 1750 med Hegel H1 for noen år tilbake...og det er en fantastisk match det også...Hånd i hanske rett og slett...

GRATTIS.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har plass i rommet til SA1750 som bakhøytalere blir det nok tralala...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Hvis du har plass i rommet til SA1750 som bakhøytalere blir det nok tralala...
    skal kjøpe 1 par og låne med hjem 1 par for å teste hvor tralala det blir, og får å se hvor stor forskjell det er på nye hter og ferdig innspilte hter.
    Er spent på hvordan dette vil fungere hjemme hos meg.

skal gi en lyd når dette er på plass og testet.

Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye macassarfinishen til 1750ene er også sikleverdig...

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig kombo! Har man plass - har man lov!

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Den nye macassarfinishen til 1750ene er også sikleverdig...
    Kall med old-fassion, men jeg digger den svarte-finishen best altså! Sånn sett liker jeg kanskje 1550 bedre. De flate elementene som er kølsvarte og den svarte kassa. System Audio er vakkert.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Kall med old-fassion, men jeg digger den svarte-finishen best altså! Sånn sett liker jeg kanskje 1550 bedre. De flate elementene som er kølsvarte og den svarte kassa. System Audio er vakkert.
    så sant så sant.. var innom og så på de hvite høyttalerne idag og med det så ble de utelukket for min del. Passer nok ikke inn hos meg med den fargen. Heller ikke maccafinishen!

Og jeg er vel old-old-fashion, for man vil aldri finne pianolakk på noe som helst hjemme hos meg! :-D
    høyttalere skal være laget av treverk, og se ut som at de er det! hehe

blir de sorte 1750 for min del. Men er helt enig i at 1550 ser bedre ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort SA1750... oooh, good taste!

Jeg har hørt fullt SA-oppsett i kino hos en kamerat, 1750+sa720 + sa 1730 på en HK-forsterker. Helt villt, fullstendig galskap... leverer et lydnivå man ikke skulle tro var mulig, og de små elementene leverer detaljer i lydbildet på film som er ganske så unikt. Favorittfilm: Hvilkensomhelst!!

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mer en nok pulver i spa21 til å drive disse, unødvenig med mer effekt.

Har selv spa21, 1750, exact ceter og se200.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    mer en nok pulver i spa21 til å drive disse, unødvenig med mer effekt.

Har selv spa21, 1750, exact ceter og se200.
    godt å høre! Får teste htene godt i noen mnder når disse er i hus!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •