Bytte ut frontsatelitter på Z-5500 med høyttalere fra mikroanlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bytte ut frontsatelitter på Z-5500 med høyttalere fra mikroanlegg?

Har et mikroanlegg fra Hitachi hvor det står at forsterkeren som driver høyttalerne er 2x30 watt. Denne watt målingen setter jeg som vanlig for slike mikroanlegg veldig liten tiltro til, så den er nok noe mindre enn 30 reelle watt.

Det jeg lurer på er om mitt Logitech Z-5500 anlegg vil kunne dra disse bokhyllehøyttalerne (6ohm) med sine 64 watt per kanal i 8 ohm? Disse wattene er nok ikke noe dårligere målt enn det de 2x30 i mikroanlegget er målt til vil jeg tro.

Grunnen til at jeg spør er fordi de bokhyllehøyttalerne til mikroanlegget har 4-5-tommers elementer med litt bedre lyd enn satelittene til Logitech-anlegget, og til musikklytting brukes det kun i stereo-modus pluss sub uansett.

Noen som vet om dette vil fungere? Eller står jeg i fare for å svi av hele forsterkeren i Logitech-anlegget ved å gjøre dette?

Takker for alle svar! =)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte den ene høyttaleren fra et mikroanlegg som center. Den er på 3 ohm. Det spilte grisehøyt og gikk fint. Kjenner også en som har drevet en gigantisk proson høyttaler med to 10'' med hell. Den høyttaleren som jeg prøvde hadde ett element. Men var til gjengjeld større enn z-5500 elementet. Den orginale centeren hadde bedre lydkvalitet, men den fra mikroanlegget spilte høyere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut

Noen andre med erfaringer eller tanker rundt om dette går bra ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •