Sub'en kutter på "auto"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub'en kutter på "auto"

Jeg har en B&W PV1 sub som jeg er veldig fornøyd med. Eneste problemet jeg har er at når den står på "auto" så skrur den seg av innimellom når jeg ser på film/tv. Det gjelder kun dersom lydnivået er lavt.
    Nå står nivået på subben ca. på 50%. Jeg ønsker heller ikke at den skal være skrudd på hele tiden når jeg ikke bruker den, så "auto" funksjonen er kjekk sånn sett.
    Hva kan jeg gjøre for at den ikke skal kutte så ofte?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På auto så slår subwoofere seg ofte av etter 10-15 min alt etter som hva som er programert.

Selv så reiser jeg meg... går bort til subene mine... setter de til ON under filmvisning... reiser meg og setter de til auto igjen etter og ha sett filmen.

Merkelig nok tar det ikke mange sekundene

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje den bare skal stå på "on" hele tiden. Trekker vel ikke noe særlig strøm hvis den ikke spiller ?

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min stående på hele tiden.. Den tar vel garantert ikke skade av det og strømmen den stjeler når den ikke brukes er vel minimal.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan skru ned volumet på suben og øke tilsvarende ut fra receiveren. Det er signalet inn til suben som er avgjørende for om den skal slå seg på eller ikke.

Om det er to innganger på suben og du bare bruker den ene kan det hjelpe med et Y-ledd og så koble til begge inngangene. Da må du også skru ned volumet på suben litt for å korrigere for dette.

Har du autooppsett på receiveren din kan du prøve volum på ca. kl. 10 og så kjøre oppsett på nytt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har du autooppsett på receiveren din kan du prøve volum på ca. kl. 10 og så kjøre oppsett på nytt.
    Høres ut som en god ide.

Jeg har kjørt autokalibrering gjennom receiveren tidligere, men da har sikkert nivået på subben stått på rundt 50%. Får prøve å kalibrere på nytt med lavere nivå på subb'en og se om det hjelper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •