Enda en "første oppsett" tråd..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enda en "første oppsett" tråd..

Heisann.
    Sitter og vurderer å gå til anskaffelse av ett anlegg som jeg kan bygge videre på. Bruken er omtrent 50/50 film og musikk, og jeg hører mye på rap/hip-hop men samtidig også en del akustisk og "rolig" musikk.

Vurderer å gå for noe som feks:

Reciever: Yamaha RX-V863/Pioneer VSX-1018
    Høyttalere: Dynavoice M65-EX / M85 / DF-5 + en sub

Evt M65 5.0 pakke: Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se som du får for spotpris.. + en sub.

Ønsker gjerne innspill på om dette er ett greit oppsett, og hvilken kombinasjon av reciever og høyttalere ville dere valgt? M65 får jo vanvittig mye skryt, og alle disse kan kjøpes veldig rimelig fra fynda.se. M65 og M85 har faktisk samme prisen, er det noen pros/cons? Finner ikke så mye om M85 her på forumet..

Alle innspill mottas med takk!

Mvh
    Tor J.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer noe helt tilsvarende som deg, bortsett fra at jeg skal ha stereo og ikke surround, men er usikker på om jeg skal gå for M-65 eller M-85, faktisk så har jeg tro om at til rap/hiphop/techno er M-85 ypperlige. Eneste minuset er at man må burke mer penger på større forsterker og.
    Er så enig i at det frister masse å kjøåe det på fynda.se er jo halve prisen! M-85 for 1940 norske kr

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    maximan: Vel, dette blir jo ett stereo-oppsett i første omgang. Men er usikker på om Yamahaen klarer å drive M85 settet. Såvidt jeg har skjønt, så er det ikke ett hav av forskjell på M65 og M85 siden jeg skal ha en sub også. Men jeg vurderer også DF-5 evt DM-5 som er stativhøyttalere, virker også ganske lovende i følge minhembio.com
    -t

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du også kjøper sub kan du jo sette frontene som smal på reciveren...
    Om du har sub trenger ikke frontene å lage så mye bass, da trenger de heller ikke mye kraft.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for innspill. Virker som om DF-5 er enklere å plassere enn M-serien, stemmer det? Er jo viktigere med bedre diskant og mellomtone siden jeg skal kjøre sub i tillegg, så jeg heller sterkt mot DF-5...
    -t

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ingen ekspert men jeg tror at ved å velge så "front" høytalere og en subb vil du få bra bass i de lave frekvensene men ikke så mye i mellom-bass registret. En sub har jo ofte filter som kutter ved rundt 120 HZ.
    Jeg går iallefall for M-85, fikk et tilbud på dem for 3k nye og da er det få cons:-D

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, eneste er plasseringen da... Jeg har ikke mulighet til å sette høyttalerene så veldig langt ut fra veggen..
    -t

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg nok tro at M-65 vil gi deg lyd i massevis Har egentlig vurdert dem mest selv pga de trenger mindre forsterker, men nå kjøper jeg en gigantforsterker og går for M-85.
    Kort sagt, jeg tror at du vil blir fornøyd med M-65
    HAr du forresten sjekket ut om man kan "brokoble" utgangene på Yamahaen? Tror man kunne det på RV-663 hvertfall

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M-65 EX har jeg hørt og de er bra. Pioneer VSX-1018 fikk vel 6 i terningkast i Hjemmekino.no - Pioneer VSX-1018AH-S
    Men har bare 2HDMI inn. Yamahen har vel flere.? Hva med Onkyo?? Har knall god erfaring med 605 (modellen nå heter vel 606) Har 4HDMI inn og fikk også 6 i
    Hjemmekino.no - Onkyo TX-SR606

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for innspill maximan og phatbull

Jeg har muligheter for litt hyggelige priser på Pioneer og Yamaha, derfor jeg ser på de. Har også fått ett greit tilbud på LX-50 men denne er jo veldig lik som VSX-1018 virker det som..

På høyttalervalget så står jeg fortsatt å vipper mellom DF-5 og M-65 EX. Virker som om de er veldig like. I følge en på minhembio.com så var DF-5 mer "hifi" preget, og han mente at DF-5 kombinert med en sub ville gi ett knallbra lydbilde på stort sett alt av musikk, og også på film. Har planer om å begynne ut i stereo, og så etterhvert fylle ut med bakhøyttalere og en senter.

Bare å komme med flere innspill
    -t

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke, jeg fikk i hus et par M-85 i dag og de spilte overraskende rått rett ut av boksen, jeg går ut i fra at de vil ta seg opp enda mer når oppheng og lister vil myknes opp litt, så uansett hvilken av dem du velger vil jeg tro du ikke kommer til å klage. Med M-85 følte jeg ikke at det var nødvendig med subb selv på trance og techno. De trøkka rett og slett overraskende bra
    Stå på, du har hvertfall plukket ut noen gode kandidater:-D

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ett ekstra valg på listen nå. XTZ 93 WMT....
    Er det noen her inne som bor i Akershusområdet og har mulighet til å kunne gi en demo på disse? De ser jo utrolig pene ut, fått bra i tester og virker som de gir MYE for pengene. Alle tilbakemeldinger mottas med takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •