Valg av høytaler og reciver - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Ville da gjerne hørt dem på de høytalerene jeg skal ha. Er vel bare hfk som fører dali. Og de har vel ikke yamaha som jeg har forstått
    Sant nok, men jeg vil virkelig anbefale deg å ta en titt/lytt på de receiverne som går som referanser og testvinnere.

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Eller denne -> Onkyo TX-NR906
    Pioneer SC-LX81 hvordan er pioneer egentlig?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer SC-LX81 hvordan er pioneer egentlig?
    Skal være i toppsjiktet den også... Men det er viktig med matching av komponentene og egne preferanser. Hvis du har mulighet ville jeg som sagt tidligere fått en demo på de nevnte receiverne. De har støtte for alle HD-formater, oppskalleringskretser for bilde, rom-korreksjon m.m.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den virkelig dekode selv ?
    ble litt usikker her

1. hvis du skal ha ps3, så trenger du jo ingen reciever som dekoder selv da ps3 ikke sender ut bitstream...

2. T785(og T775 og T765 og T175) kan oppgraderes (koster riktignok noen tusenlapper) så de dekoder selv. Dette står på hjemmesidene dems et eller annet sted, men finner det ikke igjen...

3. Sammenliknet med konkurrenten Hifi-Klubben har, Denon, synes jeg NAD gir mye mere lyd pr.krone enn hva Denon gjør. Min mening. :-)
    Sammenliknet med andre må jeg melde pass, men ingen tvil om at NAD har kraftige forsterkere.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Lektor 8 skal jo favorisere musikk med trøkk i står det. Hørt såvidt på denne, men med en for liten Nad forsterker. Men den hørtes lovende ut.
    .
    Var ikke akkurat mye "trøkk" i den Paul Simon aokka-aokka-aokka-aokka-aokka låta vi hørte på i Grimstad da Dali hadde demokveld på Lektor i høst.

Men det var fin dynamikk og Lektor 8 var glimrende på slik musikk også..

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    1. hvis du skal ha ps3, så trenger du jo ingen reciever som dekoder selv da ps3 ikke sender ut bitstream...

2. T785(og T775 og T765 og T175) kan oppgraderes (koster riktignok noen tusenlapper) så de dekoder selv. Dette står på hjemmesidene dems et eller annet sted, men finner det ikke igjen...

3. Sammenliknet med konkurrenten Hifi-Klubben har, Denon, synes jeg NAD gir mye mere lyd pr.krone enn hva Denon gjør. Min mening. :-)
    Sammenliknet med andre må jeg melde pass, men ingen tvil om at NAD har kraftige forsterkere.
    Ja har sett der det står at de vil utgi nye komponenter til disse Nextgen!
    Uten om det så tror jeg ikke jeg heller får "bruk" for all den lyd konverteringen.
    Må se litt som du sier på hva jeg kommer til å bruke det til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå vil jeg bare presisere, så det ikke er noen misforståelser, at du VIL få HD-lyd altså... :-)

PS3 sender ikke bitstream, som må til for at reciever skal kunne dekode lyden selv... men den sender som nevnt før LPCM, dvs ferdig dekodet HD-lyd.
    så uten å kaste seg inn i diskusjon om hvilken dekoder som eventuelt ville dekodet best, så vil du få fullverdig HD-lyd!

skal du ha PS3, og ha denne en stund, så får du ikke utnyttet en reciever som kan dekode på egenhånd uansett...

kan jo da legge med de tre måtene man kan få HD-lyd på:
    1. bitstream - spiller sender ut en datastrøm som reciever dekoder selv. HDMI.
    2. lpcm - spiller dekoder hd-lyden selv, og sender ferdigdekodet til reciever. fortsatt HDMI.
    3. 5/6/7.0/1 analogt. spiller dekoder lyd, og kan sende dette gjennom de analoge utgangene og til 7.1 inn på reciever. :-)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå vil jeg bare presisere, så det ikke er noen misforståelser, at du VIL få HD-lyd altså... :-)

PS3 sender ikke bitstream, som må til for at reciever skal kunne dekode lyden selv... men den sender som nevnt før LPCM, dvs ferdig dekodet HD-lyd.
    så uten å kaste seg inn i diskusjon om hvilken dekoder som eventuelt ville dekodet best, så vil du få fullverdig HD-lyd!

skal du ha PS3, og ha denne en stund, så får du ikke utnyttet en reciever som kan dekode på egenhånd uansett...

2. lpcm - spiller dekoder hd-lyden selv, og sender ferdigdekodet til reciever. fortsatt HDMI.
    3. 5/6/7.0/1 analogt. spiller dekoder lyd, og kan sende dette gjennom de analoge utgangene og til 7.1 inn på reciever. :-)
    Legger man inn endel peng i en reciver så vil man gjerne ha mest for pengene.
    Jeg MÅ ikke ha hd lyd. siden jeg ikke kommer til å bruke det mest. får jo det via pst3. Men skal høre idag hvor mye et sånt oppgradering koster.

Selve oppsettet med nad t785 og lektor 8 er utrolig bra. gir en god og myk lyd, samt mye trøk. Så er et veldig bra sett

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg MÅ ikke ha hd lyd. siden jeg ikke kommer til å bruke det mest. får jo det via pst3. Men skal høre idag hvor mye et sånt oppgradering koster.
    vet ikke helt om jeg forstår deg helt... men HD-lyd får du uansett... samme om du velger NAD eller Denon hvis du allikevel skal ha PS3.. måten du får HD-lyd på blir den samme... :-)

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

min PS3 kan iallefall sende ut lydspor som bitstream....

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    min PS3 kan iallefall sende ut lydspor som bitstream....
    Ikke HD-lydspor. Ikke noe å diskutere.

Til trådstarter: For å avklare; det spiller ingen rolle om dekoding skjer i spiller eller i receiver. Noen hevder å høre forskjell, men for det meste tror jeg det er "fetisjister" som liker at det står DTS-HD MA i displayet på receiveren. Det hevdes at det er volumforskjell, men det er jo bare å kompensere med volumkontroll. Ville ikke latt det bremse et kjøp, at den ikke har dekodere.

På den annen side, jeg ville vurdert f.eks Yamaha RX-V 1900. Er litt opptatt av at det formidles at ikke alt på HFK er best. NAD har vel ikke fått strålende kritikker de siste år, spesielt henger de etter på utstyrssiden. Hvis det er viktig for deg, ville jeg sett på Yamaha, Onkyo eller Pioneer også.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •