Kjøp av hjemmekino til 25tusen. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 164
    Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    bare en liten ting, du nevner tidligere i tråden at du gjerne ville ha hd-lyd. Men t755 er vel avhengig av en bluray spiller med innebygd dekoder for å gi deg dette.
    Jeg hadde nad t753 på mitt oppsett, den er kraftig nok til å fungere greit men det er mye mer å hente i c8 ved mer effekt, men den har jo pro-out om du vil ha ett effekttrinn senere.

Hørte du på concept ct vs ikon vokal2 centeren, nysjerrig da jeg har concept ct sjølv

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. 755 sterk nok her da???:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    ikke så rart mtp det var T755 du hørte det med... :-)
    lurer også på om du kanskje burde valgt noen litt "mindre" høytaler (mindre elementer) til denne recieveren.. men syntes du det hørtes bra ut, så er det jo ingen problem! :-)

dog syns jeg du bør vurdere en av Ikon Vokal-senterne.. da concept centeren sliter litt med å henge med C8...
    Ja, jeg spurte om nettopp dette på hifiklubben, de sa at jeg kunne kjøpe concept 6 og fylle den helt ut. Men han mente på at det fortsatt ville bli bedre trykk i 8. Og jeg kan jo kjøpe effekttrin en senere gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    bare en liten ting, du nevner tidligere i tråden at du gjerne ville ha hd-lyd. Men t755 er vel avhengig av en bluray spiller med innebygd dekoder for å gi deg dette.
    Jeg hadde nad t753 på mitt oppsett, den er kraftig nok til å fungere greit men det er mye mer å hente i c8 ved mer effekt, men den har jo pro-out om du vil ha ett effekttrinn senere.

Hørte du på concept ct vs ikon vokal2 centeren, nysjerrig da jeg har concept ct sjølv
    Ja, det blir en blu-ray med dekoder utover! Grunn til at jeg kjøpte 755 var at jeg fikk den sykt billig. Lagersalg i hifiklubben!
    Ja, det er mye mer å hente har jeg skjønt, så plutselig kommer det ett effekttrin til (når jeg får råd).

Nei, jeg hørte ikke på noen av centerne idag. Bare front :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Oi. 755 sterk nok her da???:-?
    En større hadde jo så klart gjort seg, men det fungerer greit nok med 755. Syns det låt bra jeg i hvert fall! :P Uten at jeg har ett trent øre da!

Det store spørsmålet er sub. Hørt mye forskjellig om concept subben, hva med ikon?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hystan
    En større hadde jo så klart gjort seg, men det fungerer greit nok med 755. Syns det låt bra jeg i hvert fall! :P Uten at jeg har ett trent øre da!
    Har ikke proffe Hi-Fi ører selv jeg

Mulig de 80 wattene fra Nad er veldig sterke, og det er bra du er fornøyd

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det blir bra jeg
    Når det gjelder sub så kjøpte jeg meg en svs tube som erstattet min tidligere Dali swa15 og jeg må si at filmopplevelsen har fått en helt annen dimensjon, spesielt på de lave frekvenser. En investering jeg aldri kommer til å angre på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke proffe Hi-Fi ører selv jeg

Mulig de 80 wattene fra Nad er veldig sterke, og det er bra du er fornøyd
    Vel, dem sier jo at nad watt er litt sterkere enn andre produsenter.
    Han på hifiklubben sa at dem ikke dro ut potensialet til maks, men mer enn bra nok for min del.. hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det blir bra jeg
    Når det gjelder sub så kjøpte jeg meg en svs tube som erstattet min tidligere Dali swa15 og jeg må si at filmopplevelsen har fått en helt annen dimensjon, spesielt på de lave frekvenser. En investering jeg aldri kommer til å angre på
    Ja, ser ut som det eneste folk kjøper er svs, så må vel være en grunn til det!

Men er de like bra til film som musikk? Er tubes for film?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er jo et enda billigere alternativ å velge som mange er fornøyd med.. kan virke som SVS/XTZ gir mer for pengene til sitt bruk en Ikon etter hve jeg har lest innpå her... :-)

kan T755 motta ferdig dekodet hd-lyd altså ? :-)
    trodde dette startet på T765 jeg.. så feil kan man ta :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er jo et enda billigere alternativ å velge som mange er fornøyd med.. kan virke som SVS/XTZ gir mer for pengene til sitt bruk en Ikon etter hve jeg har lest innpå her... :-)

kan T755 motta ferdig dekodet hd-lyd altså ? :-)
    trodde dette startet på T765 jeg.. så feil kan man ta :-)
    Dette står på hifiklubben:
    Du er også klar til å få utbytte av den drastisk forbedrede lydkvaliteten fra høyoppløste dvd-medier og avspillere (Blu-ray, HD-DVD eller annet). T755 har nemlig et komplett sett analoge 7.1-innganger til nettopp dette. I tillegg til dette har du selvfølgelig et hav av andre tilkoblingsmuligheter på utstyret ditt.

Så håper jeg ikke har misforstått dette! hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står på hifiklubben:
    Du er også klar til å få utbytte av den drastisk forbedrede lydkvaliteten fra høyoppløste dvd-medier og avspillere (Blu-ray, HD-DVD eller annet). T755 har nemlig et komplett sett analoge 7.1-innganger til nettopp dette. I tillegg til dette har du selvfølgelig et hav av andre tilkoblingsmuligheter på utstyret ditt.

Så håper jeg ikke har misforstått dette! hehe.
    akkurat dette du nevner her gjelder jo for alle recievere ganske langt tilbake... men da må du også ha en Blu-Ray som har analoge 7.1 ut... :-)

men T765, 775, 785 og 175 kan ta imot ferdig dekodet matriale på hdmi... var det jeg lurte på om 755 kunne...

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser ut som det eneste folk kjøper er svs, så må vel være en grunn til det!

Men er de like bra til film som musikk? Er tubes for film?
    Mange er fornøyde med svs og det finnes de som ikke er så begeistret og som foretrekker andre merker, mange diskusjoner rundt dette. Jeg har forstått det slik at en tube er litt lettere å integrere, derfor valgte jeg en tube. Disse dukker opp på avtorget med ujevne mellomrom.
    Jeg vil ikke starte en svs debatt i tråden din så les litt i trådene under i høytaler kategorien så finner du mye info om temaet. Xtz er jo også mye omtalt som value for money.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat dette du nevner her gjelder jo for alle recievere ganske langt tilbake... men da må du også ha en Blu-Ray som har analoge 7.1 ut... :-)

men T765, 775, 785 og 175 kan ta imot ferdig dekodet matriale på hdmi... var det jeg lurte på om 755 kunne...

Ah, ok.. Dette hørtes jo ikke lovende ut for min del! :P Var kanskje for kjapp på labben. Jaja, den Nad'n ga jeg ikke mye for. Den var demobrukt, kosta meg 5 lapper og da fikk jeg med en nad dvd spiller til 2k også.

Må få sjekket opp det du sier der, håper det gjelder 775 også ,men skeeeeeptisk! Vil det si at jeg ikke har noen mulighet for HD lyd i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange er fornøyde med svs og det finnes de som ikke er så begeistret og som foretrekker andre merker, mange diskusjoner rundt dette. Jeg har forstått det slik at en tube er litt lettere å integrere, derfor valgte jeg en tube. Disse dukker opp på avtorget med ujevne mellomrom.
    Jeg vil ikke starte en svs debatt i tråden din så les litt i trådene under i høytaler kategorien så finner du mye info om temaet. Xtz er jo også mye omtalt som value for money.....
    Ja, har lest noen av de diskusjonene.. Men spørsmålet er hvor stor jeg trenger til concept 8? eller har det ingen betydning, er det sånn at større = best uansett ****?

Må si jeg har litt lyst på den minste tuben der. Men huttetu for en dyr frakt! hehe.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd-lyd får du men det må dekodes i bluray spilleren og overføres ferdig behandlet via en signalkabel pr høytaler du har i oppsettet til reciver. det vil ikke stå dolby true hd i display på reciver men pcm o.l
    Det er iallefall slik jeg har forstått det....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon Suben er kvalitet. Spiller sinnsykt pent og kontant.

Men de aller aller laveste frekvensene får man ikke med den.

Det kan jo være grunn i seg selv for å gå for en SVS

Får holde på Ikonen ett par måneder til hvert fall

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd-lyd får du men det må dekodes i bluray spilleren og overføres ferdig behandlet via en signalkabel pr høytaler du har i oppsettet til reciver. det vil ikke stå dolby true hd i display på reciver men pcm o.l
    Det er iallefall slik jeg har forstått det....
    Ok, PUH,hehe.. Er det vanskelig å få til, eller er det bare et par trykk så vips i orden?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon Suben er kvalitet. Spiller sinnsykt pent og kontant.

Men de aller aller laveste frekvensene får man ikke med den.

Det kan jo være grunn i seg selv for å gå for en SVS

Får holde på Ikonen ett par måneder til hvert fall

Ok, skjønner! Tube frister ganske så mye!
    Den fungerer nok mer enn bra nok den også tror jeg!
    Hva var grunnen din til at du valgte concept 2 isteden for 1. Trodde det ikke var så mye forskjell på de jeg?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner! Tube frister ganske så mye!
    Den fungerer nok mer enn bra nok den også tror jeg!
    Hva var grunnen din til at du valgte concept 2 isteden for 1. Trodde det ikke var så mye forskjell på de jeg?
    Tube blir det på meg. Ikke helt avklart om det blir 1 stk PC12-Plus eller 2 stk PC12-NSD ennå.

Hadde Concept 1 før, men ville ha litt større HT bak. Hører egentlig ikke mye forskjell. Mulig det er litt mere dybde i 7 kanals stereo bak men neimen ikke godt å si

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •