Kjøp av hjemmekino til 25tusen. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 164
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Er ikke alltid det er så lett... Når jeg hadde reciever i 5-6000-klassen var forforsterkern altfor dårlig til musikk i stereo.. Selvom man ha krefter, så kan lyden virke litt slapp og uinspirert..

Beste oppgraderinga med en 2309 (eller hva den heter...) vil være en forsterker med prossessor/fixed-level mulighet...
    Ja, skal høre litt med folka på hifiklubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Fant ut nå at det var nad's M-serie jeg hadde hørt disse med. Denon var visst ikke tilkoblet oppsettet....så mulig dali+denon ikke er den ideelle combo likevel da...?
    Det kan være mye mulig. Men det var faktisk Denon de anbefalte på hifiklubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hvis du har tid en dag så be klubben sette opp både Lektor Centeren, Ikon Vokal 1 og Ikon Vokal 2 og se hvem DU liker best. Øra dine bestemmer vettu:-D

Hvordan ligger du ann nå? Har du bestemt deg for noe spesielt eller er det bare vurderinger ennå?

Ta deg god tid, og lytt på forskjellige produkter, så du er sikker på du blir fornøyd
    Ja, tror kanskje jeg tar meg en tur ned på hifiklubben og maser litt mer i morgen. hehe. Da har jeg tid.
    Jeg har så og si bestemt meg for concept 8 og concept 2.
    Reciever og center får jeg nesten se litt an.

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Hva med Klipsch?
    Har ikke noe erfering med disse selv, men etter hva jeg har lest er dem både kraftige og spiller ganske fint.
    Litt dyrt kanskje?
    Ja, hvorfor har ingen andre nevnt det? RF-82, RC-62 og RS-52 pluss f.eks en yamaha RXV1800 eller 1900

Prisen blir muligens noen tusinger over budsjett avhengig av prutevilje hos selger og kjøper, men fyttify for et anlegg du får!
    Evnt RF-62 serien, som fort blir 4-5000 rimeligere igjen...

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

jeg fikk virkelig gode erfaringer med Swans den helga je var på lørenskog

det ble brukt Yamaha og doxsa effekt forsterker på det swans oppsettet. med sony bd (350)
    og noe svs subber.

swansene imponerte stort i forhold til prise
    sette opp et fult swans surund oppsett med yamaha reciver tror je kan låte kjempe bra.
    må selvfølgelig ha suber med i oppsette slik at reciver ikke trenger å slite med de dype frekvensene.. av sub ville jeg ha sett på svs, XTZ eller DIY (som er utrolig lærerikt og moro )

mener også å husk at det er 20% rabbat på swans for avforum bruker på www.soundwave.no:) nå for tiden i forbindelse med landstreffet som var på lørenskog.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Ja, hvorfor har ingen andre nevnt det? RF-82, RC-62 og RS-52 pluss f.eks en yamaha RXV1800 eller 1900

Prisen blir muligens noen tusinger over budsjett avhengig av prutevilje hos selger og kjøper, men fyttify for et anlegg du får!
    Evnt RF-62 serien, som fort blir 4-5000 rimeligere igjen...

med blu-ray og sub, så sitter han med skjegget i postkassa... :-)

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Fant ut nå at det var nad's M-serie jeg hadde hørt disse med. Denon var visst ikke tilkoblet oppsettet....så mulig dali+denon ikke er den ideelle combo likevel da...?
    Av det jeg har hatt i hus (Denon 3808 og PMA-1500AE) så vil jeg si Denon på Dali er meget bra på noe, mindre bra på annet.

Utrolig flotte detaljer og det låt meget pent. Samtidig var det noe kjedelig over det og lite engasjerende, pluss at det skreik i toppen.

Men dette var med Denon/Dali Concept 8. Det er sikkert forskjeller med de andre modellene, men har inntrykk av at en del folk synes det blir for lyst med Denon/Dali.

Men mange liker det også.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hystan
    Det kan være mye mulig. Men det var faktisk Denon de anbefalte på hifiklubben.
    Klart klubben anbefaler Denon. De har ikke så fordømt mye annet å tilby av receivere.

Men Denon og Dali matcher vedig bra på mye som sagt, men den hissige diskanten kommer fort med den komboen. Så jeg vet ikke, hvordan liker du diskanten???

Uansett, du velger det dine ører liker. Det er det som er så fint med denne interessen. Vi har så ulik oppfatning av ting:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Av det jeg har hatt i hus (Denon 3808 og PMA-1500AE) så vil jeg si Denon på Dali er meget bra på noe, mindre bra på annet.

Utrolig flotte detaljer og det låt meget pent. Samtidig var det noe kjedelig over det og lite engasjerende, pluss at det skreik i toppen.

Men dette var med Denon/Dali Concept 8. Det er sikkert forskjeller med de andre modellene, men har inntrykk av at en del folk synes det blir for lyst med Denon/Dali.

Men mange liker det også.

Ja, har lest at det er flere som skriver det her.. Mange som skryter av Yamaha recievere. Kanskje det er noe sammen med Dali?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har lest at det er flere som skriver det her.. Mange som skryter av Yamaha recievere. Kanskje det er noe sammen med Dali?
    Jeg var veldig usikker på hvilken reciver jeg skulle velge til mine concept høytalere. Brukte Nad og var fornøyd med den men ville ha hd-lyd og der meldte nad seg desverre ut i min prisklasse. Denon og Pioneer fikk jeg inntrykk av ble litt lys for concept men var noen unntak som beskrev det som en god kombinasjon. Onkyo var ett sikkert valg mens yamaha blei en vinner på på filmopplevelse som jeg prioriterte som viktigst. (basert på tester og lesing på avforum)

Det som er litt synd på hifiklubben når du skal ha deg en "rimelig" reciver med støtte for Hd-lyd så har de kun Denon å tilby deg.

Elkjøp selger yamaha og de har 30 dager angrerett, der har du muligheten til å prøve reciveren og levere tilbake hvis du ikke er fornøyd. Det mulig du kan få en rx-v1800 el 1900til en ok pris.

Dette er vanskelig og du må bare lytte deg fram til hva du liker og ikke liker. Dine ører avgjør til slutt ikke alle meningene våre....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

søk på "Yamaha" på minhjemmkino/minhifi.. så ser du de som har Dali.. så kan du jo helt sikkert sende de en PM :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å gi dere en oppdatering.
    Jeg har vært og hørt på Klipsch F-3. AVshop.no / Klipsch Synergy F3 Front Black (par)
    Samt Klipsch Synergy C3 Center og Klipsch Synergy S3 Surround. Syns dette hørtes mye bedre ut enn Dali Concept 8!

Så det er dette jeg kommer til å kjøpe når lønninga kommer.
    MEN, det er dette med reciever da. Han i butikken anbefalte meg ONKYO TX-SR606 Black 7.1 AV-receiver. Hva syns dere om denne? Har lest mye positive tester av denne, men vil den klare å dra høytalerne mine godt nok? Var også en veldig god pris!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å gi dere en oppdatering.
    Jeg har vært og hørt på Klipsch F-3. AVshop.no / Klipsch Synergy F3 Front Black (par)
    Samt Klipsch Synergy C3 Center og Klipsch Synergy S3 Surround. Syns dette hørtes mye bedre ut enn Dali Concept 8!

Så det er dette jeg kommer til å kjøpe når lønninga kommer.
    MEN, det er dette med reciever da. Han i butikken anbefalte meg ONKYO TX-SR606 Black 7.1 AV-receiver. Hva syns dere om denne? Har lest mye positive tester av denne, men vil den klare å dra høytalerne mine godt nok? Var også en veldig god pris!
    Marantz eller Yamaha

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Marantz eller Yamaha
    Noen spesifikte?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    606 har vel heller ikke pre-out ?
    hvis man skulle oppgradere med effekt eller noe i fremtiden...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I have Klipsch and you dont 8)

Hvis Klipsch er noe du liker så kan jeg absolut anbefale RF 62 evnt 52 hvis pris er viktig. Rf 52 og RC 52 samt en Rw 10 d sub og noen andre rimeligere bakhøytalere så lenge kan vel umulig koste mer en 25 lagen.

Har både YAMAHA og ONKYO sel og synes de er meget bra. skulle jeg valgt på øverste hylle hadde det nok blit ONKYO som ren reciver feks 875. Jeg har 806 og er meget fornøyd med den til RF 62. Meget bra på film og knalltrøkk til musikk. Litt mindre HIFI Lyd enn i YAMAHA men det er jo noe av det Klipsch er, masse morro og trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    606 har vel heller ikke pre-out ?
    hvis man skulle oppgradere med effekt eller noe i fremtiden...

Men hvis man ikke skal oppgradere (det sier jeg nå,hehe), da er det vel strengt tatt ikke nødvendig? Åssen er 606 ellers? Bra nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    I have Klipsch and you dont 8)

Hvis Klipsch er noe du liker så kan jeg absolut anbefale RF 62 evnt 52 hvis pris er viktig. Rf 52 og RC 52 samt en Rw 10 d sub og noen andre rimeligere bakhøytalere så lenge kan vel umulig koste mer en 25 lagen.

Har både YAMAHA og ONKYO sel og synes de er meget bra. skulle jeg valgt på øverste hylle hadde det nok blit ONKYO som ren reciver feks 875. Jeg har 806 og er meget fornøyd med den til RF 62. Meget bra på film og knalltrøkk til musikk. Litt mindre HIFI Lyd enn i YAMAHA men det er jo noe av det Klipsch er, masse morro og trøkk.
    Ja, ser at det er samme pris på RF62 og F-3, men hva er egentlig forskjell på de?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt!
    Jeg har kjøpt Nad T755.
    Neste måned kommer Concept 8.
    Og deretter sub, mulig ikon subben.
    Så på ferielønninga så kommer concept bakhøytalerne og concept sentern

Var nede nok engang og hørte på concept 8, da med receivern jeg har kjøpt. Jeg syns det låt bra, mye bedre enn ikon og lektor (min mening).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt!
    Jeg har kjøpt Nad T755.
    Neste måned kommer Concept 8.
    Og deretter sub, mulig ikon subben.
    Så på ferielønninga så kommer concept bakhøytalerne og concept sentern

Var nede nok engang og hørte på concept 8, da med receivern jeg har kjøpt. Jeg syns det låt bra, mye bedre enn ikon og lektor (min mening).

ikke så rart mtp det var T755 du hørte det med... :-)
    lurer også på om du kanskje burde valgt noen litt "mindre" høytaler (mindre elementer) til denne recieveren.. men syntes du det hørtes bra ut, så er det jo ingen problem! :-)

dog syns jeg du bør vurdere en av Ikon Vokal-senterne.. da concept centeren sliter litt med å henge med C8...

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •