Kjøp av hjemmekino til 25tusen. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 164
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Det er absolutt det viktigste også, at du syntes det låter bra og passer din smak. Concept ct er ikke den beste i verden men ikke så ræva som mange vil ha det til heller. Jeg har denne sammen med concept 8 og concept2 og syntes den fungerer greit nok. Jeg kommer til å oppgradere den etterhvert men noe som ga meg ny glede i kinoen min var når svs tuben kom i hus Her ville jeg sett litt på avtorget med jevne mellomrom, dukker stadig opp gode subber til fornuftige priser..
    Hvilken reciever har du? Hadde du heller gått for DALI IKON Vokal 1 eller DALI LEKTOR LCR ? Senter er jo ganske viktig..
    Ah, svs ser rått ut, har veldig lyst på en sånn selv! Var bra trøkk regner jeg med?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Til 25. lapper ville jeg gått for:
    1.stk XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" sub 2990.-
    1.stk XTZ 99 WMT Center 1490,-
    1.par XTZ 99.32 4490,-
    2.par XTZ 70 Sort 1580.-
    Sum 7.1= 10550+frakt

Er små surround HT, men trenger ikke stort større som en start og heller utvide senere? Resterende ville jeg lagt i f.eks nevnte denon reciver og en god BR-spiller. Kabler fra biltema(ikke dyrt tøys og tull)!!!

Alternativt "nøye" deg med 5.2, da til 14-lapper, men forstod det slik at du ville ha 7.1?

Evt. så tror jeg yamaha+b&w er jevnt over bedre combo enn b&w og denon!
    Hei, flere som anbefaler disse ser jeg. Men har fått smaken på Dali. Sikkert bare noe jeg fått for meg. Det blir nok 7.1 etter hvert, 5.1 er også en god start. :P

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror hverken ikon eller lektor vil være dårlig valg. Dali er vel kanskje litt mildere i diskanten enn f.eks b&w og dermed en bedre match med lyse recivere slik som f.eks. denon.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hystan
    Hvilken reciever har du? Hadde du heller gått for DALI IKON Vokal 1 eller DALI LEKTOR LCR ? Senter er jo ganske viktig..
    Skal du hoppe opp på Ikon center i stedet for Lektor så hopp opp på Vokal 2. Den er ikke stor, men Vokal 1 er da veldig liten.

Center er livsiktig og med en dårlig center ødelegger man hele anlegget da 70 % av all info fra film kommer gjennom center kanalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Skal du hoppe opp på Ikon center i stedet for Lektor så hopp opp på Vokal 2. Den er ikke stor, men Vokal 1 er da veldig liten.

Center er livsiktig og med en dårlig center ødelegger man hele anlegget da 70 % av all info fra film kommer gjennom center kanalen.
    Ja, det tror jeg at jammen gjør.. Anlegget blir litt dyrere enn beregnet, men da håper jeg at i det minste blir fornøyd!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, var nede og hørte på concept 8 nå, jeg syns det låt bra jeg. Hadde ikke tid til å se på noe annet. Hørte de sammen med Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2309 Hjemmekinoreceiver . Var denne han anbefalte også.
    Concept 8 er ingen dårlig hyttaler. Den har mye bass inne med god elektronikk og bra rom. Jeg får LANGT IFRA utnyttet min concept 8 Pga ett ræva rom, og uten sub er bassene i C8 helt døde. Frustrerende!

Men likte du den synes jeg du skal gå for den. Jeg vet den har trykk i seg, dette fikk jeg bevist på klubben da jeg hørte den med en Denon PMA-1500AE stereoforsterker. Helt noe annet der enn hjemme.

Men vil advare litt, hvis du kjøper den 2309 receiveren uten effektforsterker får du ikke det beste ut av Concept 8 i bassen, det er jeg helt sikker på. Den krever litt krefter.

Men en flott start vil det være. Effekt kan jo komme senere.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, svs ser rått ut, har veldig lyst på en sånn selv! Var bra trøkk regner jeg med?
    Jeg har yamaha rx-v3800 som reciver nå, fungerer veldig bra. Når det kommer til senter så har jeg brukt min concept ct i de 4 år og sitter selfølgelig med ett inntrykk av at den er det svakeste leddet. Men den fungerer, det var poenget mitt når du har ett budsjett og forholder deg til det så er det lettere å oppgradere en senter etter en stund enn en reciver eller en sub da dette er mer kostbare produkter. Har selv siklet litt på en ikon vokal2 senter, men har også tenkt litt på en diy senter. Ikke så lett når jeg liker å ha høytalerene i samme utsenede/serie....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det tror jeg at jammen gjør.. Anlegget blir litt dyrere enn beregnet, men da håper jeg at i det minste blir fornøyd!

Hvis du har tid en dag så be klubben sette opp både Lektor Centeren, Ikon Vokal 1 og Ikon Vokal 2 og se hvem DU liker best. Øra dine bestemmer vettu:-D

Hvordan ligger du ann nå? Har du bestemt deg for noe spesielt eller er det bare vurderinger ennå?

Ta deg god tid, og lytt på forskjellige produkter, så du er sikker på du blir fornøyd

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Jeg har yamaha rx-v3800 som reciver nå, fungerer veldig bra. Når det kommer til senter så har jeg brukt min concept ct i de 4 år og sitter selfølgelig med ett inntrykk av at den er det svakeste leddet. Men den fungerer, det var poenget mitt når du har ett budsjett og forholder deg til det så er det lettere å oppgradere en senter etter en stund enn en reciver eller en sub da dette er mer kostbare produkter. Har selv siklet litt på en ikon vokal2 senter, men har også tenkt litt på en diy senter. Ikke så lett når jeg liker å ha høytalerene i samme utsenede/serie....

Ser du har C8 og C2, og Yamaha 3800. Nesten likt oppsett vi. Fornøyd med Yamaha/Dali Concept?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Tror hverken ikon eller lektor vil være dårlig valg. Dali er vel kanskje litt mildere i diskanten enn f.eks b&w og dermed en bedre match med lyse recivere slik som f.eks. denon.
    Her er det nok mange som vil si det motsatte.

Denon og Dali matcher bra på mange områder men da både Denon og Dali fokuserer en del på diskant kan denne komboen bli slitsom i toppen. Har hatt Denon i hus selv til HT mine. Det blir fort masete.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett lite forslag:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=44492&cat=all

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=44737&cat=all

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=44796&cat=all

Alt dette er i nærheten av der du bor, og du er innenfor budsjett hvis du velger samsung bdp 1500 bluray spiller som selges på elkjøp for 1495.-

Jeg mener det er mye for pengene og det er jo mulig å kanskje prute litt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 8 er ingen dårlig hyttaler. Den har mye bass inne med god elektronikk og bra rom. Jeg får LANGT IFRA utnyttet min concept 8 Pga ett ræva rom, og uten sub er bassene i C8 helt døde. Frustrerende!

Men likte du den synes jeg du skal gå for den. Jeg vet den har trykk i seg, dette fikk jeg bevist på klubben da jeg hørte den med en Denon PMA-1500AE stereoforsterker. Helt noe annet der enn hjemme.

Men vil advare litt, hvis du kjøper den 2309 receiveren uten effektforsterker får du ikke det beste ut av Concept 8 i bassen, det er jeg helt sikker på. Den krever litt krefter.

Men en flott start vil det være. Effekt kan jo komme senere.
    Hvilken reciever vil du anbefale da? DENON AVR-2809 vil denne være god nok? Eller er det snakk om priser på rundt 15k?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen du får xtz til nå på nordby så tror jeg dette er en klasse over de andre forslagene og uslålig til den prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det litt av hvert ja! Takker for innlegg! Skal titte litt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken reciever vil du anbefale da? DENON AVR-2809 vil denne være god nok? Eller er det snakk om priser på rundt 15k?

Denon 2809 er jo kraftigere. Men det er jo ikke bare effekten som er bedre. Elektronikken er bedre også, så den vil nok fremstå som en del bedre.

Hva senter anngår, har jeg dessverre ikke hørt Lektor sin... Men ville hørt på den og Ikon-senterne kontra Concept og hvertfall sjekket. :-)

Men jeg er nok enig med en del andre... XTZ kan fort virke som et mye bedre alternativ i denne prisklassen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, du må ikke opp på så mye som 15 for å fint drive Concept 8, men det jeg mener er at receiveren nok aldri vil få ut hele potensialet i en så stor gulvhøyttaler med fire 8" basselementer. Det slier jo min reciever til 16 med også.

Men du kan nok fint kjøpe den første recieveren som du ble anbefalt av HFK, og heller en gang i fremtiden kjøpe en effektforsterker hvis du ikke blir fornøyd med bassen.

Det er ikke så lett å sette sammen anlegg hvis man er fersk, dette vet jeg alt om Men ikke stress og ta deg god tid så er jeg sikker på du ender opp med noe veldig bra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du kan nok fint kjøpe den første recieveren som du ble anbefalt av HFK, og heller en gang i fremtiden kjøpe en effektforsterker hvis du ikke blir fornøyd med bassen.
    Er ikke alltid det er så lett... Når jeg hadde reciever i 5-6000-klassen var forforsterkern altfor dårlig til musikk i stereo.. Selvom man ha krefter, så kan lyden virke litt slapp og uinspirert..

Beste oppgraderinga med en 2309 (eller hva den heter...) vil være en forsterker med prossessor/fixed-level mulighet...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Er ikke alltid det er så lett... Når jeg hadde reciever i 5-6000-klassen var forforsterkern altfor dårlig til musikk i stereo.. Selvom man ha krefter, så kan lyden virke litt slapp og uinspirert..

Helt klart. En surroundreceiver er jo langt dårligere enn en stereforsterker i samme prisklasse når det kommer til musikk.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det nok mange som vil si det motsatte.

Denon og Dali matcher bra på mange områder men da både Denon og Dali fokuserer en del på diskant kan denne komboen bli slitsom i toppen. Har hatt Denon i hus selv til HT mine. Det blir fort masete.
    Fant ut nå at det var nad's M-serie jeg hadde hørt disse med. Denon var visst ikke tilkoblet oppsettet....så mulig dali+denon ikke er den ideelle combo likevel da...?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    hystan: enda et alternativ jeg ikke har hørt, men et merke jeg har hørt mye bra om - Monitor Audio.

Monitor Audio BR6
    Monitor Audio BRFX
    Monitor Audio BRLCR

Dette sammen med XTZ 12" sub'n og Sony BDP-S350 kommer på 18500. Da har du jo en del kroner å legge i reciever! (Et budsjett er jo bare et utgangspunkt.. Omtrent alle hjørner av samfunnet overskrider budsjettene sine, og du også! ;-) )
    Støttes, Monitor Audio kan absolutt anbefales og BR6 fikk "beste kjøp" i lyd og bilde. Sammen med en Yamaha RX-V663 receiver burde dette spille knall.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •