Kjøp av hjemmekino til 25tusen. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 164
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    mtp på budsjettet hans, blir dårlig med penger igjen til blu-ray, sub og reciever med komplett Dali Lektor-surround. :-)

hystan: enda et alternativ jeg ikke har hørt, men et merke jeg har hørt mye bra om - Monitor Audio.

Monitor Audio BR6
    Monitor Audio BRFX
    Monitor Audio BRLCR

Dette sammen med XTZ 12" sub'n og Sony BDP-S350 kommer på 18500. Da har du jo en del kroner å legge i reciever! (Et budsjett er jo bare et utgangspunkt.. Omtrent alle hjørner av samfunnet overskrider budsjettene sine, og du også! ;-) )

PS: Kult med dipole bakhøytalere også! ;-)

Hvorfor jeg ikke har hørt Monitor Audio:

Jeg og en kompis skulle på en aldri så liten hifi-rundtur på lørdagen. Startet knallhard med Oslo HiFi-Senter i Vika.. Brukte jo selvfølgelig litt tid der siden det er første gang vi var innom. Så skulle turen bære videre til HifiHuset på Billingstad. Etter vi hadde ringt en tredje kompis for å prøve få hjelp til å finne hvor det var - fant vi da tilslutt Fekjan 11, der HiFi-Huset holder til.

14:02 stod vi på døra bare for å se at de stengte 14:00. Etter litt febrilsk banking fant vi ut at det nok ikke tar 30min å kjøre kassaoppgjøret i HiFi-bransjen. Velvel.. Vi får se om vi gidder en annen dag!!!! ;-P

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    mtp på budsjettet hans, blir dårlig med penger igjen til blu-ray, sub og reciever med komplett Dali Lektor-surround. :-)
    Ja det blir nok litt over budsjettet det;-)

Men tror Lektor pakken er morsom hvert fall, skal få sjekket den ut:-D

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Hd-lyd, er det viktig for deg. Klarer du deg uten de nyeste lydformatene så er det veldig mange gode recivere på brukten med masse krefter for en pris som passer fint inn i budsjettet ditt.

Kjedelig å kjøre Lamborghini med 1.4L og 65hk.

Noe som også fungerer bra for mange er stativ høytalere og en god sub, kanskje noe å tenke på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Anbefaler deg selvsagt til å høre på Concept 8 selv:wink:

Den har trykk i seg med nok effekt men Lektor 8 skal favorisere musikk med trøkk i mer. Har så vidt hørt den, hørtes ikke gæærn ut.

Hva med å sjekke ut komplett Lektor surround?

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 8 Høyttalere

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR LCR Senterhøyttaler

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 2 Høyttalere

Legger ved test av Lektor 8: Test av Dali Lektor 8 - Tester - Lyd og Bilde

Dette så meget fristende ut! MEN, hva for en reciever vil jeg trenge til disse? Trenger nok en kraftig, dyr en! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hystan: enda et alternativ jeg ikke har hørt, men et merke jeg har hørt mye bra om - Monitor Audio.

Monitor Audio BR6
    Monitor Audio BRFX
    Monitor Audio BRLCR

Dette sammen med XTZ 12" sub'n og Sony BDP-S350 kommer på 18500. Da har du jo en del kroner å legge i reciever! (Et budsjett er jo bare et utgangspunkt.. Omtrent alle hjørner av samfunnet overskrider budsjettene sine, og du også! ;-) )

PS: Kult med dipole bakhøytalere også! ;-)

Hvorfor jeg ikke har hørt Monitor Audio:

Jeg og en kompis skulle på en aldri så liten hifi-rundtur på lørdagen. Startet knallhard med Oslo HiFi-Senter i Vika.. Brukte jo selvfølgelig litt tid der siden det er første gang vi var innom. Så skulle turen bære videre til HifiHuset på Billingstad. Etter vi hadde ringt en tredje kompis for å prøve få hjelp til å finne hvor det var - fant vi da tilslutt Fekjan 11, der HiFi-Huset holder til.

14:02 stod vi på døra bare for å se at de stengte 14:00. Etter litt febrilsk banking fant vi ut at det nok ikke tar 30min å kjøre kassaoppgjøret i HiFi-bransjen. Velvel.. Vi får se om vi gidder en annen dag!!!! ;-P

Så spennende ut disse også!
    Og ja, brått så overskrider jeg mitt budsjett! :P

Hehe, du er i det minste i Oslo, jeg har bare hifiklubben her jeg bor! Er du en av de som er født 2 minutter for sent? hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir nok litt over budsjettet det;-)

Men tror Lektor pakken er morsom hvert fall, skal få sjekket den ut:-D

Det spørs HVOR mye over budsjettet det kommer på. Kan jo eventuelt vente litt med sub..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Hva med Hd-lyd, er det viktig for deg. Klarer du deg uten de nyeste lydformatene så er det veldig mange gode recivere på brukten med masse krefter for en pris som passer fint inn i budsjettet ditt.

Kjedelig å kjøre Lamborghini med 1.4L og 65hk.

Noe som også fungerer bra for mange er stativ høytalere og en god sub, kanskje noe å tenke på
    Jeg vil gjerne ha HD-lyd også. Når jeg først skal ha hjemmekino med blu-ray så hadde det gjerne smakt med hele pakka!

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hystan
    Dette så meget fristende ut! MEN, hva for en reciever vil jeg trenge til disse? Trenger nok en kraftig, dyr en! :P
    Ja du trenger litt krefter pga de store frontene som krever litt. Du får receivere til en ålreit penge med de nyeste HD-formatene på, men spørs om de er sterke nok til de gulvstående der.

Yamaha 3900, som jeg har selv er jo testvinner på surroundlyd og har en litt varm lydsignatur, det skal jo også Lektor-serien ha.

Ellers har du Denon, som er noe lysere i klangen, men kan godt hende det spiller utmerket med Lektor.

Denon er etter min mening helt råe på oppløsning og detaljer.

Men selv med en dyr receiver kan det nok være at du etterhvert vil trenge en effektforsterker på så store gulvstående med 4 8".

Ta en titt på disse under. Med en av de og Lektor pakka kommer du unna det med under 35 000 (handler du yamaha via elkjøp så får du nok ett godt tilbud, det gjorde jeg:-D ) Blir noe høyere enn budsjettet ditt dette, men ett forslag.

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-3808A Hjemmekinoreceiver

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V3900

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spennende ut disse også!
    Og ja, brått så overskrider jeg mitt budsjett! :P
    vel... hvis HFK er eneste alternativ, så står jeg fortsatt for forslaget jeg kom med helt i starten.. :-) DM685 front = 5300, DM686 bak = 4000 (eller da de dipole fra Monitor Audio til 3000), HTM62 = 3700, Sony BDP-S350 til 2200 og enten 10" eller 12" fra XTZ til henholdsvis 2900 eller 4000. Da er du på 17100, 18100, 18200 eller 19200. (Mtp på variablene DM686/Monitor Audio og XTZ 10"/12").

Dette vil for det første gi finere lyd enn Concept... Og hvertfall da Concept 8 antakeligvis trenger en bedre forsterker for å komme til sin rett. Selvom frontene ikke er så store, låter de overraskende bra. Samtidig som du jo har sub. Finner du finansene til å slenge en Denon 2809 oppå det her igjen, har jeg veldig vanskelig for å tro du ikke blir fornøyd. (Men her kommer jo hva DU selv er ute etter inn igjen...)

Med Concept 8,1 og Ikon vokal 1(concept-centeren er crap..) ligger du på 13000. Pluss XTZ på 10" eller 12" og Sony BDP-S350 havner du på 18000 eller 19000 uansett. Og da trenger du (hvertfall for musikkens del) en kraftigere reciever enn ved første alternativet.

Ett annet alternativ er jo å ta det i deler. Dvs kjøpe bedre komponenter, men da klare seg med f.eks stereo til og begynne med. Og oppgradere etterhvert. Dette vil jo gi det beste totalresultatet når det er ferdig, men da får man jo ikke full surround med en gang - og jeg forstår jo de som vil det.
    Jeg gjorde det på den måten, og angrer ikke på det.. Nå... :-P (Men så mangler jeg fortsatt sub og blu-ray-spiller...)

Yamaha RX-V1900 bør du også tenke litt på...

Hehe, du er i det minste i Oslo, jeg har bare hifiklubben her jeg bor! Er du en av de som er født 2 minutter for sent? hehe
    Tydeligvis... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du trenger litt krefter pga de store frontene som krever litt. Du får receivere til en ålreit penge med de nyeste HD-formatene på, men spørs om de er sterke nok til de gulvstående der.

Yamaha 3900, som jeg har selv er jo testvinner på surroundlyd og har en litt varm lydsignatur, det skal jo også Lektor-serien ha.

Ellers har du Denon, som er noe lysere i klangen, men kan godt hende det spiller utmerket med Lektor.

Denon er etter min mening helt råe på oppløsning og detaljer.

Men selv med en dyr receiver kan det nok være at du etterhvert vil trenge en effektforsterker på så store gulvstående med 4 8".

Ta en titt på disse under. Med en av de og Lektor pakka kommer du unna det med under 35 000 (handler du yamaha via elkjøp så får du nok ett godt tilbud, det gjorde jeg:-D ) Blir noe høyere enn budsjettet ditt dette, men ett forslag.

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-3808A Hjemmekinoreceiver

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V3900

Det spørs nok om det ikke blir for dyrt, desverre! Hadde elsket å hatt det anlegget der, men kan ikke få alt man vil Skal snart flytte, så er MYE annet en må handle også. Så kan ikke gå så mye over 25k.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel... hvis HFK er eneste alternativ, så står jeg fortsatt for forslaget jeg kom med helt i starten.. :-) DM685 front = 5300, DM686 bak = 4000 (eller da de dipole fra Monitor Audio til 3000), HTM62 = 3700, Sony BDP-S350 til 2200 og enten 10" eller 12" fra XTZ til henholdsvis 2900 eller 4000. Da er du på 17100, 18100, 18200 eller 19200. (Mtp på variablene DM686/Monitor Audio og XTZ 10"/12").

Dette vil for det første gi finere lyd enn Concept... Og hvertfall da Concept 8 antakeligvis trenger en bedre forsterker for å komme til sin rett. Selvom frontene ikke er så store, låter de overraskende bra. Samtidig som du jo har sub. Finner du finansene til å slenge en Denon 2809 oppå det her igjen, har jeg veldig vanskelig for å tro du ikke blir fornøyd. (Men her kommer jo hva DU selv er ute etter inn igjen...)

Med Concept 8,1 og Ikon vokal 1(concept-centeren er crap..) ligger du på 13000. Pluss XTZ på 10" eller 12" og Sony BDP-S350 havner du på 18000 eller 19000 uansett. Og da trenger du (hvertfall for musikkens del) en kraftigere reciever enn ved første alternativet.

Ett annet alternativ er jo å ta det i deler. Dvs kjøpe bedre komponenter, men da klare seg med f.eks stereo til og begynne med. Og oppgradere etterhvert. Dette vil jo gi det beste totalresultatet når det er ferdig, men da får man jo ikke full surround med en gang - og jeg forstår jo de som vil det.
    Jeg gjorde det på den måten, og angrer ikke på det.. Nå... :-P (Men så mangler jeg fortsatt sub og blu-ray-spiller...)

Yamaha RX-V1900 bør du også tenke litt på...

Tydeligvis... ;-)

Takk for svar igjen. Er ikke sånn at jeg MÅ handle på hfk. Ellers er nettet fullt av muligheter. Men liker hfk veldig godt. Skal vurdere disse. Vil disse spille bra til musikk også, eller er det mer for bare hjemmekino? Men har du prøvd DALI LEKTOR 6 , ser at det er samme pris som Concept 8.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Skal snart kjøpe meg hjemmekino som også må være god til musikk.

Har sett på Dali Concept 8. Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 8 Høyttalere

Dali Concept 1. (4stk av denne)
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 1 Høyttalere

DALI Concept CT
    Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept CT Senterhøyttaler

DENON AVR-2309 Hjemmekinoreceiver
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2309 Hjemmekinoreceiver

Vil dette være fullgodt til musikk og hjemmekino? Jeg vet heller ikke hvilken sub jeg skal velge. Og hvilken blu-ray, er det vits i å kjøpe så dyrt som 5k?
    Anlegget bør helst ikke koste mer enn 25lapper.
    Jeg MÅ ikke kjøpe Dali, men er bare ett forslag jeg har satt opp.
    Hvor bor du ? får jo en rå hjemmekinopakke fra xtz med dagens krone kurs fra fyndbørsen eller svinesund

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvor bor du ? får jo en rå hjemmekinopakke fra xtz med dagens krone kurs fra fyndbørsen eller svinesund
    Ja, jeg bor i Østfold, så er ikke langt i fra grensa! Du har rett med at man kan spare mye på det!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det bittelille jeg har hørt Lektor 8 så ville jeg nok valgt Lektor 6 kontra Concept 8 ja... :-)

DM685 spiller veldig bra, størrelsen tatt i betraktning. Med en XTZ-sub til å backe under så vil jeg tippe det er bra nok til musikk også. Hvor stort er rommet det skal stå i ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det bittelille jeg har hørt Lektor 8 så ville jeg nok valgt Lektor 6 kontra Concept 8 ja... :-)

DM685 spiller veldig bra, størrelsen tatt i betraktning. Med en XTZ-sub til å backe under så vil jeg tippe det er bra nok til musikk også. Hvor stort er rommet det skal stå i ?

Tja, var nede og hørte på concept 8 nå, jeg syns det låt bra jeg. Hadde ikke tid til å se på noe annet. Hørte de sammen med Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2309 Hjemmekinoreceiver . Var denne han anbefalte også.

Rommet er ca 25kvadrat.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, var nede og hørte på concept 8 nå, jeg syns det låt bra jeg. Hadde ikke tid til å se på noe annet. Hørte de sammen med Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2309 Hjemmekinoreceiver . Var denne han anbefalte også.

Rommet er ca 25kvadrat.
    Det er absolutt det viktigste også, at du syntes det låter bra og passer din smak. Concept ct er ikke den beste i verden men ikke så ræva som mange vil ha det til heller. Jeg har denne sammen med concept 8 og concept2 og syntes den fungerer greit nok. Jeg kommer til å oppgradere den etterhvert men noe som ga meg ny glede i kinoen min var når svs tuben kom i hus Her ville jeg sett litt på avtorget med jevne mellomrom, dukker stadig opp gode subber til fornuftige priser..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rommet er ca 25kvadrat.

men da er det jo inget problem... :-) da erre bare å kline til!

regner med at du fikk hørt det i stereo også ?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes dette ble en tøysetråd jeg.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 25. lapper ville jeg gått for:
    1.stk XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" sub 2990.-
    1.stk XTZ 99 WMT Center 1490,-
    1.par XTZ 99.32 4490,-
    2.par XTZ 70 Sort 1580.-
    Sum 7.1= 10550+frakt

Er små surround HT, men trenger ikke stort større som en start og heller utvide senere? Resterende ville jeg lagt i f.eks nevnte denon reciver og en god BR-spiller. Kabler fra biltema(ikke dyrt tøys og tull)!!!

Alternativt "nøye" deg med 5.2, da til 14-lapper, men forstod det slik at du ville ha 7.1?

Evt. så tror jeg yamaha+b&w er jevnt over bedre combo enn b&w og denon!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men da er det jo inget problem... :-) da erre bare å kline til!

regner med at du fikk hørt det i stereo også ?

Ja, men er skeptisk til CT senter. Hadde DALI IKON Vokal 1 eller DALI LEKTOR LCR vært et smart valg isteden?

Fikk hørt i stereo ja. Jeg som ikke har ett trent øre syns det var bra i hvert fall.
    Er det stor forskjell på DALI Concept 1 og 2? Er jo ikke store prisforskjellen.
    Hva mener du om DENON AVR-2309, blir det for tamt, burde jeg gå for f.eks DENON AVR-2809 ?

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •