Kjøp av hjemmekino til 25tusen. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 164
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hystan
    Får jeg ett ålreit cw anlegg til 25 tusen da? Det er bare for party? Eller fungerer det greit til hjemmekino også?

Har satt opp et lite forslag:
    CERWIN-VEGA CLS-215 - Sort, Høyttalere 7.996,00 kr
    CERWIN-VEGA CLS-12SX - Sort, Subwoofer 3.998,00 kr
    CERWIN-VEGA CLS-6 - Sort, Høyttalere 2.196,00 kr
    CERWIN-VEGA CLS-6C - Sort, Senterhøyttaler 1.698,00 kr
    DENON AVR-2809 - Sort, Hjemmekinoreceiver 8.498,00 kr

Totalt kr. 24.386,00.
    Da har jeg ikke med blu-ray. Men er det nødvendig å kjøpe en blu-ray til mer enn 2 tusen?
    Recieveren vet jeg ikke åssen fungerer med CW, jeg bare "tippet" litt ut i fra pris.
    1. De høytalerne du har funnet er altfor store til recieveren du har. Sålenge du skal ha med sub, ville jeg valgt noe annet enn CV både som film- og musikk-formidler. CV er tøft, for all del.. Men... :-) CV senteren er dessuten virkelig dårlig.. Og da ødelegger du mye av opplevelsen.

2. Jeg tror du hadde blitt veldig fornøyd med Sony BDP-S350 til 2200 (eller hvor mye det var.)

Det der så bra ut, men da trenger jeg vel en reciever i tillegg.
    Reciever og blu-ray.. Men masse penger igjen til det.. :-)

Støtter Amunds, men ikke på valg av JBL høytaler. ES-serien er ikke annet enn bass. Studio L-serien derimot. Den er knall på film, men spesielt på musikk.
    Som sagt så har jeg aldri hørt denne serien.. Men uansett så må den da låte bedre (over bassen) enn f.eks CV uansett ??? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    1. De høytalerne du har funnet er altfor store til recieveren du har. Sålenge du skal ha med sub, ville jeg valgt noe annet enn CV både som film- og musikk-formidler. CV er tøft, for all del.. Men... :-) CV senteren er dessuten virkelig dårlig.. Og da ødelegger du mye av opplevelsen.

2. Jeg tror du hadde blitt veldig fornøyd med Sony BDP-S350 til 2200 (eller hvor mye det var.)

:-)
    Hvor mye må jeg opp i pris for reciever for at det skal fungere da?
    Eventuelt, er CERWIN-VEGA CLS-12 noe tess? Er det BRA med fart i disse?

Ok, godt å høre at man ikke må gi tusenvis for blu-ray.

Hvilken senter hadde du gått for?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dali concept8 og må si jeg er fornøyd med dem, men som nevnt her så trenger dem litt kraft fra forsterker for å levere god lyden. Jeg ville sett litt på bruktmarkedet spesielt når det gjelder reciver. Dette er hjertet i hjemmekinosystemet og her kan du få mye for pengene hvis du har litt tolmodighet. Nad gir mye effekt for pengene hvis ikke hd-lyd er viktig og den fungerer bra til musikk også. Ellers er jeg veldig fornøyd med min nyinnkjøpte yamaha rxv3800.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg ett ålreit cw anlegg til 25 tusen da? Det er bare for party? Eller fungerer det greit til hjemmekino også?

Har satt opp et lite forslag:
    CERWIN-VEGA CLS-215 - Sort, Høyttalere 7.996,00 kr
    CERWIN-VEGA CLS-12SX - Sort, Subwoofer 3.998,00 kr
    CERWIN-VEGA CLS-6 - Sort, Høyttalere 2.196,00 kr
    CERWIN-VEGA CLS-6C - Sort, Senterhøyttaler 1.698,00 kr
    DENON AVR-2809 - Sort, Hjemmekinoreceiver 8.498,00 kr

Totalt kr. 24.386,00.
    Da har jeg ikke med blu-ray. Men er det nødvendig å kjøpe en blu-ray til mer enn 2 tusen?
    Recieveren vet jeg ikke åssen fungerer med CW, jeg bare "tippet" litt ut i fra pris.
    Du gjør den feilen NESTEN alle gjør med CV... de er billige ja, men jeg vet sannelig ikke om en forsteker som koster under 10000kr som drar de noe godt. Du kommer til å sprenge dem på 1-2-3 pga for liten forstekrer! Glem CV, med mindre du har virkelig planer om å kjøpe kraftverk av en forsterker!
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA A2.6KW2 Effektforsterker dette er det minste du kan putte på en så svær sak. Helst 2 slike, da drar du ut potensialet i de 4x15" sakene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye må jeg opp i pris for reciever for at det skal fungere da?
    Eventuelt, er CERWIN-VEGA CLS-12 noe tess? Er det BRA med fart i disse?

Ok, godt å høre at man ikke må gi tusenvis for blu-ray.

Hvilken senter hadde du gått for?
    Cls12 er et lurere valg ja. Men du får en langt dårligere lyd enn med Infinity. Kjøper du HArman Kardon 355 på CLS12, så kanskje du får en god opplevesle. CV er amerikaner, og tar etter bilindustrien, DE VIL HA STORE MOTORER . Anbefaler ikke CV, enda hvor glad jeg er i det merket.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med så store elementer er jo da kraften en reciever i den prisklassen kan gi.. Denon 2809 er ikke veldig kraftig. På film som man har sub ved siden av, så vil det være helt ok antakeligvis. Men på musikk, så vil det være begrensninger på både hvor høyt du kan spille, og hvordan bassen vil være etterhvert. CLS-215 er aaaaltfor stort.. Vil si at CLS-12 også er i største laget...

Men... Disse spørsmålene burde jo vært stilt i starten av tråden -
    1. Hva slags musikk hører du på ?
    2. Kommer du til å bruke denne 50/50 på musikk/film, eller er en del viktigere ?
    3. Hvis du går for reciever brukt, så vil du jo spare noen tusen som du jo kan legge i høytalere/sub.

Jeg har hatt CV før i hjemmekino.. Og en kompis av meg har også det sammen med Denon. Og jeg bare syns at når du skal bruke 25k, så finnes det så mange andre bra alternativer... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du gjør den feilen NESTEN alle gjør med CV... de er billige ja, men jeg vet sannelig ikke om en forsteker som koster under 10000kr som drar de noe godt. Du kommer til å sprenge dem på 1-2-3 pga for liten forstekrer! Glem CV, med mindre du har virkelig planer om å kjøpe kraftverk av en forsterker!
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA A2.6KW2 Effektforsterker dette er det minste du kan putte på en så svær sak. Helst 2 slike, da drar du ut potensialet i de 4x15" sakene.

Hehe, jeg har ikke akkurat så veldig god greie på det her, så det er godt det er noen med peil der ute, som gjør at jeg ikke driter meg
    Hva med Yamaha RX-V1900 Svart + CERWIN-VEGA CLS-12 ? Fortsatt for dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med så store elementer er jo da kraften en reciever i den prisklassen kan gi.. Denon 2809 er ikke veldig kraftig. På film som man har sub ved siden av, så vil det være helt ok antakeligvis. Men på musikk, så vil det være begrensninger på både hvor høyt du kan spille, og hvordan bassen vil være etterhvert. CLS-215 er aaaaltfor stort.. Vil si at CLS-12 også er i største laget...

Men... Disse spørsmålene burde jo vært stilt i starten av tråden -
    1. Hva slags musikk hører du på ?
    2. Kommer du til å bruke denne 50/50 på musikk/film, eller er en del viktigere ?
    3. Hvis du går for reciever brukt, så vil du jo spare noen tusen som du jo kan legge i høytalere/sub.

Jeg har hatt CV før i hjemmekino.. Og en kompis av meg har også det sammen med Denon. Og jeg bare syns at når du skal bruke 25k, så finnes det så mange andre bra alternativer... :-)

1. Hører på det meste i grunn. Med unntak av klassisk, jazz og i den duren.

2. Ja, det vil bli 50/50. Kommer til å bli mye brukt til begge delene.

3. Ja, det er også en mulighet! Skal titte litt rundt på finn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes flere bruktmarked enn finn.no :-P
    avtorget her f.eks...

hvis du hører på det meste... og setter pris på litt rolig musikk, med vokal o.l av og til også.. vil nok CV skuffe deg... :-) (tror jeg...)

jeg foreslår nå at du kartlegger hvor og hvem som har de forskjellige tingene, også reiser du rundt og hører litt.. det er jo du som skal ha anlegg, og ikke jeg, eller vi.. :-)

det som noen syns er bra, kan det jo hende du ikke liker, og omvendt.. så lytting er nok svaret på alt.. du har hvertfall mange forslag nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes flere bruktmarked enn finn.no :-P
    avtorget her f.eks...

hvis du hører på det meste... og setter pris på litt rolig musikk, med vokal o.l av og til også.. vil nok CV skuffe deg... :-) (tror jeg...)

jeg foreslår nå at du kartlegger hvor og hvem som har de forskjellige tingene, også reiser du rundt og hører litt.. det er jo du som skal ha anlegg, og ikke jeg, eller vi.. :-)

det som noen syns er bra, kan det jo hende du ikke liker, og omvendt.. så lytting er nok svaret på alt.. du har hvertfall mange forslag nå!
    Ja, takker for forslag. Det er nok sant som du sier, man må høre selv Får stikke innom hifiklubben til uka i hvert fall.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch?
    Har ikke noe erfering med disse selv, men etter hva jeg har lest er dem både kraftige og spiller ganske fint.
    Litt dyrt kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ikke til å merke at SUB'en står på en gang.. Gå heller opp på forsterkerkraften og kutt ut SUB'en. Sub kan du kjøpe til senere... De HT er vilt store for en 2809 om du ikke har egen effektforsterker.
    Evt. gå ned på fronthøyttalerne (CLS-12?) og gå for 2 stk 15" sub'er i stedet.

Edit: For tidlig om morgenen igjen, jeg svarte på et litt gammelt innlegg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har ikke akkurat så veldig god greie på det her, så det er godt det er noen med peil der ute, som gjør at jeg ikke driter meg
    Hva med Yamaha RX-V1900 Svart + CERWIN-VEGA CLS-12 ? Fortsatt for dårlig?
    Glem CV .. det er ofte det lureste . Infinity med SVS sub spiller uberfett! CV er for dunk dunk musikk, ikke stort anna.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem CV .. det er ofte det lureste . Infinity med SVS sub spiller uberfett! CV er for dunk dunk musikk, ikke stort anna.

Ja, snuser litt på infinity!
    Hva er forskjellen på Komplett.no - Infinity Beta 40 Gulvhøyttaler og Komplett.no - Infinity Beta 40 Gulvhøyttaler ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargen!! Hvorfor prisen er så forskjellig kan være fordi Cherry ikke er spessielt populært lengre, skjedde det samme med bowers & willkins for noen måneder tilbake . Seff er den i cherry mer verdt prisen .

EDIT : Infinity C360 (senteren) er VELDIG verdt prisen . den har trøkk og morro! Syns faktisk Cherry av infinity er meget gunstig priset . Ville nok slått til på de . Dumt at Lsound ikke har SVS subben inne da, men den kan du jo bestille i ettertid(den er iallefall verdt penga) .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargen!! Hvorfor prisen er så forskjellig kan være fordi Cherry ikke er spessielt populært lengre, skjedde det samme med bowers & willkins for noen måneder tilbake . Seff er den i cherry mer verdt prisen .
    Er det mulig, da blir selvfølgelig cherry! hehe.

Likte veldig godt den subben du viste tidligere også! Den så rå ut! Er det ingen andre som selger disse?

Totalt kommer det på 20 lapper uten blu-ray og kabler. Du er sikker på at recievern du kom med er god nok?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig, da blir selvfølgelig cherry! hehe.

Likte veldig godt den subben du viste tidligere også! Den så rå ut! Er det ingen andre som selger disse?

Totalt kommer det på 20 lapper uten blu-ray og kabler. Du er sikker på at recievern du kom med er god nok?
    Altså, du kan altids kjøpe bedre . Har du råd så kjører du på med AVR355 som har muskler få kan måle seg etter ( ikke sammenlign Watt når Harman Kardon er med i bildet. Harman oppgir watt når ALLE kanalene er i drift, burde fungere fett det der ).

Men uansett om du kjøper f.eks Yamaha 863, Onkyo 706 etc. Så får du en grom forsterker, Denon som du linker til er som andre hinter til, litt svakere enn konkurentene (men har sine sterke sider også, i selve prosesseringa av lyd og bilde).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har denne inne da:
    L-Sound - SVS PB12-NSD

Samme wooferen så si, bare at den er bygget i kasse . Cylinderen er litt lettere å få til å spille bra (min mening). Samt den tar LANGT mindre plass i omkrets .

Ditt valg . Super sub'ere begge 2. og så si identiske..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk litt mer lyst på cylinder!
    Tror kanskje jeg invisterer et par tusenlapper til for å få en heftig forsterker.

Tusen takk for hjelp skorob. Da stoler jeg på deg, og legger inn en bestilling utover!

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar. Det var synd, hehe. Jeg som hadde trua på Concept 8. :P Men huff, er ikke lett å finne hva man skal velge!
    Anbefaler deg selvsagt til å høre på Concept 8 selv:wink:

Den har trykk i seg med nok effekt men Lektor 8 skal favorisere musikk med trøkk i mer. Har så vidt hørt den, hørtes ikke gæærn ut.

Hva med å sjekke ut komplett Lektor surround?

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 8 Høyttalere

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR LCR Senterhøyttaler

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 2 Høyttalere

Legger ved test av Lektor 8: Test av Dali Lektor 8 - Tester - Lyd og Bilde

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •