Hvite, små (høy waf) bakhøyttalere som passer med B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvite, små (høy waf) bakhøyttalere som passer med B&W

Hei,

Pga nytt hus med skråtak i stuen får jeg ikke plassert mine (pene, svarte og passelig store B&W 601 S3...) bakhøyttalere over/bak sofaen..

Trenger litt råd ifm hva som passer til resten av anlegget. Kravet til de nye høyttalerene er at de er små, lette å henge på veggen og fortrinnsvis hvite. Bose-stil vil være flott, men kan også få plass til noe som er bittelite større.

Bakhøyttalerene skal brukes sammen med B&W 603 S3 foran, B&W LCR60 front. HarmanKardon 145 reciever.

Noen forslag?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner en kompis som bruker disse bak (de er laget for å henges på veggen) og det fungerer helt greit:

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Elegance Høyttalere

De er ikke i hvitt, men regner med at sølv da er "nest" best. Ser bra ut i hans hvite rom i hvertfall (resten av utstyret er svart).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse? Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W M-1 Høyttalere

For det første er det jo B&W, så de skulle gå godt sammen med dine høyttalere, for det andre finnes de i hvitt og for det trejde er de små og veggmonterbare som umiddelbart og automatisk gir høy WAF

Jeg har disse selv og anbefaler dem gjerne.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du kan finne noe i denne tråden: http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...lig-plass.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig lesing i den tråden MSport!
    Dersom Dali'ene og B&W'ene er gode så ser det lovende ut. Må ta en tur innom HiFiklubben når jeg kommer tilbake fra oljeplattformen min...

Det er imidlertid to ting jeg ikke har blitt klokere på:
    1) Hva kreves egentlig av en bakhøyttaler? Hvordan bør de passe sammen med frontene, slik at jeg kan eliminere de som ikke passer i det hele tatt.

2) Kvalitetsrangering av de forskjellige høyttalerene. Dette var også savnet i den nevnte tråden.. Er det noen som har noen erfaringer her? Høyere pris betyr (som oftest) bedre kvalitet, men hvor mye må til for at opplevelsen ikke skal bli verre (helst bedre) enn de høyttalerene jeg har nå?

Var innom Soundgarden i Bergen for et par mnd siden, og de anbefalte System audio Comet, eller -Talent hvis jeg var i budsjettskvis. De mente at småhøyttalere som f.eks bose ville gi for lite og tynn lyd i forhold til mine frontøhyttalere....??

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes nok av tråder om dette emnet allerede, bruk søk-funksjonen. Ellers har de jo bilder og beskrivelse av produktene sine på hifiklubben, soundgarden m.fl.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars1234
    Må ta en tur innom HiFiklubben når jeg kommer tilbake fra oljeplattformen min...
    Finansene er i orden skjønner jeg - med tanke på slike eiendeler

Jeg ville sett på Focal Dôme eller Mirage Omnisat V2. Focal Dôme er kun avbildet i svart, men kommer i hvit ganske snart. Vet Kriller her inne på forumet har bestilt dem for lenge siden. Ellers er Mirage Omnisat V2 i hvit en fin kandidat. Finnes på tilbud hos bmh.no. Begge er ganske plasseringsvennlige på vegg og Dôme kan også festes i taket.

Hifi Klubben synes jeg ikke har noen gode alternativer for å feste på vegg eller i tak. Jeg har selv lett lenge etter bakhøyttalere og valget falt på Focal Dôme.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min...
    8)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber på flere, har faktisk vært på over 25 forskjellige de siste årene... så de er minE! :-D

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Mirage Nano?? Leveres i hvit/sølv.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første jeg tenkte på da jeg så denne tråden var bose. Men som jeg ser har du allerede det i tankene.

Ellers så ville jeg sjekket ut Monitor Audio om jeg var deg. De selger dem hvertfall hos Hifi huset i bærum, som nå ligger i asker.(holmen)

Monitor Audio har hvertfall noen små,(litt større enn bose) lekre høyttalere med en skikkelig god finish med pianolakk. Hvis bose er noe du vurderer burde du sjekke ut disse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •