Tips til kjøp av brukte "festhøytalere" (Cerwin Vega)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til kjøp av brukte "festhøytalere" (Cerwin Vega)

Jeg har funnet noen innlegg om hva man skal passe seg for når man skal kjøpe brukt hifi utstyr, og det virker som de fleste mener det går helt greit å kjøpe brukt utstyr, spesielt høytalere.

Jeg kom over noen som skrev at man måtte være mer forsiktig når man skal kjøpe høytalere som blir brukt ved festelige annledninger som foreksempel Cerwin Vega.

Har nettopp tenk å skaffe meg et par Cerwin Vega CLS 15 og vurderer STERKT å kjøpe dem brukt.

Lurte på om det er noen som har noen gode råd til en nybegynner som skal kjøpe seg brukte Cerwin Vega høytalere. På en måte at jeg ikke blir lurt og at jeg ikke vil komme til å andre på kjøpet senere Også for å mest mulig for pengene :-D

Noen tips om hva den eventuelle prisklasse burde være i forhold til alderen på høytalerene, hvordan man eventuelt kan teste høytalerne (burde man ha kjøpt en forsterker og ledninger som man tar med seg for å prøve ut høytalerne), etc.

Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å få tak i eet par 1215 MKII SE. Fin lyd og bra med trøkk. Bedre enn de nyere modellene i følge de som har testet nye vs gamle.
    De ligger desverre høyt i pris da men er vedt pengene så absolutt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjhr
    ...hvordan man eventuelt kan teste høytalerne (burde man ha kjøpt en forsterker og ledninger som man tar med seg for å prøve ut høytalerne), etc.
    Det er sjeldent at selgeren ikke har mulighet for å koble opp høyttalerne til et eller annet så man kan få hørt at alt er i orden. Hvis ikke, så hadde jeg som du nevner tatt med egen forsterker og eventuelt en cd-spiller for å være på den sikre siden. Selgeren bør ikke ha noe imot det hvis høyttalerne er i orden.

Det er selvfølgelig alltid en risiko med å kjøpe brukt, man vet aldri hvilken behandling utstyret har fått. Men det går som regel bra. Jeg har selv mange gode erfaringer med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Hvordan tror dere for eksempel en Vincent 238 mk vil matche et par CLS 15?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •