Trykk i Dynavioce M-65 med NAD 216/c272

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trykk i Dynavioce M-65 med NAD 216/c272

Jeg vurderer sterkt dynavoice M-65 sammen med en NAD 216/ c272.
    NAD'en skal nok være nokk til å dra dem vil jeg tro (kom gjerne med invendinger)
    Saken er den at disse høytaleren har fått mye skryt, men jeg har ikke funnet ut om hva slags trøkk det er i dem.
    Jeg hører mye på techno, trance, house og hip hop.
    Vil de gi et OK trøkk i bassen? Jeg bruker for øyeblikket et par 30 år gamle JBL med 12 tommers elementer og jeg syns de trykker helt passe.

Vil jeg gå mye ned i trøkk ved å bytte til M-65?

Og et ekstra lite spørsmål, har lest litt rundt at NAD 216 er litt kantete i lyden, vil det da være bortkastet å kjøpe Dynavoicene som har ganske fin lyd og parre de med den?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville benyttet meg av et annet effekttrinn enn Nad til disse. Har kjørt m65 med Nad 43v2 - dette ble litt lite power, og en anelse skarpt . Med Denon Poa-t2 effektrinn ble det bedre, men fortsatt litt skarpt. Rett før jeg solgte dem prøvde jeg med et Jungson effekttrinn. Dette var som hånd i handske! Masse kraft og kontroll - og den litt spisse diskanten i m65 ble som ny.

Dette spillte meget høyt og med en skikkelig punch!

Ble forøvrig forbanna den dagen disse ble solgt - Jeg er av dem som tar vare på ting og når kjøperen skal hente dem så blir dem omtrent kasta inn baki bilen....

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nedtur at han ikke var forsiktig med høytalerene dine

Hvor mye koster et slikt Jungson effekttrinn? Grunnen til at jeg så på NAD forsterkerne var prisen og skryten dem har fått. Er den du viser til mye dyrere enn de? Budsjettet for forsterker er ikke så stort og ble enda mindre siden M-65 gikk opp i pris (dammit!)

EDIT: Jeg må informere om at signalene til forsterkeren kommer til å gå gjennom en liten Behringer DJ mikser i fra PC'en. Vil den mikseren "ødelegge" lyden mye?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/44592 Sjekk ut denne intigrerte fortsrkeren! Power i massevis

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eyy takk. Jeg har send PM til selgeren og håper at jeg får et svar om ikke så lenge. Den kostet litt mye men for 4K så tar jeg den glatt.

Vil det være et problem at jeg bruker den DJ mikseren framfor en preamp?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en intigrert vanlig 2-kanals forsterker så du slipper å bruke en mixer eller noe slikt.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, jeg trodde det var en effektforsterker, den har jo ingen volumbrytere og så inmari få tilkoplinger bakpå. Er du helt sikker på at den er integrert?

Men uansett, det egentlige spørsmålet var om det "ødelegger" lyden med en billig mikser? For det vil bli brukt preamp eller mikser selv om det viser seg at forsterkeren er intergrert, siden den skal stå under et bord

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •