Hvilke HT til abrahamsen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke HT til abrahamsen?

Hei Folkens! Etter mye om og men falt valget på Abrahamsen Cd spiller,forforsterker og sluttforsterker

Nå er det snart tid for og kjøpe HT. Lommeboka må bare bli litt tykkere først

Rommet det skal stå i er ca 15kvm. Venstre HT må stå ca 20cm fra et kjøleskap,ca 1.5m til neste HT som står relativt greit til. Maks 25 ca fra bakvegg... Fra HT til sofa er det ca 3m... Dobbelgips på alle vegger...

Det jeg har mest lyst på er noen litt slanke gulvstående for og få litt trykk i låtene. Men er redd for at det bare blir grums når det er så lite rom og nærme veggen. Kanskje stativ HT er det eneste valget mitt? Det jeg synes er dumt med det er at når jeg får meg større leilighet så må jeg oppgradere igjen...

Har tenkt på XTZ 99.26,99.36 siden det gir mest "Bang for the buck",B&W eller Kef.

Hvilke høytaler merker tror dere ville være en bra match til abrahamsen? Budsjettet er ca 10k...

Musikk smak er Billy Talent,El Caco,Metallica,Tool,Jamiroquai,Muse,Paramore bla bla bla...

Takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W sine høytalere i 600-serien har bassporter foran. Med mine DM683 merker jeg ikke no særlig forskjell på bassen om de står 10cm eller 50cm fra veggen..

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror nok at det kan lønne seg med stativhøyttalere pga. Plasseringsmulighetene dine. Ville også kanskje vurdert en ommøblering sånn at du fikk litt mer fleksibilitet ang. Høyttalerplassering. Det er veldig mye potensiale i oppsettet ditt og du får desverre ikke utnyttet så mye av det med slike rammer. Hva XTZ sine høyttalere angår så bør de helst stå 50cm fra bakvegg og for å få god holografi så bør sitteposisjon være i likesidet (eller rett i nærheten) trekant mellom deg og høyttalerne (dersom det er avvik bør det være at du sitter litt lenger ifra høyttalerne heller enn at høyttalerne er lenger fra hverandre enn deg.

Høres ut som et veldig flott oppsett du har skaffet her og med noe jobbing tror jeg det kommer til å låte fantastisk!

En ting til! 99.36 og 99.26 låter veldig fin og ganske avslappet og tror nok det låter fint med Abrahamsen. Det er det sikkert flere ting som gjør også da.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen+KEF=Sant

Jeg har akkurat fått i hus en Abrahamsen V4.0 som (foreløpig) driver et par KEF iQ5. Lyden ble løftet mange hakk i forhold til da de ble drevet av min Pioneer VSX1018AH på 150 "Watt" pr kanal(i stereo)..
    Høyttalerene går betydelig dypere nå, har et mer behagelig klangbilde og kan spille høyere..

Så innenfor et 10K budsjett vil jeg tro at KEF iQ70/iQ90 kan være et godt valg.. I tilllegg til de rimeligere iQ50ene....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mine plasserings muligheter er ikke perfekte. Omøblering på 29kvm går desverre ikke:P Stue/kjøkken løsning også...Men det låter ikke forferdelig med de plasseringene jeg har nå..Spiller nå på et par "High End" Mission HT fra 90 tallet og det låter helt ok til rock...

Hehe det som går igjen er B&W eller Kef Før bare prøve og få med meg et par Kef eller XTZ hejm og teste da..B&W er noe jeg ikke orker og få testet hjemme..hehe! Bor i Fetsund...

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio skal være en god match til Abrahamsen. Kef likeså. Hva er budsjettet ditt? Et par MA GS20 eller KEF XQ40 vil du nok trives med, og de dukker fra tid til annen opp på bruktbørsen til kjekke priser. De respektive produsentene har også de nbilligere RS og IQ seriene som nok også kan være gode kandidater.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer monitor audio også. Lommeboka er relativt tynnslitt for øyeblikket så må vente en stund til. Budsjettet er rundt 10k.

Kef XQ40 hadde vært veldig deilig og fått tak i Men de koster jo 25k nye så får de ikke billigere enn 15k på bruktbørsen da. De er jo ganske nye enda...

Får bruke sparetiden min på og finne ut mer da Kankje jeg får igjen på skatten? ååååå det hadde vært digg!

Disse står det mellom da:
    Monitor Audio
    XTZ
    KEF
    B&W

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •