Pris for Cerwin Vega CLSC-215 Element & Melomtone ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har handla endel erstatnings elementer til cerwin oppigjennom fra hifiklubben å har aldrig måtte sendt inn det gamle elementet

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Og til CV-Erik. Det er kanskje mye morro for pengene, men det er noe som ikke stemmer helt når CLS215 leveres med designfeil i kassen og det koster 1300 kroner for et delefilter. Måtte selv krangle med de på hifiklubben for å få byttet mine CLS215. Men det var en god følelse å se de skvette til nedpå der, når vi kun spilte med bassene, og klakkelyden kom

Et forum er til for å kunne ytre sine egne meninger, selv om det måtte være å ikke like CV sine nye høyttalere. Eller de gamle for den del...
    Litt sen å qoute på denne kanskje... men er det lenge siden du var på klubben og de virket overrasket da høyttalerne klakket når kun basserne var i bruk? Skulle kanskje pm-et i stedet, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klakking..

Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Litt sen å qoute på denne kanskje... men er det lenge siden du var på klubben og de virket overrasket da høyttalerne klakket når kun basserne var i bruk? Skulle kanskje pm-et i stedet, men...
    Sitat Opprinnelig postet av Cre8or
    Her er det som cerwin vega har funnet ut :O:O:O

CLS215 ”clack” noise
    -- written by Jens - 14.06.07 kl 15:30 --

Cerwin Vega have now together with Ole Sørensen tested the CLS215 really intensively to get some detailed knowledge about this phenomenon.

Still – please be aware that the “clack” noise symptom ONLY OCCURS WHEN YOU OVERDRIVE THE CLS215 TO DOUBLE OF ITS RATED POWERHANDLING. It is NOT a fault in the product design as you will see in below findings.

In Cerwin Vegas R&D department they have compared the old CLSC with the current CLS 215 – because some customers argue that it just be a mistake in the CLS215 that it cannot handl as much power as the old model.

Here is the exact return mail from Cerwin Vegas R&D Department:

We tested the CLSC-215 and CLS-215 using sine wave and techno music as source material. A QSC PLX3402 amplifier bridged into 8 ohms provided 2200W of clean power. These speakers are LOUD and ear protection was used!! For the purpose of this test it was necessary to replace the 5A speaker fuse with a 15A in order to power the speakers beyond their rating.

The CLSC handled 420W of clean, continuous power before woofer break-up became apparent.

The CLS handled 450W of clean, continuous power to reach the same condition.

The results show that both models have similar power handling capability well above their rated 250W.

This was a destructive test. We do not endorse nor encourage changing fuses to a higher value or exceeding the power rating of any speaker.

So – conclusion is again. There is NOTHING wrong with CLS215. In fact it will accept almost double of its rating and even more power that the CLSC215 can before it shows this symptom. And the symptom means “YOU ARE TOO LOUND NOW!” and customers should know that when they get to this limit they are over driving this speaker. The fact that customers exchange fuses from the factory default 5A to something much bigger really should ring a bell – CLS215s tha clack do this because they are overdriven.

Some customers may ask why we sell amplifiers like A2.6KW if our speakers cannot cope with the max power out put from amps like this. The reason is pretty obvious. It is for the exact same reason that cars with maximum speed of 250 km/h are sold in Scandinavia (where speed limit is 110/130 km/h). An amp with dynamic head room (excess power) plays better, distorts less and have better dynamics (Like a car will drive and accelerate better if it is way below maximum speed).
    Leverte mine inn 23 Mai 2007.. Det er jo snart 2 år siden.. Over er svaret ifra Cerwin Vega om at CLS215 er helt frisk :shock:
    Det var ikke mine for å si det sånn :-P

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Leverte mine inn 23 Mai 2007.. Det er jo snart 2 år siden.. Over er svaret ifra Cerwin Vega om at CLS215 er helt frisk :shock:
    Det var ikke mine for å si det sånn :-P
    Oki... Det var den infoen fra CV som jeg ville fram til egentlig. Etter hva jeg har hørt så er det ingen slike høyttalere som har hatt clack-noise rett fra fabrikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må nok skuffe der..

Når jeg var nedover med mine, så spilte vi på et splitter nytt par. Var satt opp i butikken noen få dager før og var bare kosespilt på. Vi koblet også ut diskant og mellomtone på dette paret og fikk klakkelyden med en gang. Så jeg vil påstå at CLS215 så absolutt er ødelagt rett ifra fabrikk.

Vil også bemerke at vi kjørte med standardsikringer, og volumet var veldig moderat. Vi kjørte også samme sang på CLS15 og der var det ingen klakkelyd. Så den tilbakemeldingen ifra Cerwin Vega er faktisk bare tull. Det de framprovoserer der er ren bunning av elementene.

Jeg vil bare understreke at jeg ikke har noe imot Cerwin Vega som høyttalerprodusent for de som koker i sammen konspirasjonsteorier her. Jeg synes det bare er leit for de som må oppleve å kjøpe seg noe de har ønsket seg lenge, for så å få seg en real nedtur når de evt begynner å klakke.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    den nye vega sub serien er samme som en minste orion subben ivertfall. hvor de andre er produsert aner jeg ikke. men tror de har en egen fabrikk i kina eller noe
    skøy. Har du kilder? mer info? tar gjerne PM. Synes sånt er veldig interessant.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    skøy. Har du kilder? mer info? tar gjerne PM. Synes sånt er veldig interessant.
    finner desverre ikke igjen bilda. men veit att cerwin har brukt samme fabrikk som orion på stroker stroker pro og den vega serien ivertfall.

Newcomer CV-Erik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke levere inn det sprengte elementet nei
    Når jeg fikk nytt element til VE12 med forsikringa så måtte jeg bare ta det med så de kunne sjekke at det var sprengt osv så fikk jeg beholde det

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •