Reprasjon av Dynaudio focus220 (hakk i kabinett)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reprasjon av Dynaudio focus220 (hakk i kabinett)

Mine focus 220 i cherry utførelse, fikk seg en tur i gulvet etter og ha hilst på en lettere beruset venninde av min samboer !
    Hvorpå hun prøver og så søt ut samtidig som hun sier "huffda" og sjenker seg et nytt glass med rødvin. :twisted:

Etter lett førstehjepl konstanterer jeg at høytaleren fungere fint og har bare fått små visueller skader. Den har fått noen hakk i kabinettet etter møtet med vegg\gulv. Men det er jo kjedelig og ha brukt såpass mange kroner på høytalere med tydelige visuelle skader. Er det noen som har tips til hvordan de kan fikses ? det er kun snakk om noen små hakk i treverket !!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så mye å gjøre dessverre.. så vidt jeg vet

Hvis ikke venninna av samboern din er villig til å kjøpe den, slik at du får kjøpt deg en ny.
    You break, you pay:twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som hun skulle dekke en ny.

Høre direkte med Dynaudio, det er jo handverkere og ikke marskiner som setter sammen høytalerne hos de...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uhell som skjer desverre. Noe 100% erstattning blir for dumt, siden da kan du nesten ikke ha folk innom iallefall. Stativ høyttalere har den svakheten at de når de faller, så blir utslaget nokså "fatalt" på det ytre . Skjønner frustrasjonen, men slik er det.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jim-bob
    Mine focus 220 i cherry utførelse, fikk seg en tur i gulvet etter og ha hilst på en lettere beruset venninde av min samboer !
    Hvorpå hun prøver og så søt ut samtidig som hun sier "huffda" og sjenker seg et nytt glass med rødvin. :twisted:

Etter lett førstehjepl konstanterer jeg at høytaleren fungere fint og har bare fått små visueller skader. Den har fått noen hakk i kabinettet etter møtet med vegg\gulv. Men det er jo kjedelig og ha brukt såpass mange kroner på høytalere med tydelige visuelle skader. Er det noen som har tips til hvordan de kan fikses ? det er kun snakk om noen små hakk i treverket !!
    Nå vet jeg ikke hvilket treverk som er brukt på denne høytaleren, men om det er ekte treverk og ikke spon/laminat/mdf plater, så har du muligheten til å småre hakkene med olje. Da vil fiberene i treedet røyse seg opp / hovne opp noe. Der etter så kan du pusse dem ned. Men om høytaleren har gjennomgått dette under produksjon eller om tredet er behandlet med lakk el noe slikt vil dette ikke fungere.

Det nav vere forsøket verdt, men jeg vil ikke garantere for resultatet. Jeg gjør dette med trevertket når jeg lager kniver for å få skaftet glattest mulig.

mvh
    Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilder?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focus serien er såvidt jeg vet ikke håndlaget, men Contour serien og oppover er det.

Hvis det er riktig ille kan du vel høre med forsikringsselskapet ditt?

En her på forumet fortalte han hadde vært på jobb og når han kom hjem hadde katta hoppet fra den ene høyttaleren til den andre, og skadet begge passelig mye, og fikk erstattet svært mye av skadene av forsikringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Jim-bob

Prøv en gulvlegger\ parkett spesialist. De har smeltevoks for rep. av slike
    skader.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er uhell som skjer desverre. Noe 100% erstattning blir for dumt, siden da kan du nesten ikke ha folk innom iallefall. Stativ høyttalere har den svakheten at de når de faller, så blir utslaget nokså "fatalt" på det ytre . Skjønner frustrasjonen, men slik er det.
    F200 er ikke stativ, det er F120 som er det :-?

Har sjekket litt med forsikring, og det er mulig og få til noe der, men de krever at man sjekke alle muligheter for reprasjon først...
    Har firmaet Ansnes som kunde, og de har snekkerveksted med med mange muligheter.. ekstremt dyktige håndverkere! de som bla har nye "kåken" til Røkke.. de skulle ta en titt og se hva de kunne gjøre :-D :-D :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •