Subwoofer, noen forslag? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei alle svs-lovers.

Jeg har lest mye og lyttet lite, men har faktisk hørt PB-10 og jeg ble veldig imponert. Men så er spm. da, hvor mye bedre er de andre til SVS? Jeg har etter mye om og men, bestemt meg for og vente på det nye tårnet som kommer i slutten av mars; PC12-NSD. En av grunnene er at et lite tårn visnok skal la seg integrere lettere på kinoen.

Men så skriver dere at PB10 kommer under 20 i HZ, og da lurer jeg på om ikke jeg også kunne få mye ut av denne kassen. Min kino er veldig liten, 7m2, og jeg mener og ha lest om romforsterkning. Når jeg har et så lite rom kan jeg regne med at PB-10 gjør en god nok jobb nedover i HZèn?

Også lurer jeg på hva forskjellen blir mellom to subber; der basselementet er 10" og 12", MEN der begge spiller på samme HZ. Er det fylde og kraft? Eller...

Prøver og finne ut av hva jeg kan vente meg av et lite tårn, contra PB10.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HI-FInepse
    Skal du kjøpe nytt eller brukt?
    Hei. vet du av noen SVS PB12 NSD brukt du? eller en tube?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Om du flytter benken noe til siden, så kan det jo bli plass til en SVS boks. Men sofaen på venstre side ødelegger litt for venstre front. Må den stå der? Hvis ikke går det ann å trekke 683`ne litt ut og plassere en tube bak høyre front.
    ja kan flytte benken, men ødelegger jo oppsette litt da:S

Har ingen andre plasser å ha sofaen tru meg, prøvd det meste å ei sofa blir for lite:S

å trekke de ut blir ikke noe sukksess trur æ, for da kommer frontene litt for langt ut i forhold til bilde..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kairiche
    å trekke de ut blir ikke noe sukksess trur æ, for da kommer frontene litt for langt ut i forhold til bilde..
    Mine fronter står med bakkanten 50 cm lengre ut enn bilde. Ikke noe problem det.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Mine fronter står med bakkanten 50 cm lengre ut enn bilde. Ikke noe problem det.
    Har faktisk 60cm selv. Ikke noe problem.

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Hei alle svs-lovers.

Jeg har lest mye og lyttet lite, men har faktisk hørt PB-10 og jeg ble veldig imponert. Men så er spm. da, hvor mye bedre er de andre til SVS? Jeg har etter mye om og men, bestemt meg for og vente på det nye tårnet som kommer i slutten av mars; PC12-NSD. En av grunnene er at et lite tårn visnok skal la seg integrere lettere på kinoen.

Men så skriver dere at PB10 kommer under 20 i HZ, og da lurer jeg på om ikke jeg også kunne få mye ut av denne kassen. Min kino er veldig liten, 7m2, og jeg mener og ha lest om romforsterkning. Når jeg har et så lite rom kan jeg regne med at PB-10 gjør en god nok jobb nedover i HZèn?

Også lurer jeg på hva forskjellen blir mellom to subber; der basselementet er 10" og 12", MEN der begge spiller på samme HZ. Er det fylde og kraft? Eller...

Prøver og finne ut av hva jeg kan vente meg av et lite tårn, contra PB10.
    Jeg har like stort rom som deg og jeg har en SVS PB10. Det spiller utrolig bra! Jeg kjørte en test, og da gikk den ned til 13Hz på rommet mitt. Er meget fornøyd.

Jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på PB10 og den minste tuben, tuben er vel litt lettere å plasere...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •