Swans, Canton, Triangle, Vienna Acoustics, Anthony Gallo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Swans, Canton, Triangle, Vienna Acoustics, Anthony Gallo

Det er noen høyttalermerker her inne som det står veldig mye om, og som går igjen på nytt og på nytt i mange tråder. Skulle gjerne vite litt mer om erfaringer rundt andre mer "uvanlige" merker. Er det noen her som har hørt på noen av disse høyttalermerkene; Swans, Canton, Triangle, Vienna Acoustics, Anthony Gallo, og som kan beskrive lyden i forhold til hverandre? Gjerne beskrive lyden opp mot de andre merkene som er mer "vanlige" her på forumet også

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ser ut som det er sant at medlemmene her på AVforum kun eier B&W og Klipsch gett ;p

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Hmm.. Ser ut som det er sant at medlemmene her på AVforum kun eier B&W og Klipsch gett ;p
    Jepp!
    Så du mener det finnes flere merker?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans begynner å bli et meget utbredt merke her på forummet, til og med en egen tråd om merket finnes det

Gallo er det vel også en profilert forumbruker som sverger til. De andre er dog ikke helt fraværende de heller
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Ikke at jeg syns det er noe feil i å ha B&W eller Klipsch for det er fryktelig gode høytalermerker, men jeg forstår hva du mener
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans ble brukt i Lørenskog og i Horten - supert merke som jeg selv sikler på. Rabatt for AVforum folkene akkurat nå, 20%
    www.soundwave.no

Gallo er det flere herinne som har (eller har hatt). Selges bl.a. av Norsk Audio Teknikk. Spesielt design, lekker lyd. Og faktisk ikke avskrekkende dyrt.
    Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

Vienna
    - også flere som har herinne, eller har hatt. Større høyttalere som kan mer enn å spille klassisk selv om de heter Bach, Mozart, Beethoven.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg har Canton
    Det spiller stort luftig, engasjerende og dynamisk, en alt etende høyttaler. Som overhode ikke er sliktsom i toppen som noen hevder.
    Ikke dypeste bassen(42hz,v -3db), men den er stram og fin som f....
    Og en mellomtone i toppklassen.
    Merkelig at Canton ikke er mere kjent. Den kan vel ha noe med markedsføringen av merket.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det vel bare triangle som ikke er komentert. Triangle har en frisk og livlig spillestil. Kan bli noe lyse i toppen og en bør derfor matche med omhu.. Fantastisk kjekke høyttalere og blandt annen kjent for å ha hatt billigste høyttaler inne på A-listen til stereophile.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg besøkte en hifi-butikk her om dagen, og fikk koblet opp et par Triangel Genese Quartet og Klipsch RF-83 side om side. Lyttet til de med medbrakte cd'er i en times tid. Klipsch er en veldig morsom høyttaler, men den hadde ikke nærheten av kvaliteten på diskanten og mellomtonen som Triangle. Triangle hadde faktisk skikkelig med trøkk i bassen også, så ble imponert over de.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen Canton Karat høytalere, og er meget fornøyd. Klar og åpen lyd.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar! Men er det ingen som kan beskrive lyden i noen av disse merkene opp mot andre mer standard merker?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med standard merker, mener du da høyttalere fra hifiklubben En sammenligning som dette bør vel tas modell mot modell da det er stor lydmessig forskjell på de forskjellige høyttalerene fra samme leverandør

Canton er en stor høyttalerprodusent som leverer mye bra men som merkelig nok ikke er spesielt godt representert i norge.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Med standard merker, mener du da høyttalere fra hifiklubben En sammenligning som dette bør vel tas modell mot modell da det er stor lydmessig forskjell på de forskjellige høyttalerene fra samme leverandør

Canton er en stor høyttalerprodusent som leverer mye bra men som merkelig nok ikke er spesielt godt representert i norge.
    Jeg mener de merkene som det blir snakket veldig mye om, og som er populære her på av-forum (f.eks. Dali, Klipsch, B&W, Focal). Det du sier om modeller er jo sant. Jeg vil gjerne vite litt om modellene i 20-30.000 kroners klassen F.eks. lydforskjellen på B&W 703, Focal Electra S 1027, Dali Mentor 8 og Klipsch RF-83, kontra Swans F2.2F, Anthony Gallo Ref 3.1 og Triangle Genese Quartet.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et spørsmål som blir svært vanskelig å få noe fornuftig svar på uten å høre disse høyttalerene selv. Siden du bor i Sarpsborg burde det ikke være noe problem for deg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Infinity Delta 70 (12K) og lånte med meg Klipsch RF-5 til 17K fordi jeg savnet punch/slam. Jeg inviterte også et par kompiser for input, inkl. en musiker. 3 mot 0 mente at dette ikke var bedre i det hele tatt. Jeg ble overrasket, men RF-5 var veldig slank ibunnen (i det rommet) sammenliknet med Delta 70. Det som var kult med den var snert/attack i mellomtone der man finner skarptromme og (fuzz)gitar. Og spilte sinnsykt høyt. Strauss er en helt annen høyttaler med detaljert og relativt feit og dyp bass, en noe "dyp" mellomtone (perfekt for stemmer hvis de ikke er veldig lyse) og en diskant som ikke sliter noen ut. Jeg sliter med å bytte ut disse, størrelsesmessig burde jeg gjøre det. Hørte på Ikon 6 med 4 Ikon 12 subber på klubben og synes det var ok, men ikke nok, synes bassen ble rotete og lyden innestengt på en del innspillinger som funker bedre her (vet at prisklassen er en annen, men greit å forsvare det av og til ;-))

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anthony Gallo Ref 3.1 har ihvertfall tatt hifi skribenter verden over med storm,billige i forhold til hva de yter,nydelig diskant/mellomtone og en herlig stramm og dyp bass.Etter min mening en nytelse og se på.
    Vienna og Triangle har vel også modeller som har gjort det bra i tester ihvertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •