ONKYO TX-SR606 Black 7.1 vs Yamaha RX-V663 Black

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile ONKYO TX-SR606 Black 7.1 vs Yamaha RX-V663 Black

hva tror dere er best av denne onkyo forsterkeren og yamaha forsterkeren?

Yamaha:
    Yamaha RX-V663 Black

Onkyo:
    AVshop.no / ONKYO TX-SR606 Black 7.1 AV-receiver

yamaha forsterkeren var faktisk 1000kr dyrere på avshop en på surround.no

Takk for alle råd

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel gode,og ofte anbefalte forsterkere begge disse! Eneste du bør vere obs. på er at onkyo 606 ikke har pre-out,hvis det behovet skulle melde seg en dag!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt Yamaha. Jeg hadde 606 i 2 uker før jeg sendte den tilbake. Var ikke spesielt fornøyd Med lettdrevne, litt mindre høytalere som Dynavoice F6 f.eks klarer deg seg greit, men ikkeno mer enn det. Den spiller veldig bra på moderat lyttevolum, men drar du på gir den seg kjapt!

Go Yamaha, or go home!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg igjen har en 606 selv og er kjempe fornøyd!!! har monitor audio høytalere og de låter kjempe bra!!!!

så jeg mener det bare er og løpe og kjøpe!!! :-D

bare for og gjøre det enkelt for deg :wink: hehe

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt oppsumert:
    Yamahaen er sterkest(føles iallefall slik), den har pre-out, mørk lydsignatur.

Onkyoen har 4 HDMI, nøytral lyd.

Så er det opp til deg i forhold til hva du trenger

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    jeg igjen har en 606 selv og er kjempe fornøyd!!! har monitor audio høytalere og de låter kjempe bra!!!!

så jeg mener det bare er og løpe og kjøpe!!! :-D

bare for og gjøre det enkelt for deg :wink: hehe
    Hører bare skryt av folk som har den. F**n ass.. Kanskje det var noe galt med min? Følte den ble veldig tynn og liten når jeg dro på uansett hvordan jeg stilte den inn.

Ok! 663 har preout og Yamaha's behandling av lyd er av toppklasse. Dog, den ble testet av et blad jeg ikke helt husker navnet på for hvor mye watt den leverte med alle kanaler i drift. Resultatet var ikke veldig bra.. Egentlig... Yamaha skriver jo at den leverer 7x95 watt. Men ifølge den testen greide den ikke mer enn 7x43!

606 ble også testet av samme blad og gjorde det noe bedre. Den er oppgitt til 7x95 (var det mer? Mindre? Husker ikke), og den greide 7x71 hvis jeg ikke tar helt feil. Hdmi innganger har den så det holder av. Finere fjernkontroll enn Yamaha. Det følger også med kabelmerking så det er lettere å holde styr på hvilken høytalerkabel som skal hvor.

Konklusjon? Vel. Jeg liker bare Yamaha-lyden bedre. Liker den KRAFTEN min 1800 leverer når jeg skrur opp. Hva Onkyo anngår ville jeg nok valgt den om jeg var deg, om ikke preouts til fremtidlig effektforsterker(e) er et must.

Lykke til!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    606 ble også testet av samme blad og gjorde det noe bedre. Den er oppgitt til 7x95 (var det mer? Mindre? Husker ikke), og den greide 7x71 hvis jeg ikke tar helt feil. Hdmi innganger har den så det holder av. Finere fjernkontroll enn Yamaha. Det følger også med kabelmerking så det er lettere å holde styr på hvilken høytalerkabel som skal hvor.
    Vist du ser på Onkyoens forbruk ser du at det er umuligt og sende ut 7*71 watt Den er nok vesentlig svakere, tipper en plass mellom 40-50watt

Så noen kraft karer er ingen av dem Då må det til større krefter i effektforsterkere(dyre surround forsterkere kan self. gjøre en brukbar jobb det og)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FInnes det fortsatt noen som tror at effektforbruket som er stemplet bak på en forsterker, er MAX effektforbruk? De fleste produsenter oppgir et gjennomsnittsforbruk. H/K oppgir maxtrekk. Målingene som nevnes noen poster ovenfor kommer fra ultimate av-mag, og de MÅLER utgangseffekten uten å bry seg om hva som står bak på forsterkeren, eller i bruksanvisningen.
    Det er målinger som gjelder, ikke hva produsenten oppgir. Min Onkyo 606 har ett oppgitt effektforbruk på 550w, akkurat det samme har pioneer LX90 til 60.000.- Noen som tør vedde på at min 606 har like mye krefter som pioneers 10-kanals utgangstrinn?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silver-versjonene er MYYYYE bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Silver-versjonene er MYYYYE bedre.
    Går ut ifra at det er utseendemessig du mener..de er vel identisk på innsiden..? ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv TX-SR606 og er veldig fornøyd med denne, har ikke hatt noe problemer med kraft selv om den er litt "billig" nå når nye høyttalerne er på plass. Men har alt i alt vært veldig fornøyd med denne. Farger ikke lyden, og man hører det som skal skal høres, nå når denne er gått fra 6995 til å ligge fra 4000 og oppover mener jeg det er et kjempekjøp!

Mulig du har vært uheldig AudioB, de jeg kjenner som har den er ihvertfall fornøyd. Er forresten oppgitt til 7x90w.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •