Tips til rimeleg receiver med 4 HDMI inn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til rimeleg receiver med 4 HDMI inn

Hei!

Snart ferdig med studenttilværelsen, og er så smått starta å planleggja den komande data- og audioparken til eg skal ut i næringslivet Tar imidlertid litt tid før eg blir rik, og eg lurte difor på kva receiver de vil anbefala, helst under 4k.

Eg skal kjøpa 42" TV, receiver og høgtalarar, så det er ein del å handla inn. Receiveren skal koplast til tv-signal, pc, blu-ray og spelkonsoll, og eg treng dermed 4 HDMI inn.

Gode forslag?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søk funksjonen, og se gjerne på bruktmarkedet om det dukker opp noe der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gullars
    Hei!

Snart ferdig med studenttilværelsen, og er så smått starta å planleggja den komande data- og audioparken til eg skal ut i næringslivet Tar imidlertid litt tid før eg blir rik, og eg lurte difor på kva receiver de vil anbefala, helst under 4k.

Eg skal kjøpa 42" TV, receiver og høgtalarar, så det er ein del å handla inn. Receiveren skal koplast til tv-signal, pc, blu-ray og spelkonsoll, og eg treng dermed 4 HDMI inn.

Gode forslag?
    Kan denne være aktuell?

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony STR-DG820

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Onkyo 6o6 4 hdmi? Er jo en god reciver,men den mangler pre out hvis du skal koble på effektforsterker etter hvert!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Har ikke Onkyo 6o6 4 hdmi? Er jo en god reciver,men den mangler pre out hvis du skal koble på effektforsterker etter hvert!
    Støtter deg der, beste kjøp vist det må være 4 HDMI på en så billig forsterker, tror faktisk ikke det finnes noen med 4 HDMi og pre-out i denne pris klassen:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips!

Onkyo 606 ser eg har fått veldig gode tilbakemeldingar, og prisen (4395,-) er jo ikkje så verst Kva vil det seia med pre-out. Kva gjer denne funksjonen? (og kva er ein effektforsterkar...?)

Orsak, men eg er som de skjønar ganske grøn på dette...

Sony DG820, som blei foreslått av tombos1, var jo ganske rimeleg (3091,-), men de meiner at Onkyoen er verdt prisskilnaden? Kan eg få ein betre receiver for same pris ved å gå ned til 3 stk HDMI?

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å heller finne den beste recieveren i den prisklassen du har tenkt til, og heller bruke en HDMI-switch?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gullars
    Takk for gode tips!

Onkyo 606 ser eg har fått veldig gode tilbakemeldingar, og prisen (4395,-) er jo ikkje så verst Kva vil det seia med pre-out. Kva gjer denne funksjonen? (og kva er ein effektforsterkar...?)

Orsak, men eg er som de skjønar ganske grøn på dette...

Sony DG820, som blei foreslått av tombos1, var jo ganske rimeleg (3091,-), men de meiner at Onkyoen er verdt prisskilnaden? Kan eg få ein betre receiver for same pris ved å gå ned til 3 stk HDMI?
    Ville mok valgt onky'en fremfor den sony'en! Vil absolutt tro den er vert de ekstra kronene! Pre out,gjør at du kan koble på ekstra effekt-forsterkere mellom reciver og høytalerne! Mest brukt til store front-HT!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    hva med å heller finne den beste recieveren i den prisklassen du har tenkt til, og heller bruke en HDMI-switch?
    Høyrest ut som ein god idé Kva vil de då anbefala i denne prisklassen? Kjøpte ein Yamaha 663 til far min, og synest den er grei. Er det blant dei betre i prisklassa?

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V663 er et ganske bra valg jeg har den selv og kjører HDMI Lyd og Bilde på PS3 og PC. er bare 2 HDMI Innganger på den. og 1 ut som går til 50 tommers skjermen. Den har masse av effekt og funker utrolig bra i lag med Dynavoice F6EX. Og den har Preout på alle kanaler om du skulle velge å kjøpe store HT Den har også 2 subb utganger

Jeg hadde kjøpt meg Sony STR 820 fra komplett. å tenkte 4 HDMI utganger denne forsterkern må være bra :P men ble piska av forumet til å kjøpe Yamaha istede :P å angrer ikke så far din er en heldig mann

Jeg vill også takke forumet som rådet meg til å gå for Yamha RX-V663

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser for meg ut som eit veldig greit tilbod: Yamaha RX-V663B R63-pakke

Nokon som har kjennskap til dei høgtalarane?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Receiver valg..

Jeg valgte Denon 2309. Mest pga av at den har mange HDMI - innganger, (dvs. 4) og pre-outs på alle kanaler. Men jeg synes den er ganske billig og låter mer enn bra nok. Er heller ikke av den helt kresne typen og fokuserer mer på selve filmopplevelsen mer enn brands...

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den pakka der såg jo utrolig bra ut hmm. 2 hdmi inn ganger holder i masse vis. for du får jo både lyd å bilde i HD på 1 kabel så ville gått for Yamaha forsterkern om du trenger flere så finns det sikkert HDMI extra plugg greier du kan sjøte på å så får du 10hdmi utganga om du må det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du en PS3 til blu-ray sparer jo du en inngang. Den fungerer utmerket

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Trio å da kan du jo bestemme om du skal bruke den siste på HD Tunern (Parabolen) eller PC om du har HD på PC. eller om du har noe annet du vill bruke den til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •