Høytallere i pianolakk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil anbefale XTZ 99.25/99.26 eller 99.36 + en av bassene dems.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt andre enn xtz99w12 men kan trygt anbefale denne. Har selv 2 stk og disse leverer over all forventning- prisen i betrakning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Mja.. Støtter ikke AudioPro BD V2.

Dette er personlig en av de dårligste høyttalerene jeg har hatt.

-Dårlig bass til å være 2x10"
    -Dårlig lydtrykk selv med kraftig forsterker.
    -Jeg måtte bytte diskant 2 ganger grunnet normal bruk
    Legg merke til hvordan de to første argumentene effektivt anullerer det tredje.
    Om du synes denne høyttaleren spiller for lavt, og du per i dag bruker noe så smått som TL260 for å oppnå ønsket volum, sier det litt om hvor høyt volum du faktisk anser som normalt, at stua di er på størrelse med anfield, eller alternativ nummer tre, at du bør oppsøke lege.

På en normal mellomklasseforsterker (+-75w/8ohm) der basstrykket ikke blir målbart på richters skala og man ikke oppnår rånelyd, er aktive høyttalere absolutt veien å gå. Har eid både første og andre versjon av BD, og disse spiller absolutt godt selv på beskjedne forsterkere, og jeg vil si det er mer luft i diskanten på disse enn på flere høyttalere til tilnærmet dobbel pris. Høyttaleren bærer preg av å være vesentlig større enn den er.

Men er enig i at lakken kunne vært bedre.

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har litt erfaring med Audio Pro Black Diamond. Hørte de opp mot et par Kef IQ7. Og for å si det sånn.. Jeg ville ihvertfall ikke hatt Audio pro etter den sammenligningen. Eneste de gjorde var å pumpe ut midbass. Kef'ene hadde så sinnsykt mye "krispere" lyd. Mye mer luftig og åpen. Skjønner ikke helt hvorfor de fikk så sinnsykt mye skryt av Lyd & Bilde i sin tid.. Men bra annonsering fortjener litt ros vil jeg tippe.

Jo en ting til. Noen som har vært borti Audio Pro Sub B1.36? De kjenner nok igjen lydsignaturen : *plafre*pes*plafre*pes*pes*plafre
    IQ7 koster da vitterlig dobbelt så mye som et par black diamond. Men det er sant, en Audi A6 er en langt bedre bil enn en Ford Focus. Jeg ser fram til sammenligningstesten av Audiovector S3 Avantgarde mot Electrocompaniet prelude.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Legg merke til hvordan de to første argumentene effektivt anullerer det tredje.
    Om du synes denne høyttaleren spiller for lavt, og du per i dag bruker noe så smått som TL260 for å oppnå ønsket volum, sier det litt om hvor høyt volum du faktisk anser som normalt, at stua di er på størrelse med anfield, eller alternativ nummer tre, at du bør oppsøke lege.
    Dette blir litt feil. Under diskantproblemene gjorde jeg endel research og det var langt fra bare meg som hadde dette problemet. Neby underbygget også dette. Nå er det 5 år siden jeg hadde disse AP, det er mulig de har fått noen bedre diskanter i løpet av denne tiden.

Trekker inn mine nåværende jbl KUN for å poengtere at det er store kvalitetsforskjeller i finishen på denne og AP BD V2.

Skjønner ikke hva du mener med "noe så smått som TL260", og legebesøk.
    Det får bli din lille hemmelighet

Er kjempefornøyd med mine JBL og de er helt ypperlige til mitt bruk.

Under perioden jeg hadde AP BD V2 hadde jeg også B&W 605 S2 (aktiv 604S2). B&W var noen år eldre, men i tilnærmet lik prisklasse. Nå skal jeg ikke lage noen utredning her, men B&W utklasserte AP på absolutt alle punkter.

Og til trådstarter, bare se bort fra mine innlegg. Mye bra som er sagt i denne tråden og lykke til med valget du tar!

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Dette blir litt feil. Under diskantproblemene gjorde jeg endel research og det var langt fra bare meg som hadde dette problemet. Neby underbygget også dette. Nå er det 5 år siden jeg hadde disse AP, det er mulig de har fått noen bedre diskanter i løpet av denne tiden.

Trekker inn mine nåværende jbl KUN for å poengtere at det er store kvalitetsforskjeller i finishen på denne og AP BD V2.

Skjønner ikke hva du mener med "noe så smått som TL260", og legebesøk.
    Det får bli din lille hemmelighet

Er kjempefornøyd med mine JBL og de er helt ypperlige til mitt bruk.

Under perioden jeg hadde AP BD V2 hadde jeg også B&W 605 S2 (aktiv 604S2). B&W var noen år eldre, men i tilnærmet lik prisklasse. Nå skal jeg ikke lage noen utredning her, men B&W utklasserte AP på absolutt alle punkter.

Og til trådstarter, bare se bort fra mine innlegg. Mye bra som er sagt i denne tråden og lykke til med valget du tar!

Har som sagt selv Audio Pro Blue Diamond V2 og disse spiller bra til og med høy lyd At det finnes alltid bedre høytaler er så klart. At du har hatt problemer med diskanten ja det er bare noe du kan svare på enten på bruk eller feil i produktion, men uansett er disse gode høytaler... At finishen kunne vært bedre ja det er det ingen tvil om. Men man jo står veldig veldig nærmt for å ser disse små "striper"..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    IQ7 koster da vitterlig dobbelt så mye som et par black diamond. Men det er sant, en Audi A6 er en langt bedre bil enn en Ford Focus. Jeg ser fram til sammenligningstesten av Audiovector S3 Avantgarde mot Electrocompaniet prelude.
    Var innom Elkjøp her om dagen og da stod "vitterlig" Kef IQ7 til 7995,- Det er prisdifferanse på 2000,- fra Black Diamond som koster 5995,-
    IQ7 er på vei ut av markedet og man kan gjøre gode kjøp på disse nå om dagen.

Greit å sjekke litt fakta først kanskje? Og ja du har helt rett. Audi A6 er en langt bedre bil enn en Ford Focus. Men tilgjengjeld to forskjellige biler. Du kunne likegodt sagt at en Scania semi trailer er mye dyrere og bedre enn en Ford Transit

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv å investere i nytt høytalersystem. Har pioneer vsx-lx71. Godt fornøyd med forsterkeren, men føler kanskje ikke jeg får så alt for mye krefter ut av den. Forklaringen tror jeg delvis kan ligge i at jeg har 8 ohms høytalere, som ikke skal være gunstig i følge en test. Har Dali 8008 fronthøytalere. Er disse regnet for å være tungdrevne?

Om jeg skal kjøpe nye høytalere ser jeg gjerne at disse er 4 ohm og i pianolakk. Bakhøytalere/sidehøytalere bør helst ikke være for stor, og kunne festes på vegg. Er det noen gode forslag der ute?

Om jeg skal investere, går det nok også mot salg av mine gamle. Har dali 8008, r1000 og c1000 i cherry. Disse er helt strøkne. Har hatt dem 6-7 år, men de har kun vært i særlig bruk et par av årene. (grunnet at jeg har bodd på hybel osv) Hvor mye kan man vente seg å få for disse?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Om jeg skal kjøpe nye høytalere ser jeg gjerne at disse er 4 ohm og i pianolakk. Bakhøytalere/sidehøytalere bør helst ikke være for stor, og kunne festes på vegg. Er det noen gode forslag der ute?

Står fast ved min anbefaling av Audio Pro.
    I standard surroundpakken selger de surroundhøytalere som heter Black Pearl v2, disse byttet jeg ut med Audio Pro Image 12, som er mye mindre og kan henges på vegg, lyden i disse er mer enn god nok!
    Har fått kjørt inn anlegget nå, og må si jeg er meget fornøyd.

TonArt • Audio Pro Blue Diamond Høyttalerpakke

kjøpte mine på Musik Magazinet i Bergen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro Blue Diamond Høyttalerpakke: Er disse i piano lakk? Jeg greier ikke å se det på bildet.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remie
    Audio Pro Blue Diamond Høyttalerpakke: Er disse i piano lakk? Jeg greier ikke å se det på bildet.
    pianolakk ja

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remie
    Disse er i pianolakk ja.. Og disse spiller bra til film og musikk..

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nå at jeg skrev feil i farten. Det skulle være 8 ohm, og ikke 4 ohm. Nåværende høytalere er 4 ohm.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •