Høyttalere til "WAF-vennlig" 5.1 surroundanlegg - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Da jeg bygget meg høyttalere var det et bevisst valg at toppen ikke var helt i vater.
    En ting er å ta hensyn til kona, men å bruke høyttalere som stativer for potteplanter er ikke sunt for hverken planten, høyttaleren eller parforholdet den dagen vibrasjonene velter planten slik at den dør en brå død samtidig som potten trykker inn diskantdomen ettertrykkelig på sin vei ned eller fyller høyttalerterminalene med jord.
    En god høyttaler skal vel ikke vibrere..... da er det noe galt....

Synes ikke innlegget til hifiorakelet var "over the top".

Men feilen ligger egentlig hos oss menn som ikke klarer å selge inn til damene om hvorfor ikke høyttaleren kan leveres i latte farge og matche gardinene. Høyttalerne er der for en grunn, ikke bare til pynt.

Merkelig nok er digre flatskjermer akseptert blant damene. Sikkert fordi det er å finne i alle interiørblader og motemagasiner. Men man ser alt for sjeldent høyttalere i disse bladene. Hvorfor? Ja, det kan man virkelig spørre seg.
    Skal damene bare bruke 50'' til "Ricky Lake", "Frustrerte fruer" og "Himmelblå"? Det tror jeg.........

Drit i lyden, bare skjermen er stor nok og det ligner som bildene i siste Bonytt.

Folkens, dere MÅ på banen med riktige argumenter på HVORFOR en høyttaler er en høyttaler.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så lett å forklare noen som er tonedøve om hvorfor HT til 10xelkjøp-prisen er best!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Det er ikke så lett å forklare noen som er tonedøve om hvorfor HT til 10xelkjøp-prisen er best!!!

Det er det der som er roten til alle problem!!!!

Tror nok de gir seg mer over prisen en størelsen de opptar i stuen,

Men jeg ville ihvertfall gått for noen xtz, gjerne stativ høytalere med xtz høytaler stativ! ser meget så deilig ut, å det matcher jo tv'n om den har samme pianolakk finish, som har blitt ganske så standard:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ordou
    Budsjettet er på ca 25k, men kan vurderes.
    Er nok små, "nette" bakhøytalere som er problemet å finne/bestemme seg for. B&W FPM2 og M-1 kunne vært alternativer. Noen som har erfaring med disse?
    Jeg har B&W M-1 + PV1 Sub'en (pakken heter MT-30: Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: B&W Mini Theatre Høyttalersystem)
    Du finner ikke mer WAF i en sub enn PV1. Den ser ut som en kule og låter veldig bra, også til musikk.
    Hadde tidligere Infinity høyttalere som fruen synes var OK, men hun synes virkelig at PV1 ser BRA ut.

Jeg er veldig fornøyd med oppsettet. Spiller luftig og fint og er helt rått på film. Ta en tur til Hifi klubben og hør på det. Kjøper du den mindre sub'en er ikke lydforskjellen så stor, men den ser deriomot ikke på langt nær så kul ut. Samtlige som er innom, synes at den er dritkul.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevner bare noen merker:

Tannoy Meget musikalske)
    Audio Pro ( Mange modeller med subb i siden )
    Systen Audio ( 1550 er meget gode, men trenger en subb til filmbiten)
    Dali Suite ( finner dem på brukten, store, men pene )
    Og så min og fruens favoritt Triangle. ( musiklaske og meget gode på film )

Kef 3005 og 2005 er noen høytalersett jeg vurderer selv til nr 2 anlegget.

Xtz og Dynavoice er rimelig og bra, men ikke mange fargene å velge mellom.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her var det kommet noen innlegg, ja!

Har vært innom div sjapper i Oslo-området og hørt og sett på forskjellige høyttalere sammen med fruen; SA1750, B&W DM683, B&W M-1, Dali osv.

Vi har kommet frem til følgende opplegg:
    - Dali Ikon 5 i høyglans hvit som front (DALI IKON 5)
    - Dali Ikon Vocal 2 i høyglans hvit som senter (DALI IKON VOKAL 2)
    - Anthony Gallo Micro Ti i hvit som bakhøyttalere (Anthony Gallo Micro Ti)
    - B&W PV1 i hvit (Bowers & Wilkins PV1)

Dette opplegget synes begge ser veldig bra ut, og ikke minst synes jeg at det høres bra ut! Som proturbo skrev er PV1 veldig WAF-vennlig og den falt i smak hos begge! ...selv om den er nokså dyr...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant disse Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA HD-63S Høyttalere

Mulig at de er små og billige, men som bakhøytalere kan de nok gjøre susen, tror dere ikke? Det kan da ikke få mye høyere waf faktor enn sånne små tynne har heller?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •