Høyttalere til "WAF-vennlig" 5.1 surroundanlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En kamerat har kjøpt seg disse brukt og er godt fornøyd, men de må brukes sammen med subwoofer:

Audio Pro- Sound of Scandinavia

Det ligger ute 5.0 og 5.1-sett av dette på bruktmarkedet av og til, og er du heldig, så finner du 5 slike til under tusenlappen per høyttaler. De låter visst bra på surround og har god WAF. ;-)

Newcomer Hifioraklet sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pwf

"Nå kan det kalles så mangt, men må si at jeg foretrekker en noe dempet hifi-entusiasme i form av x antall komponenter i en STUE !!!

La oss gjerne kalle det, minimalistisk"

Det handler om kompromisser. I mitt tilfelle kompromisset mellom de h**** potteplantene og høytalerene. Ønsket fruen lykke til med å sette potteplanter på 703

Joda, er enig i at man bør inngå kompromisser opp til et visst punkt.
    Men jeg ser bare så alt for ofte at ryggradløse fjotter skriver at de må selge høyttalerene sine pga waf-faktoren, og dette i tilfeller der høyttalerene er alt annet enn overdimensjonerte uten noen form for harryfaktor.
    Avhengig av plasstilgjenglighet og smak osv. kan det selvf. være relevant å velge noe mer nøkternt, der design prioriteres.

Ikke relevant i dette tilfelle, men:
    I mange tilfeller mistenker jeg grunnen til at dette utbrukte-utrykket brukes så ofte, er at det gir et slags alibi for å få solgt høyttalere man i utgangspunktet vil kvitte seg med selv.
    Les:Jeg er egentlig veldig fornøyd med lyden, MEN........
    Hvem f*** trenger egentlig en forklaring om hvorfor noen selger et par høyttalere?!

Videre lyder det noe "nerdete" i mange tilfeller, der det nærmest kan oppfattes som om vedkommende er stolt over å ha en bedre halvde og benytter sjansen til å proklamere dette i det uendeligel! :-D
    Alternativt så er det kanskje bare nok et klisje-aktig utrykk "saueflokken" har en forkjærlighet til å resitere i det uendelige.

Når damer generelt bestemmer innkjøp av alt mellom himmel og jord. ref: interiørdekorasjon, innredning, møblement,hvitevarer, pyntegjenstander, belysning, osv osv
    Så er det ikke mer enn rimelig at ens bedre halvdel bør akseptere at man har dette som interesse.

Nok om det.

Anyway....
    Finnes en mengde design-minimalistiske høyttalere med skikkelig godlyd!

Lykke til med kjøp!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderatormodus PÅ]
    Pass på kommentarene i denne tråden. Det er en tråd der noen ber om hjelp til nye høyttalere. Det er ikke noen grunn til å blande inn kritikk om trådstarters koordinering av utstyrsvalg med partner i særdeleshet eller en kritikk av en slik prioritering generelt i en tråd som denne, som omhandler et konkret behov om hjelp.

Jeg kommer til å følge denne tråden nærmere, og vil om nødvendig moderere dersom diskusjonen blir helt Off topic eller nærmer seg personangrep.
    [Moderatormodus AV]

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifioraklet
    "Nå kan det kalles så mangt, men må si at jeg foretrekker en noe dempet hifi-entusiasme i form av x antall komponenter i en STUE !!!

Det handler om kompromisser. I mitt tilfelle kompromisset mellom de h**** potteplantene og høytalerene. Ønsket fruen lykke til med å sette potteplanter på 703

Men jeg ser bare så alt for ofte at ryggradløse fjotter skriver at de må selge høyttalerene sine pga waf-faktoren, og dette i tilfeller der høyttalerene er alt annet enn overdimensjonerte uten noen form for harryfaktor.
    Avhengig av plasstilgjenglighet og smak osv. kan det selvf. være relevant å velge noe mer nøkternt, der design prioriteres.

I mange tilfeller mistenker jeg grunnen til at dette utbrukte-utrykket brukes så ofte, er at det gir et slags alibi for å få solgt høyttalere man i utgangspunktet vil kvitte seg med selv.
    Hvem f*** trenger egentlig en forklaring om hvorfor noen selger et par høyttalere?!

Videre lyder det noe "nerdete" i mange tilfeller, der det nærmest kan oppfattes som om vedkommende er stolt over å ha en bedre halvde og benytter sjansen til å proklamere dette i det uendeligel! :-D
    Alternativt så er det kanskje bare nok et klisje-aktig utrykk "saueflokken" har en forkjærlighet til å resitere i det uendelige.

Når damer generelt bestemmer innkjøp av alt mellom himmel og jord. ref: interiørdekorasjon, innredning, møblement,hvitevarer, pyntegjenstander, belysning, osv osv
    Så er det ikke mer enn rimelig at ens bedre halvdel bør akseptere at man har dette som interesse.

Nok om det.

Anyway....

Lykke til med kjøp!
    Istedenfor å komme med masse usakligheter og personangrep, som overhodet ikke har noen med denne tråden å gjøre, kan du ikke heller komme med noe konstuktivt? Føler du at du, har hjulpet trådstarter nærmere målet sitt?

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok om det.

Anyway....

Lykke til med kjøp!

Nylig dumpa eller?

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var veldig til kraftsalve rundt WAF ;-)
    Som in-wall mann og WAF berørt forplikter jeg å komme med
    mitt bidrag til evt. hjelp.
    Dersom du har mulighet for in-wall så er det etter min mening både
    "i pose og sekk" ut i fra dine ønsker. WAF'y og kan gi meget god lyd.
    Det er etterhevert masse å velge i på feltet eklempler følger:

Klipsch

Atlantic Technology

Eller så har jo Hifiklubben en del å velge i her også.
    Om du ikke er in-wall fan er det jo også mange on-wall/flatveggs muligheter også..

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kjipe med in-wall er vel at man ikke så lett kan bytte det ut. Har man hull i veggen tilpasset sitteplass i sofaen, så er man helt fastlåst?
    Og for oss tøffler så vet vi jo hvordan det er med fruer som vil ommøblere

Men litt sparkel og maling ordner jo som regel det meste av hull i veggen....

Newcomer Hifioraklet sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å komme med masse usakligheter og personangrep, som overhodet ikke har noen med denne tråden å gjøre, kan du ikke heller komme med noe konstuktivt? Føler du at du, har hjulpet trådstarter nærmere målet sitt?

Enig! Totalt off-topic! Beklager!
    Personangrep derimot har det da aldrig vært i nærheten av!
    Første komentaren var ment noe humoristisk!
    Videre:
    Jeg skrev: Dette gjelder ikke i dette tilfellet(mao. ditt tilfelle).

Nylig dumpa eller?

hehe

Lykkelig gift. Men det er vel en grunn til at så mange menn blir det
    for tiden! Manglende ryggrad!

If the shoe fits...........

Men nok en gang: Beklager overfor trådstarter!

Moderator: Fjern gjerne postene mine fra tråden!

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Det kjipe med in-wall er vel at man ikke så lett kan bytte det ut. Har man hull i veggen tilpasset sitteplass i sofaen, så er man helt fastlåst?
    Og for oss tøffler så vet vi jo hvordan det er med fruer som vil ommøblere

Men litt sparkel og maling ordner jo som regel det meste av hull i veggen....

hehehe:-D ser det poenget absolutt. Jeg tenker jo mulig litt ensporet for tiden mtp. at det for mindel blir et "tilnærmet" dedikert rom med in-wall. Men det er jo uansett masse flatt til vegg der ute..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lar de stå inntil videre. Jeg synes det er et tegn på styrke at man innrømmer å ha trådt feil, og gleder meg til dine meninger i debatter som går på mer generelt grunnlag enn i denne tråden, der de ble litt Off topic.

Måten du har hentet deg inn på er et eksempel til etterfølgelse. :-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig! Totalt off-topic! Beklager!
    Personangrep derimot har det da aldrig vært i nærheten av!
    Første komentaren var ment noe humoristisk!
    Videre:
    Jeg skrev: Dette gjelder ikke i dette tilfellet(mao. ditt tilfelle).

Nylig dumpa eller?

hehe

Lykkelig gift. Men det er vel en grunn til at så mange menn blir det
    for tiden! Manglende ryggrad!

If the shoe fits...........

Men nok en gang: Beklager overfor trådstarter!

Fint at du så det selv også. :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den var myntet på meg så okei! Beklager at jeg er stolt, glad og lykkelig med min bedre halvel... hehe...

Men jevnt over forsøker jeg å bidra med det jeg har av kunnskap til trådstarter og plukker opp tipsa fra andre underveis. Er derfor JEG er med på avforum!

btw...Valget av 703 som potteplanteløsning var ment som en spøk(dårlig sådan) Disse ble valgt av helt andre grunner...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Om den var myntet på meg så okei! Beklager at jeg er stolt, glad og lykkelig med min bedre halvel... hehe...

Men jevnt over forsøker jeg å bidra med det jeg har av kunnskap til trådstarter og plukker opp tipsa fra andre underveis. Er derfor JEG er med på avforum!

btw...Valget av 703 som potteplanteløsning var ment som en spøk(dårlig sådan) Disse ble valgt av helt andre grunner...
    Selv vurderte jeg 805S en stund fremfor DM683ene, da de også ikke er særlig potteplante-vennlig men allikevel er har WAF.

Endte på sistnevnte, med forbud om plassering av noe som helst oppå de :twisted: Et slags veto!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg bygget meg høyttalere var det et bevisst valg at toppen ikke var helt i vater.
    En ting er å ta hensyn til kona, men å bruke høyttalere som stativer for potteplanter er ikke sunt for hverken planten, høyttaleren eller parforholdet den dagen vibrasjonene velter planten slik at den dør en brå død samtidig som potten trykker inn diskantdomen ettertrykkelig på sin vei ned eller fyller høyttalerterminalene med jord.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Da jeg bygget meg høyttalere var det et bevisst valg at toppen ikke var helt i vater.
    En ting er å ta hensyn til kona, men å bruke høyttalere som stativer for potteplanter er ikke sunt for hverken planten, høyttaleren eller parforholdet den dagen vibrasjonene velter planten slik at den dør en brå død samtidig som potten trykker inn diskantdomen ettertrykkelig på sin vei ned eller fyller høyttalerterminalene med jord.
    Haha! Ser for meg det voldsome scenarioet der

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Synes du heller burde bygget høyttalerne med mindre kasseresonanser jeg roffe! Så slapp du å engste deg for at potteplantene ristes over kanten.

Ellers kan jeg legge til at min samboer ble veldig fornøyd når jeg byttet ut mine store Dali gulvstående til Epos ELS3 rund baut. Ikke noe designperle, men små. Sammen med en godt integrert sub ga de faktisk flere besøkende en positiv overraskelse også, spes på musikk.
    Men etter noen års forsiktig påvirkning har hun nå godtatt store saker stående i stua allikevel, så fatt mot :-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle startet fra bunnen nå (har min egen WAF), hadde jeg sjekket ut Waterfall Audio. Disse får du hørt flere plasser og designmessig er de i en egen klasse. De andre forslagene du har fått er jo gørrstygge greier..

Når det gjelder planter er det vel ikke verre enn å avtale plantefritt område uansett om det passer på høyttalerne. Eller er det vanlig å flytte sammen med partnere man ikke kjenner eller kan snakke med? ;-)

Edir: WaterFall Audio - Créateur d'enceintes acoustiques en verre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er på ca 25k, men kan vurderes.

Når det gjelder in-wall er det dessverre uaktuelt pga murvegg (gammel bygårdsleilighet)...

Sett litt på B&W nå og lurer på hvordan et par CM1 på stativ kan funke, alternativet CM7 som også falt i smak, men da ryker budsjettet fort...

Er nok små, "nette" bakhøytalere som er problemet å finne/bestemme seg for. B&W FPM2 og M-1 kunne vært alternativer. Noen som har erfaring med disse?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet noe i løpet av de siste 2 ukene?
    B&W og yamaha skal være en bra combo! Så ville absolutt testet b&w på din yamaha 3900....

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF KHT3005SE !