Hva er galt med BOSE - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med Focal Dôme?

Ble riktigt imponert over hvor fint disse spillte!!!

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg syns bose suger i forhold til pris ville sett etter noe annet,feks en dvd reciver med feks kef.
    ja en kamarat har de jeg hadde ikke betalt mer en 5k maks ,gå for noe annet

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som mener BOSE suger, er dere helt sikkre på at det dere hører er riktig? Jeg har hørt Everest ved flere anledninger og kan ikke si jeg ble imponert i det hele tatt. Enda det var i rom som var "preppa" for anledningen. Men jeg har ingen usaklige formeninger som jeg slenger rundt meg.

Ingen (nesten) kan seriøst mene at det de hører i en elkjøp butikk på 2000m3 er bra? Det er heller ikke snakk om et BOSE system til 50k.

Her har du et brukt et GURBA: Bose Acoustimass 3 | FINN torget

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hørte på et Bose anlegg på elkjøp her om dagen, og jeg må si at jeg ble forundret over hvor mye god lyd som kom ut av de knøttsmå boksene. men verdt 50 000 riksdaler?

Ikke for min del.
    det hørte jeg også på her en dag. bra lyd men ikke verdt 50k som sagt

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gurba]Vurderer å bygge meg hjemmekino. I den forbindelse vurderer jeg BOSE Acoustimass, men jeg ser at de fleste her prater dritt om de. Er det noen som faktisk har hørt de og som vet hva de prater om, eller siterer alle bare det de har hørt/lest et annet sted?[/QUOTE

Synes du at Boss Acousticmass er et anlegg som du synes låter bra for deg, så er det bare å kjøpe det til ditt hjemmekino. Uansett hva andre sier eller kommentere så er det viktigste at du liker det.:-D

Men det kan og være en fordel å lytte på andre typer anlegg/løsninger for det finnes så mye der ute, men det kan jo hende at du alt har gjort det

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han laget vel denne tråden for å høre andres meninger og anbefalinger. Hvis han alt har bestemt seg for å kjøpe bose så er det jo ingen vits å svare på denne tråden. Di fleste som har svart mener di ikke er verd den høye prisen, inkl meg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up bose

no way

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker musikk og film uten mellomtone er jo bose det beste alternativet. Spesiellt med tanke på den enorme kvalitetsfølelsen på tynnplasten i kubene deres.

Det er mange gode alternativer til dette produktet. Ta en lytterunde og hør litt...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [OT] BOSE = Buy Other Sound Equipment [/OT]
    Det jeg synes er kjedeligst med de små kubene er at suben må dele så innmari høyt ettersom kubene gir seg rundt +-200hz. Det er veldig enkelt å høre hvor bassen kommer fra hvis ikke suben er eksepsjonelt bra plassert og integrert, noe som ofte ikke er tilfellet når BOSE henger i stua. BOSE har jo en skikkelig hengekøyekarakteristikk. Etter min mening er ikke det noe å hige etter men det finnes jo flust av folk som liker det.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    [OT] BOSE = Buy Other Sound Equipment [/OT]
    Herlig....

De fleste her inne er nok skjønt enige om at det er fullt mulig å få langt mer for pengene enn hva man gjør med Bose. Dette gjelder også dersom det er snakk om sattelittsystemer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er fascinerende hvor mange thirtysomethings med koner som elsker små plastbokser det er på dette forumet. :razz: Burde vel igrunnen være sjeleglad for at jenter på min egen alder ikke dør på seg om det havner et par 6,5" (i trekabinett, kanskje tilmed uten pianolakk!) i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser av signaturen min har jeg Bose 6 som fores av en Yamaha RXv663. For mitt bruk, i stua, er jeg strålende fornøyd med dette.

Det er forøvrig ikke bare "hu mor" som synes det er greit å slippe å fylle opp stua med høytalere jeg synes også det er supert.

Jeg tipper Bose kjøperen ikke har lyd som sin store lidenskap/hobby, men vil likevel ha litt godlyd i stua. At høytalerene er "usynlige" er bare et pluss. Dette passer ganske godt på meg i allefall.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vurderer å bygge meg hjemmekino. I den forbindelse vurderer jeg BOSE Acoustimass, men jeg ser at de fleste her prater dritt om de. Er det noen som faktisk har hørt de og som vet hva de prater om, eller siterer alle bare det de har hørt/lest et annet sted?
    "Value for money" kan man vel neppe si når det gjelder lydkvalitet i forhold til pris. Samme sliter B&O med.

Bose er ikke dritt. Det heller bare mot et annet marked enn hva vanlige hjemmekinoentusiaster sikter seg inn på.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vurderer å bygge meg hjemmekino. I den forbindelse vurderer jeg BOSE Acoustimass, men jeg ser at de fleste her prater dritt om de. Er det noen som faktisk har hørt de og som vet hva de prater om, eller siterer alle bare det de har hørt/lest et annet sted?
    En ganske bra forklaring på hva som er 'galt' med Bose her:
    intellexual net · m k i v

Kjenner folk som har Bose, og det er brukervennlig og tar lite plass i stua. Låter helt ok også, men ikke søren om det er verdt pengene. Man bør ihvertfall undersøke hva annet man kan få for pengene før man kjøper Bose.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BOSE = "Buy Other Sound Equipment"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av grunnen til at jeg spurte om dette er at jeg har et 12-15 år gammelt BOSE Acoustimass 5. Det er aktivt alle kanaler. Jeg er ikke audiofil så jeg synes de spiller kjempebra så derfor var jeg nysgjerrig på å høre hva som er galt med de. Det er aldri aktuelt å kjøpe Liftestyle. Det blir som å kjøpe B&O. Du betaler for design og fancy løsninger og gadgets.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba667
    Mye av grunnen til at jeg spurte om dette er at jeg har et 12-15 år gammelt BOSE Acoustimass 5. Det er aktivt alle kanaler. Jeg er ikke audiofil så jeg synes de spiller kjempebra så derfor var jeg nysgjerrig på å høre hva som er galt med de. Det er aldri aktuelt å kjøpe Liftestyle. Det blir som å kjøpe B&O. Du betaler for design og fancy løsninger og gadgets.
    Jeg tror det er BOSEs nyere produkter som får mest pes blant annet pga det du skriver om at du betaler mye for design osv. Det største problemet er vel rett og slett prisen. Lydkvalitet og pris samsvarer rett og slett ikke. IMO
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Jeg tror det er BOSEs nyere produkter som får mest pes blant annet pga det du skriver om at du betaler mye for design osv. Det største problemet er vel rett og slett prisen. Lydkvalitet og pris samsvarer rett og slett ikke. IMO
    Det har du sikkert rett i. Da jeg kjøpte høyttalerne for 12-15 år siden så kostet det Lifestylesystemet 20.000kr + så det vara aldri aktuelt. Høyttalersettet kosta 9500 kr og det synes jeg faktisk at de er verd med tanke på både lyd og plasseringsvennlighet.

Mulig noe av problemet med de nyere er at der har aktiv bass og passive satelitter? Mitt sett er full-aktivt med 2x50w + 200w. Jeg fikk det demonstrert på et mer enn stor kjøpesenter i Kristiansand og det spillte utrolig bra i de vanskelige forholdene som var der. Det har ikke et stort lydbilde, men jeg liker det sånn. Det har litt britisk type lyd i motsetning til amerikansk lyd som har et mye større bilde.

Har ikke kvinnfolk som bestemmer, men har ikke hatt like stor bopel hele tiden. Men må innrømme at jeg angrer på at jeg solgte NAD 218THX og Dali 850 settet jeg hadde. Det var rimelig heftig. Må prøve å få kjøpt med det igjen. Kanskje han som kjøpte det vil selge det igjen. Han bruker det på PC'en. :-)

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Bose er kjempe bra i forhold til størrelse og ytelse.

Ser meget bra ut i tilegg.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste jeg kjenner og de er ikke lyd intreserte ville uten tvil synnes BOSE låter bra + at det ser fint ut.

Men de jeg kjenner av entusiaster ville nok gått for noe annet pga lyden.

Så er du fornøyd med Bose er det ingen grunn til og bli påvirket av de her innne til og kjøpe deg noe annet.

Og at det ikke er flat frekvens kurve på de er vel like sikkert som at de fleste her inne ikke har et rom med flat frekvenskurve, inkludert meg

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •